Ik zou ook het middagdutje skippen! En dan even een/twee weken doorzetten en kijken hoe het gaat.
Mijn dochter voelt ook vaak koud, maar heeft het dan juist warm. Haar lichaam is dan aan het overcorrigeren, zeg maar. Misschien moeite waard om daar iets anders mee te proberen?
Onze baby was voor het eerst op de opvang vandaag. Nu geef ik o.a. afgekolfde melk mee. Nu zei een van de leidsters dat ze van het ene flesje 20ml en de andere 30ml over hadden. Dit geven ze dan niet mee terug blijkbaar? Ik kreeg alle flesjes afgespoeld mee terug. Dus nu is er gewoon 50ml afgekolfde melk weggegooid? Is dit normaal?
Ik moet best veel moeite doen om het bij elkaar te kolven namelijk en dan vind ik 50ml best veelā¦
Als het al een tijd buiten de koelkast heeft gestaan kan het niet meer terug de koelkast in toch? Dus dan heb je er niks meer aan. Snap dat het zuur voelt, maar beter dan zure melk
Nee wij krijgen wel alles terug. Je kan het het opwarmen binnen⦠ik dacht 8u?
Maar als dit structureel zo is zou ik het meegeven in kleinere porties!
Bijv per 50ml en dan vragen of ze bijv eerst 50 willen geven en pas als het nodig is móg 25 ofzo
Oh ja had ik misschien moeten zeggen maar ze drinkt het koud/op kamertemperatuur, dus het wordt niet opgewarmd. Ik zet het zelf ook altijd terug in de koelkast namelijk
Oh maar wat de medewerkers doen is niet raar toch? Wij houden thuis de regel aan dat gekolfde melk op kamertemperatuur max 2 uur houdbaar is. Dus soms moet er wat worden weggegooid, hoe lastig ik dat zelf ook vind na het harde werk.
Ik hou La Leche League aan en die zeggen 8 uur op kamertemperatuur. Dat haalt het hier nooit, maargoed.
Ik denk dat het op zich normaal is, maar dat het ook bespreekbaar is om het wel te bewaren. Helemaal als het niet opgewarmd wordt. Zou het de volgende keer gewoon aangeven en dan ook erbij zeggen dat je veel moeite ervoor moet doen, dus dat het daarom extra pijnlijk is.
Dat is acht uur na kolven toch, dus verse melk?
Ik denk ook niet dat het heel gek is. Hier ook helaas ook veel weggegooide melk maar het is daar het beleid. Als de leidster merkte dat mijn kind standaard minder dronk gebruikte ze wel minder de volgende keren.
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval.
Verder heeft ze het prima gedaan, ook gewoon 3 uur geslapen in totaal, dat haalt ze hier bijna nooit dus ik ben allang tevreden
Wij vragen het meestal aan ouders! Want sommige willen het dan nog gebruiken voor in bad oid.
Ik zou gewoon even vragen of ze het de volgende keer weer mee terug willen geven. Zij mogen het niet nog een keer aanbieden volgens mij.
Wat is een leuk cadeau voor iemand die net heeft aangekondigd zwanger te zijn? Het gaat om mijn bestie dus niet een of andere vage kennis haha.
Hoeft niet mega duur te zijn dat bewaar ik wel voor een eventuele baby shower en kraamcadeau, activiteit mag ook.
Wil wel graag iets geven of is dat ongebruikelijk.
Maar als je bij de opvang komt zet je het wel in de koelkast?
En zij warmen het waarschijnlijk wel op en dan kan je het niet nog eens gebruiken toch. Bij onze opvang gooide ze het ook weg. Jammer maar zou er niet te veel over nadenken.
Ik vind die jellycat knuffels altijd leuk
Een rompertje! (HEMA of Petit Bateau vond ik de fijnste)
Of een mooi invulboek voor tijdens de zwangerschap.
Dat is fijn.
Je kunt de melk ook over een extra fles verdelen. Dan drinkt ze misschien makkelijker de flessen leeg. En vraag of ze de overgebleven melk willen terug zetten in de koelkast. Kolven is al zwaar genoeg. Verspilling is killing.
Heb ām vanmiddag meteen gekocht bij Prenatal en vanavond geprobeerd. Topding! Dank voor de tip!
En mocht je 'm ooit niet meer nodig hebben, ze zijn ook prima door te verkopen op bijv Marktplaats!