Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik had ook al naar zo’n pampack gekeken (om te huren als we over 2 maanden gaan vliegen met onze baby die dan 8,5 maand is), maar als er dan met je wagen wordt gegooid door bagage personeel kan hij toch alsnog stuk gaan, is toch gewoon zo’n ‘slappe’ tas?

1 like

Gewoon met KW tot aan de gate. Mocht het toen in de speciale reiskoffer doen en dat ging bij de gate mee als ruimbagage.

1 like

Ja maar volgens mij zijn de zijkanten met een beetje vulling. En het is natuurlijk wel beter dan je kinderwagen afgeven zonder iets, waarbij de kans groot is dat de wielen etc beschadigd zullen raken

2 likes

Ik prop er altijd heel veel luiers bij, scheelt ook weer in je gewone bagage.

2 likes

Je hebt al veel tips hierboven voor wagen/huren.
Ik zou ook wel een draagzak meenemen in/als handbagage. Onze bagage is eens niet goed aangekomenen hebben drie dagen kind op de arm getild op reis tot de bagage eindelijk aankwam.

3 likes

Hij is redelijk slap maar er zit versteviging in waardoor je kinderwagen wel echt beschermd is. Hier is er in ieder geval helemaal niks kapot gegaan na een lange reis.

Hier handdoeken er om heen gewikkeld, scheelde ook weer strandhanddoeken in de koffer :rofl:

3 likes

Wij gaan binnenkort met een kleuter van 4,5 naar de Efteling. Zouden jullie dan een buggy meenemen? Wij hebben hem niet meer, maar het is volgens mij super groot daar. Ben er al niet meer geweest sinds ik zelf zo oud was haha.

1 like

@anon59849077 Je kan van die trekwagentjes huren! Het is wel echt groot, vind zelf sommige stukken al ver lopen :sweat_smile:

1 like

Haha oké goed om te weten :grinning: zijn die fijn? Ik kan een buggy lenen namelijk

2 likes

Ik ben van mijn dochter van (nét geen) 4 geweest en was heel blij met een buggy. De afstanden zijn echt wel ver voor korte beentjes.

Nu met ruim 4 zou ik ook weer voor een buggy kiezen.

3 likes

Thanks voor alle tips! Lijkt me super handig, zo’n speciale tas. We gaan dan met een baby en een kleuter die in september 5 wordt. Ik vind het nog een beetje spannend hoor, en moeten ook nog eerst iets zien te vinden zo laat. We wilden eerst in NL blijven, maar alles is zo duur dat ik dan liever toch naar het buitenland wil.

Ik was zo blij met de tas (gehuurd via mp). Echt ideaal. En de bescherming was gewoon goed. En inderdaad, wij hadden ook de draagzak mee. Fijn voor de afwisseling vonden wij.

3 likes

Dan zou ik gewoon lekker een buggy meenemen! Is wel wat comfortabeler dan zo’n karretje :blush:

2 likes

Wij gaan er binnenkort een aanschaffen en hadden er tijdens het vorige bezoek aan IKEA om gevraagd. Het advies was toen 1 specifieke matras, die ze altijd aan kinderen aanraden. Heb m’n foto ervan even opgezocht:

1 like

Bedankt voor je reactie. Heb er toevallig al één gekocht. Deze is voor ons afgevallen, omdat die van die hobbels aan de bovenkant heeft. Mijn kind houdt er vaak niet zo van als iets anders is dan ‘normaal’. Dus een matras met hobbels leek me niet echt een goede aankoop voor hem.
Heb nu een duurdere gekocht, dus hopelijk kunnen we daar een tijdje mee vooruit.

4 likes

Kan een kind waterpokken hebben, maar niks op de romp en het gezicht?
We gaan morgen naar de HA, maar onze dochter heeft blaasjes op de armen, bovenop de knieën en billen, maar niks op de rest van haar lichaam. Vind het maar gek :stuck_out_tongue:

Kan ook het hand voet mond ziekte zijn.

2 likes

Welke regenlaarzen zijn fijn voor kindjes met brede benen? Hema krijgt ze niet over haar kuiten heen. Is Bergstein misschien wat? Die lijken vrij breed.

Voor alle dilling liefhebbers…

4 likes