Tips, ervaringen & aanraders #10

Hmm misschien is t dan toch ook de combinatie met een kleine verkoudheid en keelpijn oid… pff lastig dat je zo vaak niet weet wat er aan scheelt haha. Konden ze het maar gewoon zeggen! Zou voor alle perziken makkelijker zijn

Edit: haha gotta love autocorrect, :peach: = partijen

Slaap is slaap! Mijn baby sliep pas met 12 weken voor t eerst in zijn bed en daarvoor overdag alles in de box, auto of op schoot. Ze rusten gewoon net zo goed op een ander plekje hoor :smile:

3 likes

Ik geef wel eens tegendruk op de tandjes met m’n vinger. Vinden ze op het moment niet leuk maar lijkt wel te helpen.
Kan je in z’n tandvlees al wat wits zien?

Ik dacht trouwens ongeveer een half jaar lang dat m’n baby tandjes kreeg, maar die kreeg ie pas rond z’n eerste verjaardag. Nu zijn denk ik de boventanden aan de beurt, want hij zeurt en heeft zure poep. Het is zo sneu.

2 likes

Mijn baby eet best goed zijn hapjes en ik probeer daarbij water aan te bieden maar geen succes. Alleen nu is zijn ontlasting heel hard. Echt keutels of een harde bonk. Hij poept gelukkig nog wel maar het zijn ook steeds kleine beetjes. Wat ik al doe/geprobeerd heb

• water uit zijn difrax fles
  • munchkin beker
  • open beker
  • slappe, lauwe thee
  • olijfolie toevoegen hapjes
  • meer water toevoegen aan de hapjes

Nu overweeg ik een rietjesbeker of 30cc extra water toe te voegen aan de melkflessen. Maar misschien hebben jullie nog tips?

@the.rebel.club ik heb ook dentinox gebruikt toen mijn baby tandjes kreeg. Werkte wel naar mijn idee maar ik zag toen wel al een puntje en zijn tandvlees was heel rood dus wist zeker dat het tandjes waren.

3 likes

Bij ons was banaan het probleem, zodra we dat niet meer gaven was de ontlasting niet meer hard.

1 like

Oh :cold_sweat:. Mijn baby houdt van banaan en ander fruit is mwah. Dus ik geef eigenlijk standaard elke ochtend een half banaantje + nog ander fruit. Maar toch het proberen waard misschien.

1 like

Mijn baby deed ook moeilijk met drinken en eten als er tanden doorkwamen, dus dat kan er wel bij horen.
Ik had een arsenaal aan bijtdingen. Sophie de Giraf is wel echt een aanraden, want die heeft veel verschillende hoekjes en texturen. Verder idd paracetamol en geduld hebben helaas.

2 likes

Misschien is dat bij jullie het probleem ook niet hoor, maar je kan het altijd even proberen te laten staan voor een paar dagen/week oid om te kijken of de ontlasting zachter wordt!

1 like

Ja het is wel het proberen waard. Want hij eet nu welke elke dag banaan. Maar ik hoop ook wel dat hij beter gaat drinken met de zomer in het vooruitzicht. Maar dat is misschien ook een kwestie van blijven proberen/aanbieden.

1 like

Of banaan mengen met iets wat bevorderlijk is voor soepele ontlasting, zoals kiwi/pruim? Daarnaast is mijn ervaring dat het er (helaas) ook een beetje bij hoort. Je kan denk ik spelen met wat je geeft en de hoeveelheid als het even wat minder goed gaat. Mijn dochters dronken in de tijd dat ze begonnen met hapjes/fruit eigenlijk nog helemaal geen/bijna geen water.

4 likes

Ik vind het een handig ding. M’n kind is drie en gebruikt het nog steeds, bijv als ze op de bank zit en iets op tv kijkt. Dan krijgt ze daar snackgroente in. Het kan natuurlijk ook in een schaaltje en het is geen must om te hebben, maar ik heb in ieder geval nooit gezeur dat iets opvalt of kapot gaat.

