Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik geloof dat @Suikerklontje zoiets gegeven had aan (1 van) haar kinderen.

Los daarvan zou ik het als passagier echt totaal niet waarderen als een kleuter bij mij in de buurt te pas en te onpas foto’s zat te maken in het vliegtuig.

4 likes

snap ik, wij hebben een rij voor onszelf en ik ga hem pas geven als we zitten dus ze kan alleen zittend fotos maken van wat ze om dr heen ziet (geen andere mensen dus)

Mijn kind heeft gewoon een oude digitale camera van de kringloop voor een paar euro.
Foto’s zijn nog best goed, hij gaat er ook redelijk voorzichtig mee om.

1 like

Wij hebben die van vtech, prima ding voor wat ik ervoor heb betaald (35/40€ geloof ik in een aanbieding bij amazon). Houdt het verbazingwekkend goed vol (1,5 jaar nu) Kwalitatief niet geweldig, maar dat hoef je ook niet te verwachten voor dat geld denk ik. Zitten ook spelletjes op, die doet ze nu graag (bijna 5). Vorig jaar met vakantie heb ik daarna achterin het foto boek 1 pagina gemaakt met wat van de foto’s die zij heeft gemaakt, dat vind ze heel leuk om terug te zien.

1 like

Wij hebben er één van 15 euro ofzo bij de Kruidvat of Action vandaan, ik zou er geen 40/50 euro aan uitgeven eigenlijk. Crappy is genoeg :grimacing:

2 likes

Nog even terugkomend op jouw vraag: heb even opgezocht wat de TOG-waarde is van die van Ergopouch

Deze is dat

0,2!

2 likes

Ohja ik zie het nu, vond t bij bol.com niet duidelijk omschreven terwijl het zelfs 0,2 tog is

3 likes

Bedankt voor de ideeën iedereen!
Ze gaat dan maar een gedowngrade versie kriigen haha, en dat verwerken in een fotoboek is een super leuk idee

Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt me echt geen prettig ding voor je kind. Zou elke keer het gevoel hebben dat mijn hand ‘vast’ zit.

En ja ze kunnen er misschien niet mee morsen. Maar zodra ze het uit die beker hebben kunnen ze er alsnog een puinzooi mee creëren :smiley:

2 likes

Ik heb dit nooit gemist, kan me zelfs niet echt voorstellen dat dit handig is? Waarom niet een gewoon bakje?

1 like

Is dat aeromoov tentje nou serieus 180 euro?? Dat kost een ledikant toch niet eens? (geen idee ik heb alles gekregen). Hier het deryan tentje met een verduisterend gordijn dat ik eroverheen gooi en dat werkt prima tot nu toe.
We gaan dit weekend weer kamperen ermee dus hopelijk gaat het nog steeds goed nu ze 2 is.

Ooh en ik heb zo’n bakje vd wibra maar dat ding is zo groot en ik geef de meestal 8 chippies ofzo.

1 like

Ja dit vind ik een geweldig bakje! Voor onderweg of in de buggy super handig omdat niet alles eruit valt als ie half ondersteboven hangt. Plus het duurt wat langer voor ze alles op heeft dan wanneer het in een normaal bakje zit.

4 likes

Ik zou die tog-labels niet té serieus nemen.
Ik heb 4 verschillende slaapzakken van 0,5 tog. Twee van jersey en twee hydrofiele. Die hydrofielen zijn echt een stuk dunner dan die van jersey. De ene hydrofiel is echter dikker dan de ander en ook de ene jersey is dikker dan de ander. Ik geloof echt niet dat die allevier dezelfde tog-waarde hebben, maar de etiketten zeggen van wel.
Als je een slaapzak van hydrofiel hebt zal het verschil tussen 0,2 en 0,5 tog vrij nihil zijn. Jersey is dan wat warmer in mijn beleving.

7 likes

Ben ik weer met mijn zoveeeeeeelste vraag. Hebben jullie zelf gepuzzeld met voedingsschema’s (hoeveel ml en om de hoeveel tijd) en met het afbouwen van de nachtvoedingen? Of overlegd met het CB? Of juist online een schema gevonden?

Ik vind het heel moeilijk om op mijn eigen gevoel af te gaan hierbij.

