Oja!!! Natuurlijk!!! Dat was de tip: pruimen! Ah bio potje of Ella’s kitchen
Ja ik heb gisteren zo’n potje pruimen van de AH gegeven en in de avond had hij een luier, niet normaal haha! Maar vandaag ook nog zachte ontlasting! En weer één keer veel ipv een aantal luiers met kleine beetjes harde ontlasting
Hoe verwerk ik pruimen in een dieet van een kind dat geen gekke dingen eet (sowieso weinig)?
Smoothie? Door yoghurt?
Je hebt van roosvicee ook die pruimensiroop
Zelf pruimenmoes mengen met yoghurt en in een herbruikbaar knijpzakje doen misschien?
Of mengen in een bakje yoghurt.
@Vloeistof Helaas geen enkele kans dat hij yoghurt eet als er iets geks in zit. Smoothie of überhaupt iets wat geen melk of water is drinkt hij ook niet. Ook knijpzakjes niet meer helaas.
Misschien kan ik wel zelf ijsjes met pruimensap maken.
Een cake van maken? Er zijn toch recepten met appelmoes dus ik vermoed dat je dan ook wel pruimen kan gebruiken.
Oh wat lastig zeg. Maar heeft hij moeite met zijn ontlasting? Misschien inderdaad als ijsjes. En gedroogd wilt hij ze dan ook zeker niet? Als je ze in kleine stukjes snijdt zoals rozijntjes bijvoorbeeld
Of als een soort jam/fruitspread op een cracker/brood?
Ja of een soort moes? In stukjes snijden? Als topping op yoghurt? Of als jam? Of toevoegen aan een abc-muffin (appel banaan wortel)?
Voor die laatste heb ik een lekker recept zonder suiker.
Edit: zie dat @Vloeistof en @whosthatgirl dat ook al zeggen
Ik durf het bijna niet te zeggen maar zelfs cakes eet hij niet. En ik hou van bakken haha, echt pijnlijk.
@Vloeistof Ik ga het wel eens proberen om te verkopen als rozijntjes, kijken of hij erin trapt.
Hij heeft er wel echt last van en de laatste tijd is het ook veel minder regelmatig. Hij eet verder best wel veel fruit en gewoon bruin brood enzo, dus ik denk wel voldoende vezels. Maar hopelijk geven pruimen net dat extra zetje.
Bedankt voor het meedenken allemaal in ieder geval
Heel fijn blenden en als jam op brood doen?
Heeft er iemand wel eens voor een kinderfeestje een speurtocht van Suuskindrrfeestjesshop gedaan? Ziet er leuk uit maar is lastig inschatten zo online
Ik geloof dat mijn baby er last van heeft dat zijn slaapkamer niet pikkedonker is. We hebben dikke verduisterende gordijnen maar het piept toch nog door de kiertjes boven onder en bij de muur. Heeft iemand tips? We hebben al een rolgordijn erachter maar dat is een witte, meer voor de inkijk dan voor het tegenhouden van licht. Vind het belangrijk dat ik soms wél licht heb, dus ramen afplakken vind ik geen optie. En een rolluik is zo duur…
Ja dit had ik gezien, werkt dit goed? Deze past helaas niet want het raam is 1.60x1.60 maar als zoiets als dit echt goed werkt zoek ik wel verder naar een goeie maat
Wij hebben deze (ook voor onze eigen slaapkamer) en je kunt hem kleiner maken. Hij is er dacht ik ook in verschillende maten. Werkt bij ons icm verduisterende gordijnen erg goed!
En ik vind het erg handig dat ik hem in de herfst weer in de kast kan leggen en dan pas in de lente weer tevoorschijn hoef te halen.
Ik heb wel verduisterend folie opgeplakt om de kiertjes tegen te gaan en dat laat alsnog licht door als de gordijnen open zijn. Ziet er dan wel uit alsof het een beetje een sombere dag is dus niet volledig daglicht maar ook niet donker. Tot de gordijnen er ook nog overheen gaan natuurlijk, dan is het wel donker.
Ik heb mijn kinderen er bewust aan laten wennen. Anders heb je altijd gezeik als je ergens anders slaapt. Wij camperen graag en ze logeren ook regelmatig bij opa en oma. Ga niet elke keer alle ramen overal afplakken.
Ik was daar ook bang voor maar dat valt bij ons mee. Het kamertje van mijn kind is niet suuuper donker/volledig verduisterend maar natuurlijk wel veel donkerder dan buiten of ergens anders. Ik zie in de praktijk dat het haar niks uitmaakt. Thuis wil ze donker maar onderweg, ergens anders of in de tent slaapt ze ook goed.
Precies ik ook. M’n kind sliep tot 1/1,5 jaar niet super goed en m’n schoonmoeder begon steeds over dat de kamer pikdonker moest, dat dat het probleem was. Niets van waar, want ‘s nachts werd ze ook redelijk vaak wakker en was het toch echt heel donker haha. Nu kan ze eigenlijk overal slapen, qua hoeveelheid licht. Ideaal, want zeker op vakantie of uit logeren weet je niet altijd hoe t met de gordijnen zit