Ik deed enkel onderbroeken zodra de luier uit was. Zie het nut daar niet echt van in als er nog een short of broek over kwam… dus wij deden of romper of luier en onderhemdje.
Ik wil juist dat de romp wat luchtiger is en dat er dus geen hemd of romper overheen hoeft. Maar ik ben bang dat de luier dan gaat schuiven dus voor m’n gevoel moet daar dan nog wel iets overheen ipv gelijk een broek of jurkje. Maar ik weet niet of m’n theorie klopt en een onderbroek wel handig is icm een luier.
Ja ik vind een onderbroek wel fijner dan niks, anders gaat de luier idd meer schuiven!
Wij deden of romper + kleding of als het warmer was geen romper. Nooit problemen mee gehad met de luier dan. Onderbroeken pas toen we begonnen met zindelijkheid.
@Plum ik heb inderdaad vanochtend even gebeld, zat me toch niet helemaal lekker! Via videobellen hebben ze het bekeken en ze vonden het er onschuldig uitzien aangezien ze geen andere klachten heeft. Mochten er nou klachten als koorts/meerdere vlekken/kortademig oid ontstaan moet ik wel weer bellen.
Ik heb laatst een luier + boxershort (van zeeman maatje groter dan normaal) en een luchtig tshirts gedaan… was volgens mij wel echt lekkerder dan een romper. Wil dat ook vaker doen!
Heeft die van ons alleen als hij heel hard gehuild heeft in een driftbui of na heel veel pijn. Meestal driftbui, omdat hij dan ook ‘druk’ op zijn hoofd zet bij huilen. Is vaak pas zichtbaar de volgende dag, dus heeft je kind gisterenavond heel hard gehuild?
Wij deden ook weleens romper weg en dan gewoon kleding over een luierbroekje. Ging bij ons prima.
Ik zou gaan voor leuke rompers/boxpakjes en dan niks erover. Dat is nog makkelijker
Ik gebruik dan van die zomerse boxpakjes met korte pijpen en daaronder geen romper want zo’n boxpakje neemt prima de functie van de romper over.
Bedankt iedereen voor de reacties! Erg verdeeld zie ik haha. Ik ga dan gewoon eerst maar proberen zonder onderbroek om te kijken of het niet schuift en als dat wel zo is dan koop ik alsnog onderbroeken!
Mijn zoontje zit in 104 en draagt nog luiers, ik vind dat veel te groot voor rompers, ik vind een T-shirt veel leuker op die leeftijd, dus hij draagt gewoon z’n luier los in z’n broek. Nooit last van verschuiven gehad eigenlijk. Wel geprobeerd met ondergoed erop maar dan moet je best een grote maat nemen en het had geen toegevoegde waarde.
Ik doe ook geen onderbroek over de luier heen sinds we gestopt zijn met rompers. Enige uitzondering is als ze een jurkje zonder legging/maillot eronder draagt. Dan wel een maat grotere onderbroek van haar zus eroverheen. Anders bungelt die luier zo tussen de benen.
Als ze er geen last van heeft zou ik niet de HAP bellen, want die is voor spoed. Dan gewoon dinsdag misschien de dokter als het er nog is.
Hoe pak je het aan als je gaat vliegen met een baby die nog niet in een buggy kan? Onze baby is nu 3 maanden en we willen misschien toch op een vliegvakantie. Maar aangezien de leeftijd is een buggy nog niet mogelijk. Ik zie het niet zitten om de hele vakantie met een draagzak te lopen, en een wagen/buggy is lijkt me wel zo fijn op het vliegveld en op locatie.
Wij gingen vorig jaar niet op vliegvakantie maar kamperen. Baby was toen 4 maanden en we hebben toen wel de joolz aer plus gebruikt. Op de ligstand kan het helemaal plat en we gebruikten het alleen voor korte stukjes op de camping met niet te hobbelige ondergrond.
Ze sliep er toen overdag ook gewoon in als de wagen stilstond. Natuurlijk wel de baby vastmaken haha.
Zal wel niet ‘mogen’ maar afgewisseld met draagzak en over gladde stukken (zeker op een vliegveld) zou ik het wel doen.
Je mag je kinderwagen wel meenemen als je dat wilt. Of bijv met de maxicosi ipv bak als je daar ook met auto wilt. Gaan wel in t ruim mee maar kun je tot de gate gebruiken.
Je kunt evt ook 2ehands een kopen en die hiervoor gebruiken. Dat hebben wij gedaan maar dan met buggy. We gebruiken altijd de wagen en nooit buggy dus hebben een goedkope 2ehands gekocht voor vakantie
Wij hebben toen de baby 4 maanden was een Stokke prampack gehuurd en daar onze kinderwagen mee vervoerd. We hebben het niet gebruikt op t vliegveld (omdat het thuis was ingepakt) maar op locatie. Het is een groot en log ding dus daar moet je rekening mee houden.
Of je huurt een kinderwagen hier bijvoorbeeld via tinylibrary of op vakantie
Wij gaan voor vakantie in december (kind bijna 1) ook voor zo’n reistas idd. Eerder gedaan en toen ook heel goed bevallen. Als ik het me goed herinner kon de maxicosi toen met de Joolz Geo in 1 reistas!
Ik had met drie maanden gewoon de kinderwagen meegenomen.