1 like

Wij hebben het advies van de kraamzorg opgevolgd en zelf een beetje aangevoeld wat werkt voor de baby. Het advies was dat er vanaf 80 ml 5 uur tussen mocht zitten in de nacht en vanaf 90 ml 6 uur ertussen. Mijn baby is nu 3 maanden en drinkt 120, om de 3 uurtjes. Vanaf ongeveer 6 weken sliep ze in de nacht door. Wanneer ik merkte dat ze wat meer melk kon drinken kreeg ze bij haar laatste fles in de avond iets meer. Ze sliep dan ‘s nachts wat langer door. Ik las ook ergens de tip om gedurende de dag voldoende te voeden zodat je baby in de nacht minder behoefte heeft aan voeding. Ik heb wel het idee dat dat heeft geholpen bij het doorslapen in de nacht. Daarnaast let ik erop dat de dutjes overdag nooit langer duren dan die 3 uur.

1 like

Ik heb gewoon mijn baby (nu 6,5 maand) gevolgd, en dat doe ik nog. Met een maand of 3 dronk hij 6 voedingen van 150, vanaf 4,5 maand ofzo ging dat naar 5 keer 180, en toen er met 5 maanden hapjes bij kwamen ging het langzaam naar 4 flessen van 180 per 24 uur. Hoewel hij nu nog wel eens die 5e fles drinkt als het zo uitkomt.
Afbouwen van nachtvoedingen heb ik nooit bewust gedaan. Als hij 's nachts wakker wordt en een fles wil dan krijgt hij die, hij zal er dan behoefte aan hebben. En ja balen voor mij dat ik dan minder slaap maar ja dat hoort erbij. Ik voel me er niet goed bij om mijn baby in een ritme te duwen (niet qua voeding of slaap). Nou zijn wij ook wel gezegend met een baby die supergoed slaapt (typ ik terwijl ik al 40 minuten naar de babyfoon zit te kijken in afwachting wanneer hij weer gaat slapen zodat ik zelf ook nog even kan slapen :skull:), echt niet altijd de nacht door hoor maar gewoon goed dutjes doen en vrij makkelijk inslapen, en goed eet/drinkt.

7 likes

Als je lastig vindt kan je altijd bellen met het CJG! Toen mijn baby drie maanden was dronk hij 120 om de vier uur en ben toen vrij snel naar 150 gegaan. Ook omdat hij toen was minder was aangekomen.

Ik vond het wel fijn om vier uur tussen de flessen te hebben. Want ik vond drie uur zo kort om ook nog te spelen, tummy time, verschonen en slapen.

Uiteindelijk omdat hij zo slecht sliep ook snel opgebouwd naar 180cc maar hielp niks :sweat_smile:. Hij krijgt nu 4x180cc en 1x150cc in de nacht en die wil ik nu wel gaan afbouwen.

2 likes

Hebben jullie tips voor de ellende van tandjes doorkomen? Ik geloof dat mijn baby (8 maanden oud) daar last van heeft want hij zuigt op zijn onderlip, kwijlt, wrijft in z’n mond (jeuk/pijn aan het tandvlees?), jengelt zonder reden, slaapt ineens waardeloos en wil alleen maar drie slokjes drinken en stopt dan weer terwijl hij wel honger heeft.

Wat kan ik doen om hem te helpen? Paracetamol al geprobeerd, deed niet écht wat. Gaat zo’n koude bijtring zijn klachten verhelpen zodat hij beter gaat drinken? Dat is eigenlijk het enige waar ik me zorgen om maak

Niet willen drinken herken ik niet bij doorkomende tandjes. De rest van de dingen die je noemt wel. Hier hielp een bijtring wel iets, net als dentinox. Maar het is vooral uitzitten helaas.

4 likes

Ik zit nu op 110/120 om de 3u + een nachtvoeding na 5u waarvoor ik hem wakker maak. Was het advies van CB omdat hij vrij klein is voor zijn termijn (maand te vroeg geboren). Ga eens proberen met af en toe 4u er tussen te doen.

@Junebug85 @Snoeptomaatje Leggen jullie kleintje tussen iedere voeding echt op bed? Of telt slapen in de wagen/box/auto ook als slapen? Tot nu toe hebben we ook wel een redelijk goede slaper :crossed_fingers:

2 likes