Mijn peuter van 2,5 krijgt vitamine D op een lepeltje, maar weigert het lepeltje tegenwoordig. Nu maak ik mij niet zo’n zorgen, maar aangezien hij heel weinig groente eet dacht ik misschien eens beginnen met multivitamine. Deze heb je ook in gummies, de verpakkingen zeggen echter dat het pas vanaf 3 jaar is. Ik vermoed vanwege het kleine formaat? Iemand die het wel geeft aan hun 2 jarige? Smelttabletten lijkt me dan weer niet handig want hij kent het begrip smelten nog niet haha
Bij Etos heb je kauwtabletjes voor kinderen vanaf 2 met zoete smaak, deze:
https://www.etos.nl/producten/vitamine-d3-10-µg-kauwtabletten-300-tabletten-120236907.html
Ze zijn klein, ongeveer een doperwt, en gaan er bij mijn kind van dezelfde leeftijd goed in.
Die van 22 maanden hier eet gewoon smelttabletjes. Hoeft ook niet letterijk te smelten in de mond, ze eet het gewoon als een mini snoepje. Ze krijgt nooit snoep en haar zus wel, dus daarom vindt ze dit wel interessant en noemt het snoep.
Ik heb ook vanaf 2/2,5 jaar de smelttabletten. Als je die te lang tussen je vingers houdt, smelten ze al bijna. Daar hoeven ze echt geen moeite voor te doen. En het smaakt ook zoetig dus gaat er zo in hier haha.
Heeft iemand ervaring met de fotoboeken-app Journi Print? Zag het bij Teske in een vlog voorbijkomen. Heb er nu een via m’n telefoon gemaakt, was echt snel en makkelijk, maar wel echt duur… Fotoboeken zijn natuurlijk altijd duur, maar ben benieuwd of iemand iets kan zeggen over de kwaliteit. Voor ik voor ruim 80 euro een fotoboek bestel. Voorheen deed ik Albelli en ben ik heel tevreden over, maar via zo’n app gaat echt een stuk sneller
Klinkt goed! Ik ga die van de Etos ook aanschaffen, fijn prijsje. @Croky en @fullmoon ook bedankt voor jullie reacties
Geeft er hier iemand ook Nutrilon Omneo of andere (dikke) voeding? Zo ja, welke fles/speen gebruik je? Wij zijn tevreden over de Nutrilon maar komen er echt niet uit met welke speen we nu moeten gebruiken. We hebben een Dr, Brown fles. Speen 1 komt vaak niks uit (gat al groter gemaakt) zelfde geldt voor speen 2. Speen 3 komt veel te snel. Dan is de fles binnen 10 minuten op… 3 standen speen van Difrax gebruikt maar heeft hetzelfde effect als speen 1 en 3. Of er komt niks uit of te veel…
CB gebeld en die gaf (in mijn ogen) echt flut advies. “Speen 3 gebruiken en dan 5 minuten voeden, 15 minuten laten huilen en dan maar weer 5 minuten voeden. Zo kom je wel op de 20 minuten per voeding. Anders weet ik het ook niet”
Mijn baby heeft een poosje Omneo gebruikt en dat ging prima met speen 1 en later 2. Ik gebruik flessen van Hegen. Moet er wel bij zeggen dat ze de fles altijd wel snel leegdronk, ook met prematurenspeen. Verschillende flessen geprobeerd (Difrax, Philips Avent, Dr. Brown en geëindigd met Hegen, veruit de fijnste).
Misschien difrax s of m? Die schijnen net tussen de de browns maten in te zitten. (1,s,2,m .zo zegmaar)
Mijn kindje heeft ook een tijd Omneo gedronken. Ik had een Difrax fles met dr Brown speen 2. Difrax speen m ging veel te snel met verslikken enz
Bij allebei omneo gebruikt. Alleen ze dronken allebei mega snel, dus we konden difrax speen s gebruiken.
Hoe oud is je baby? Toen onze baby dat had rond 6 maanden ofzo kregen we het advies om even te stoppen met hapjes d.w.z. 1 of 2 dagen tot de poep weer normaal was. Dat banaan verstoppend zou werken is trouwens nooit bewezen, herken dat ook niet.
Hij is 7,5 maand! Maar gebeurde het dan niet weer opnieuw als je weer begon?
Ik heb trouwens gisteren pruim gegeven en daarna wel weer zachtere ontlasting! Dus heb wat potjes ingeslagen haha.
@DikkeKip en wat meer water toevoegen aan de fles? Zou dit wel even overleggen met cb. Is het ook niet zo dat je omneo kan mengen met standaard? Weet niet hoeveel cc je aanbiedt maar bijvoorbeeld 3 schelpen omneo 3 scheppen standaard.
Je zou inderdaad ook nog speen m van difrax kunnen proberen. Is iets groter dan speen 2 maar kleiner dan 3.
Die pruimen zakjes van ellas kitchen zijn echt top!
Gisteren m’n dochter opgehaald van de gastouder en ze had deze uitslag (?) rond haar ogen. Ze heeft er geen last van en heeft niks geks gegeten en/of een andere plant dan normaal aangeraakt. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en of ik even de HAP moet bellen?
@DikkeKip wij hebben bij ons eerste kindje omneo gegeven en toen inderdaad gemixt met normale nutrilon. Speen 2 werkte toen prima.
Bij mijn dochter nu mengen we AR met normale nutrilon en zij pakt de dr brown flesspeen niet goed dus hebben de difrax s er op
Heeft iemand hier een 1-persoonsmatras van de Ikea voor een kind? Af- of aanraders?
Het ziet er uit als puntbloedingen/petechien (denk ik). Dat kan een symptoom zijn van verschillende ziektes maar ook door iets onschuldigs ontstaan zoals hoesten/de zon enz. Je kan altijd bellen om er zeker van te zijn!
Voor de warme dagen wil ik eigenlijk onderbroeken ipv rompers aan doen. Wat is jullie ervaring hiermee icm luiers? Blijft dat goed zitten of is een hemd romper toch beter?
Ik zou altijd de huisarts bellen als je twijfelt. Mijn kindje (met sproetjes/lichte huid) had een paar keer plekjes/bloedingen(?) rond haar ogen toen ze heel lang en hard had gehuild, een keer na een pijnlijke val bijvoorbeeld.