Tips, ervaringen & aanraders #10

Hoe zijn jullie kindjes gestopt met de speen icm de opvang?
Onze dochter van bijna 2 heeft door een virus blaasjes in haar mond waardoor ze haar speen niet wil. Wij zien dit als een kans om cold turkey te stoppen en die speen nooit meer terug te laten komen.
Maar hoe zijn jullie gestopt op de opvang? Op het zelfde moment? Of later?

Ja op hetzelfde moment, dat leek me het meest duidelijk.

Bij de jongste hebben we besloten in het weekend de spenen aan een andere baby te ‘geven’. Dus op de laatste opvangdag voor het weekend de speen meegenomen en de leidaters ingelicht.

6 likes

Ja gewoon overal en altijd. Veel te verwarrend anders

2 likes

M’n dochter is ook 2. We zijn paar weken terug Cold Turkey gestopt. Hadden daarover gepost. Sindsdien nooit meer naar het speentje gevraagd! Wel was het zo dat ze het op de opvang al niet meer kreeg, alleen rondom het slapen maar ook dan gaf ze het af bij de juf. Dat was voor ons ook de trigger om het thuis maar helemaal te stoppen en opvang geïnformeerd.

1 like

Ja werkt top! Hij valt alleen heel soms omlaag maar dat ligt vast aan mij. Met kamperen gooi ik 'm over d’r deryan tentje heen en als we naar een huisje gaan gebruik ik 'm ook. Vind het zelf ook wel fijn dat het donker is.
In dr eigen slaapkamer gebruik ik 'm niet en hebben we slechte gordijnen en daar slaapt ze net zo goed trouwens. Maargoed ik ben nu hier al aan gewend.

1 like

Ik vind de knikkerbaan een complete miskoop (nouja, mis-cadeau). Dochter is 4, maar raakt er alleen maar gefrustreerd van. Mijn vriend overigens ook. Zit het net na een hoop gedoe in elkaar, pleurt de hele boel na één keer knikkeren om. Die zou ik dus iig niet doen.

4 likes

Wij hebben een set om voertuigen te bouwen

2 likes

Ik kwam van de week achter dit merk, “learn & grow”. Hier vergelijken ze dat merk, en die zijn goedkoper en hebben ook leuke uitbreidingen

Wat doen jullie tijdens de wakkertijd van je baby. Ben je altijd met hem bezig of ligt hij ook wel eens alleen in de box bijvoorbeeld naar de mobiel of zwart wit kaarten te kijken?

Ik liet mijn baby ook wel alleen ‘spelen’. Ik had een beetje zo’n standaard ritueeltje van: fles geven - even uitbuiken op schoot/knuffelen - alleen laten op het kleed/box met babygym of zwart wit boekje - samen spelen/tummytime en dan weer naar bed.

Nu is mijn baby 7 maanden en hij kan heel goed zelf spelen. Ik speel natuurlijk ook samen met hem of een boekje lezen oid. Maar vind het alleen spelen wel belangrijk want op de opvang bijvoorbeeld kan hij ook niet heel de tijd aandacht krijgen.

3 likes

Op mijn schoot even spelen/zingen/praten, daarna op de grond gaat ze spelen of haar broer komt ook met haar spelen dan houd ik het wel in de gaten maar doe niet per se actief mee soms wel soms niet, of ik ga erbij op de grond zitten en dan zit ik een beetje op mijn telefoon en een beetje te interacten met de kids. Daarna schommel of in de box. Ik zorg er dus wel voor dat ik even echt volledig op haar focus (doe ik ook met mijn zoon van 2 overigens) maar daarna doe ik mijn eigen ding.

1 like

Hebben jullie tips voor dingen om een hele dag te doen met een kind van echt net 2 jaar? We zijn al naar avonturenboerderij Molenwaard en monkey Town geweest en kamperen/weekendje weg staat ook al 2 of 3 x op de planning komende 2 maanden.
Maar ik heb nog wat dagen leeg die ik ook weg wil.
Met als extra moeilijkheid dat ik bij voorkeur geen auto heb, wel de trein en elektrische fiets, en dat ze alleen slaapt op m’n rug smiddags of in een bedje, maar dat wel nodig heeft. Ik woon in Dordrecht.
Edit : dierentuin staat ook al op de planning.

2 likes

Villa zebra?

2 likes

Mijn baby zit ook vaak in een wippertje naar buiten te kijken, of naar hoe wij koken, of naar de gordijnroede. Natuurlijk spelen we ook vaak samen en is er interactie maar ik vind het niet nodig om de hele tijd iets van speelgoed aan te bieden. Kind vermaakt zich prima met naar de bomen kijken en laat het wel weten als het zich verveelt.

@Kusjessoldaat Nijntjemuseum, Kinderboekenmuseum, gewoon een stuk wandelen in de natuur / naar het bos / naar het strand

3 likes

Ik heb dit nog op het lijstje voor mijn dochter staan, ze speelt heel graag met playmobil poppetjes in een huis dat ze van magneten bouwt. Zijn magnetische poppetjes. Is een foto van de Zweedse Amazon, maar verkopen ze ook vast in Nederland.

2 likes

Een hele dag zul je er niet bezig zijn maar hier is de kinderboerderij altijd een succes.

4 likes

Het bos (kabouterpad), een grote speeltuin, Kinderboekenmuseum, Nijntjemuseum, gewoon een museum voor grote mensen. Volgens mij gingen we met twee jaar naar het Nationaal Militair Museum, heb daar verder niks mee maar mijn kind vond het geweeeeldig. En daar zit ook nog een soort binnenspeeltuin bij. Wel best ver voor jou denk ik.

Ik bedenk me nu dat we op die leeftijd ook veel dingen deden die we zelf leuk vonden en dat ging altijd wel goed. Gewoon lekker dagje weg, ergens lunchen, museum bezoeken of gewoon door een vreemde stad slenteren. Mijn man deed vaak dat de peuter dan mocht leiden en dan ging hij achter hem aan (vond ik te irritant haha).

4 likes

Die split second dat ik dacht dat je ruim 300€ voor een paar poppetjes had betaald :rofl:

6 likes

@Kusjessoldaat hieronder worden veel instagram accounts gedeeld die tips delen om met je kinderen te doen in ZH. Een van de accounts gaat vooral over Dordrecht maar ik weet even niet meer welke.

Wat ik heel chill vind is om naar een buitengebied te gaan met bv strandje, speeltuin, kinderboerderij of plek in de schaduw waar je kindje even kan spelen maar waar je ook leuk kan wandelen. Picknick en een speelgoedje mee voor kind, boek voor jou en tijdens het slapen kan je een stukje gaan wandelen.

4 likes

Ohja koters en koffie! Dankje die volg ik ook al.