3 likes

Ja die snackbeker is echt fantastisch! Ik had die afgelopen februari gekocht voor op vakantie en mijn peuter wil er sindsdien elke dag uit eten. Is echt top voor snacks onderweg want als ze de beker laten vallen ligt niet alles op de grond zoals bij een bakje. En het ‘grabbeltoneffect’ is blijkbaar ook motivatie voor overgebleven korstjes etc :grin:

3 likes

hier een 9 maanden oude baby die in 1x 4 tanden er uit moet werken, die wilde ook de eerste paar dagen haast niet drinken uit zn fles
ik probeerde ander drinken dan normaal, limonade krijgt hij sowieso al zo goed als niet (behalve als zn zus een restje laat staan haha) en deze maakte ik dan iets sterker zodat hij mss zou denken oe lekker of koude thee en dat uit verschillende gekke bekers in de hoop dat nieuwsgierigheid het zou overwinnen
paracetamol werkte bij ons wel, dentinox erop wrijven ook, knijpfruitjes in de koelkast leggen, harde dingen als soepstengels en na 2 nachten van half 7 tot half 1 huilen op schoot las ik ergens dat het hoofdeind vh bedje overeind zetten helpt omdat blijkbaar tanden krijgen iets met druk op de oren doet. dus dat gedaan en schijnt ook wel iets te helpen.

hij heeft eigenlijk vooral een paar dagen op knijpfruit en soepstengels geleeft tussen het huilen en ongelukkig zijn door - vond het wel schelen dat ze met deze leeftijd niet meer zo kwetsbaar en afhankelijk van flesvoeding zijn dus als hij een paar dagen haast niet binnen krijgt is dat niet zo’n ramp

1 like

Die van mij had ook regelmatig harde poep. Bij AH heb je een potje met alleen pruim, als hij last van z’n buik leek te hebben gaf ik hem dat en dan volgde er altijd een poepexplosie :sweat_smile:

7 likes

Hahah ja dat potje had mijn man gekocht om pruim te proberen. Wij nietsvermoedend dat potje gegeven, baby vond het heeeerlijk. En toen idd mega diarree :joy::joy: wist niet wat me overkwam

6 likes

Iemand tips om tanden te poetsen bij een 2 jarige? Het is een tijd beter gegaan met liedje op youtube maar nu al een hele tijd drama, bijna onmogelijk.
Haren spoelen gaat ook heel lastig.

Nog een tip: ik ben heel blij met de draagzak van monkose (vroeger tilia). Deze zit heel comfortabel en is makkelijk aan te passen. Bij mijn eerste heb ik enkel een draagdoek gebruikt omdat ik de draagzak die ik toen had lastig vond in te stellen en niet goed kreeg aan de knietjes.

1 like

Ik ga eens een hydrofielen slaapzak bestellen en vergelijken, dankje!

1 like

Ik had een knuffeldoekje met hoofd in het midden waarin je je vinger kan doen. (Van happy horse)
Ik gebruikte die als handpop en dat was toen de tandenpoetsbeer! Verzonnen liedje erbij en elke dag zonder problemen. Ze heeft het er nog over

Iemand had dit filmpje hier eens gedeeld, @Nefertiti dacht ik? Misschien is dat een idee

6 likes

Ik vind dit een van de beste tips die ik hier heb gelezen! Tandenpoetsen ging bij ons wel, maar sinds we het zo doen gaat het super goed, kunnen we er goed bij én ligt mijn kind heel relaxed rond te turen (ipv houdgreep). Zou het zeker eens proberen @flowerpower!

1 like

Mn (bijna) peuter is in de ‘mijn’ fase. Erg gezellig en vriendelijk steeds mijn en beetje boos gezicht.
Moet ook aan die meeuwen denken.
image

Gifje werkt niet :frowning:

Edit. Verkeerde topic

9 likes