Haha mijn dreumes ook en klinkt echt als zo’n meeuw inderdaad! Alles is van MIJ, vooral de dingen die niet van haar zijn. En dan zo’n woeste blik erbij als ze iets niet krijgt.
Vanaf een maand of 2,5 zijn wij wel echt dutjes zoveel mogelijk op bed (in zijn eigen kamertje, de nachten sliep hij toen nog bij ons in de cosleeper) gaan doen, vooral omdat we merkten dat hij in de box, op ons of in de wagen meer hazenslaapjes deed. In zijn (half)donkere kamertje in de stilte sliep (en slaapt) hij gewoon goed en langer. Ik heb altijd gewoon wakkertijden passend bij zijn leeftijd aangehouden, vond dat een hele fijne leidraad.
Mijn baby is overigens wel echt een enorme slaapkop, want met zijn 6,5 maand haalt hij soms 1,5 uur wakker zijn niet, dus als hij eerder begint te gapen of andere slaapsignalen laat zien leg ik hem er gewoon in en dan slaapt hij ook (wederom, ik volg hem gewoon). En hij slaapt nog minstens 3 dutten, waarvan eentje 1,5 uur en 1 2,25 uur, en dan nog 1 of 2 van 45 minuten.
Als we afspraken hebben waar hij mee naartoe gaat gaat zijn slaapritme sowieso op zijn kop op die dag, want in de auto of in de wagen of ergens anders dan thuis slaapt hij altijd moeilijker of korter, maar volgens mij heeft mijn hang naar structuur en regelmaat daar meer last van dan dat mijn baby er last van heeft. Ik vind het dan wel als slapen tellen, maar ik merk dat het hem niet genoeg uitrust, dus dan doet hij zijn volgende dut thuis gewoon langer meestal, of hij slaapt de nacht wat langer door als we 's avonds pas thuiskomen.
Dit helpt echt @flowerpower! Zoontje gaat inmiddels al zelf klaar liggen als tanden gepoetst moeten worden.
Als iemand hier nog tips voor heeft, dan lees ik graag mee. Zoontje van 2 heeft ineens uit het niks ook een hekel aan haren spoelen/de douchekop. Tot een paar weken geleden niks aan de hand.
Ik gebruik zo’n spoelbeker, dat werkt wel goed hier!
- Zelf laten proberen
- Uitspoelen met leuke emmertjes/bakjes
- Naar het plafond laten kijken en andere ouder eventueel iets in de lucht laten doen/zien waar naar gekeken wordt.
- een washandje tegen de ogen laten houden
- plastic Schleich dieren, poppen en dino’s enzo mee onder de douche die ook gewassen moeten worden.
- je hebt van die soort zonnekleppen voor onder de douche, ken ik zelf niet, dus weet niet of het werkt.
Banaan was waarschijnlijk niet de reden, eerder de verhouding vezels/water die niet goed was.
Banaan is niet ‘verstoppend’
Ik weet dat banaan niet verstoppend is maar mijn dochter reageerde daar wel op. We hadden al heel veel geprobeerd en niets hielp, behalve geen banaan meer geven.
Ligt er een beetje aan hoe de dag loopt. Wanneer we thuis zijn inderdaad in haar wiegje, maar buiten telt een dutje in de maxi cosi, wandelwagen of draagzak ook. Als ze korte dutjes doet merk ik wel dat ze hier soms last van kan hebben en dan onrustig kan zijn. Het volgende dutje laat ik haar dan als het lukt op mijn borst liggen, zodat ze wat dieper en langer slaapt. Soms slaapt ze direct na het drinken en soms kunnen we na het drinken eerst nog even spelen voor ze gaat slapen.
Is echt een van de hardnekkigste fabels; dat banaan stoppend zou zijn.
Ik heb nu nog steeds altijd een pruim-potje op voorraad in huis, dochter is bijna 2 Als ze last heeft met poepen, krijgt ze dat. En dan is het eigenlijk altijd daarna vrijwel direct beter. Ik gebruik het bijna als een soort medicijn
Ik doe een washandje vol met water (in het badje of onder de douchestraal) en aai/druk die over het hoofd. Voelt heel anders en je kunt het water goed sturen. Werkt super!
Ook @flowerpower
Bij mijn jongste gaf banaan in het begin ook verstoppingen. Hij kreeg onbeperkt borstvoeding dus daar lag het niet aan. Tijdje geen banaan gegeven en het was over. Later weer rustig opgebouwd en nu eet hij bijna elke dag een banaan en als hij de kans krijgt jat hij een 2e uit de keuken, klein aapje is het.
Tegen verstoppingen had ik knijpfruit pruimen op voorraad, van ella’s volgens mij.
Oh lijken me goede tips voor het haren spoelen @Depeche @SleepingBeauty bedankt
De tandenpoets truc was vanavond alvast een succes! Ik had 2 keer met haar het filmpje gekeken en haar dan gezegd het aan papa uit te leggen, vond ze helemaal leuk, zeggen hoe hij moest gaan zitten enz. Bedankt!! @roeptoeter
Oh ja @the.rebel.club wij gebruikten dentinox en dat gaf wel wat tijdelijke verlichting. Irritant spul, maar de moeite waard.
Waarom zou het te dun zijn? Volgens mij is dat vooral wat je als ouder zelf denkt want voor ons zou zo’n dun matras idd niet heel comfortabel zijn omdat we veel meer gewicht hebben. Het gaat er vooral om dat je met zo’n luchtmatrasje niet rechtsstreeks op de grond ligt ivm warmte. Je kan evt een dikker matrasje erin kopen via de website van Deryan.
Ik zou verder vooral naar gebruik kijken als geld je niet uitmaakt en je lastiger een keuze kan maken. Ik wil bv het bedje op een backpack kunnen binden en een Deryan pakt veel kleiner en lichter in.
Ik heb 2 deryan tentjes tweedehands gekocht. De ene had een lamme stok en de ander een lek matje. Ik zou het dus niet zo snel meer tweedehands kopen als je denkt eht vaak te gebruiken.
Mijn dochter slaapt gewoon op dat lekke matje, blaas 'm iedere avond bij en ze slaapt er niet slechter door.
Wij hebben het Deryan tentje. Wel echt maar kort gebruikt, met 1 jaar ongeveer gewoon in een campingbedje.
Onze baby was heel rustig dus kon het tentje daarom wel op een bed zetten. Matrasje is inderdaad erg dun.
Beetje last minute maar heeft iemand nog lunchtips in de buurt van het kinderboekenmuseum in Den Haag?
Het museum ligt dichtbij CS, we zijn met een kindje van 3 en van 2 maanden.
Mingle mush misschien? Zijn allemaal verschillende tentjes onder één dak en er is een speelhoek. Direct naast CS aan de kant vh kinderboekenmuseum