Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij zijn toevallig vandaag weer geweest met de oudste 2 (bijna 5 en 3,5). En superblij dat we de bolderkar mee hadden. Ik voel zelf mn benen al na zo’n dag lopen en zeker als je wat verder moet lopen, is het tempo net wat hoger dan kindertempo en vind dat zelf ook wel fijn dat het niet heel de dag zo’n geslenter is.

En zelfs onze oudste lag er einde vd dag bijna in te slapen, terwijl die nooit meer slaapt overdag, toch veel indrukken en energie verbruikt op zo’n dag,

1 like

Een leuk prentenboek voor de hele groep? Of bedoel je voor de leidsters?

1 like

Wat ik in de jaren tot nu toe heb gemerkt dat een persoonlijk kaartje met lieve tekst of annekdote vaak nog het allermeest werd gewaardeerd :slight_smile:

Naast het kado kun je misschien een fotokaart maken met foto’s van je kind uit de tijd op de opvang (van baby tot nu). Als je opvang een app heeft waarin foto’s geplaatst worden natuurlijk.

Wij hadden 1 kaart per leidster, maar voor 7 is dat misschien wel veel werk dan kun je misschien een algemeen bedankje + klein stukje per persoon doen.

3 likes

Ja ik bedoel echt voor de leidsters! Eerst wilde ik ze een cadeaubon per persoon geven, maar dat werden of lullige cadeaubonnen, of heeel duur hahah

1 like

Leuk idee! Ik denk dat ik een inderdaad een soort fotocollage in het groot laat printen en daar op de achterkant een verhaaltje schrijven + paar persoonlijke stukjes bij…

2 likes

Ja dat herken ik. Ik vond daarom (ja echt vooral daarom) kraamvisite echt niet fijn. Ik zat zo enorm te zweten en het was zo’n kwelling voor mij om meer aan te hebben dan een onderbroek en los shirt!
Maarja oké bij mij is het nooit meer normaal geworden, bij anderen vast wel anders zouden die ook wel reageren

Volgens mij had ik daar ook last van met 7 maanden. Is vanzelf over gegaan, al kan ik niet meer zeggen wanneer. Sowieso na het eerste jaar niet meer.

Pipenpia en kotersenkoffie op Instagram hebben leuke tips voor die omgeving :blush:! Jeugdspeelpark Hendrik Ido Ambacht is leuk met mooi weer (en gratis).

Oh en familie paradijs idd, die @LadyV tipt. Wel op een rustig moment gaan (onder schooltijd), anders zijn er veel grote kids.

3 likes

Oh dat park ken ik niet! Daar ga ik volgende week heen. Zwijndrecht ben ik al weleens geweest. Misschien nog een x doen, ze vond het wel heel leuk ook. Dacht ook misschien gewoon naar de viersprong ofzo met de draagzak. Maar tis zo onhandig dat de buggy niet mee kan op de fiets.

2 likes

Oja Jeugdspeelpark is inderdaad heel leuk. Echt een aanrader en heel fijn dat het gratis is. Ook leuk dat ze een dieren gedeelte hebben

2 likes

Ik deed een klein laagje water in het grote bad, handdoek erin leggen en haar daarop leggen. Het water kwam niet zo ver dat haar oortjes onder water kwamen. Ik kon haar zo wel goed wassen en had niet heel veel water nodig.

3 likes

Zo een Angelcare badzitje is ook wel handig om onder de douche te gebruiken. Dan hoef je zelf ook niet per se nat te worden, gewoon ernaast staan en met de slang.

2 likes

Iemand tips/ideeën over wat we nog kunnen doen?
Onze peuter van bijna 3 wordt sinds een paar maanden vroeg wakker (rond 5 uur) en we moeten dan kunst- en vliegwerk inzetten om haar rustig in haar bedje te houden (want anders gilt ze haar babyzusje wakker). Ze deed nog vrij lange middagdutjes, maar die hebben we inmiddels ingekort tot max. 90 minuten. Dat ging een paar dagen goed (halleluljah, een nacht van meer dan 3 uur), maar nu zijn we toch weer terug bij af.

Wat we al doen:

• schone luier als ik naar bed ga, waardoor ze niet meer doorgelekt is rond 5 uur
  • een warmere pyjama aangegeven, omdat ze toch wat koud voelt tegen de ochtend (ook al vindt ze zelf dat ze het warm heeft)
  • rolluik helemaal dicht, zodat er geen daglicht naar binnen piept tegen de ochtend.

Met een slecht-slapende baby en een fulltime baan is dit echt zwaar om vol te blijven houden.

1 like

Wat gebeurt er als je haar tussen je in legt? We hebben ook opeens slapeloze nachten en het enige helpt is haar tussenin leggen. Dan slaapt ze meestal wel door.

3 likes

Dan gaat ze allesbehalve slapen, helaas.

1 like

En haar dutjes inkorten naar nog minder, dus 1 slaapcyclus van 45 minuten? Of wat later naar bed?

1 like

Heeft ze het middagslaapje nog echt nodig? Kan ze deze helemaal skippen?

1 like

Dat vind ik dus lastig. Voor het vroege wakker worden (dat begon in maart) sliep ze 's middags altijd 2,5 tot 3 uur en had ze dat echt nodig. Dus voor mijn gevoel kan het bijna niet dat ze 'm (zo’n 3 maanden later) al helemaal niet meer nodig heeft. Of is dat een gekke gedachte?

1 like

Ik zou proberen om een week lang het middagdutje helemaal te skippen.

5 likes

En als ze later naar bed gaat? Ik merk dat onze peuter, zeker als ze een dutje doet, gewoon geen lange nacht nodig heeft. Hier betaalt zich dat eerder uit in een late bedtijd en dan wel op een ‘normale’ tijd wakker worden, maar bij jullie werkt het misschien andersom?

1 like