Toch maar eens proberen dan. Ik ga eerst nog maar eens 2 weken verder inkorten en als dat niet helpt een tijdje skippen. Hopelijk snel verbetering.
Oehh dat is wel een goede en hoeft ook niet extreem duur te zijn.
Ik heb nog een leuke kraamcadeau tip - al zeg ik het zelf haha!
Wij hebben aan iedereen die op kraamvisite wilde komen voorleesboekjes gevraagd, daarna hebben wij voorin geschreven van wie onze baby het boekje heeft gekregen. Dus als we dan later gaan voorlezen kunnen we beginnen met ādit boekje heb je van X en X gekregenā š„¹
Die van mij was wel binnen een maand of twee compleet klaar met een middagdutje. Dat begon vlak na haar tweede verjaardag. Ze viel daarna nog wel eens incidenteel in slaap in de buggy, maar echt naar bed lukte niet meer. En dat terwijl ze daarvoor echt monsterdutten deed van minimaal 3 uur.
Ik was er persoonlijk wel blij mee want we hadden de middag terug om iets te doen in het weekend + de nachten waren opeens van 19-7
Aangezien hier wat ouders zitten die in zweden wonen een vrij specifieke vraag. Wij gaan deze zomer camperen in zweden. Zijn er kind gerichte spullen die we beter uit Nederland kunnen meenemen en wat kunnen we beter daar kopen?
Ik wil samen met mijn kind het avondeten voorbereiden. Verder dan roeren komen we niet. Ik zoek een mesje om groenten te snijden. Welke gebruiken jullie?
Mijn zoontje moest ik altijd wakker maken van zijn middagdut, anders sliep ie rustig ruim 4 uur. En rond zijn tweede weigerde hij opeens zijn middagdut. Zijn nachtslaap is inmiddels super lang, van 20.00 tot 09.00 a 10.00 (op opvangdagen moeten we hem wekken )
De Kiddikutter!
Iets meer toelichting: Ze kunnen er best behoorlijk mee snijden (hele harde dingen zoals wortel is iets lastiger) maar zich er niet mee in de vingers snijden. Ik was eerst sceptisch, maar erg tevreden over. De 2.5 jarige kan er goed mee uit de voeten.
Wat me zo snel te binnenschiet:
Je hebt in Zweden weinig van die kinderkoekjes/snacks (dadelreepjes, sultanas/ligaās etc) dus als dat iets is wat jullie gebruiken en/of handig vinden om als backup in de tas te hebben bij uitjes zou ik het uit NL meenemen.
Verder is helm dragen verplicht tot 15 jaar, dus als je een loopfietsje/step meeneemt ook een helmpje inpakken.
Hagelslag niet in de supermarkt verkrijgbaar (of alleen heel duur als taartdecoratie), mochten jullie dat op brood eten ook handig om mee te nemen. Chocopasta en pindakaas kun je wel gewoon in de supermarkt kopen.
Lees hier wel eens dingen over dreumesmelk en dat heb ik in Zweden nog nooit in de supermarkt gezien.
Luiers en kunstvoeding enzo zijn in elke supermarkt te koop.
Paracetamol en zetpillen zijn vaak geen generieke varianten van beschikbaar en onnodig duur, zou ik ook uit NL meenemen
En mocht je in Zweden een keer fastfood willen eten - Max is veel lekkerder dan Burger King of MacDonalds en heeft vegaopties voor al hun burgers.
Zoān plastic mes, ik heb dit set.
Wat onnodig veel messen zijn maargoed.
Ze helpt me met dingen in de pan gooien, dingen weggooien, roeren, dingen opeten (of afbijten en weer uitspugen vooral), dingen verplaatsen van bak 1 naar bak 2 en weer terug, dingen samen wegen.
Doe dit sinds september met dār en tis geen heel groot succes qua hoe goed het koken gaat maar ze vindt het wel heel leuk. Ze heeft ookal een keer mān beslagkom leeggegooid

Deze en dat gaat prima: https://www.okaeforkids.nl/product-page/skagfa-houten-montessori-kindermes
Maar ze is nog kleiner dan die van jou, ik heb als opvolger een kidikutter opgeslagen nav tips hier. Samen koken is hier vooral dat ze toekijkt vanaf de learning tower, af en toe iets in stukken snijdt en wat eet en een beetje met een pollepel in een bakje of kinderpannetje staat te rommelen. Maar ik vind dat het koken wel vƩƩl makkelijker maken.
We gaan binnenkort op vakantie met een baby (10 maanden) en een peuter (2,5 jaar). De oudste zit niet meer in de kinderwagen, maar gebruikt nog wel vaak het plankje om mee te liften. Onze huidige kinderwagen, de Joolz Day+, neemt te veel ruimte in voor onze autovakantie en kan helaas niet mee.
Mijn dilemma: is het slimmer om tijdelijk een Joolz Aer+ Buggy te huren of om deze meteen aan te schaffen? Ik ben erg tevreden met onze huidige kinderwagen en wil die graag blijven gebruiken na de vakantie, maar vraag me af of we uiteindelijk niet toch een buggy nodig zullen hebben. Wanneer gingen jullie over naar een buggy en hoe lang gebruik je deze überhaupt? Toen de baby er nog niet was, zat de oudste prima in de kinderwagen (toen bijna 2 jaar). Wat zijn jullie ervaringen en adviezen?
Wow top! Goede tips! Zijn luiers qua prijs een beetje gelijk?
Is er hier iemand die binnenkort naar de Efteling gaat een een boekje mee kan nemen (dat fotoboekje), is 4⬠geloof ik. Wil het graag aan mijn dochter geven voor haar verjaardag zodat ze zich kan verheugen op dagje Efteling!!
Ik ga dinsdag dus kan dan wel voor je kijken.
Ik weet weer eens niet hoe je een prive berichtje stuurt, maar dit zou echt top zijn! Moeder geit staat voorop en het is in iedere souvenirwinkel te koop. Koop er voor jezelf nog een zuurstok bij en ik maak alles naar je over
Op die leeftijd werkte bij ons zoān wekkerlampje ook al goed. Dan snapte hij echt dat het nog bedtijd was en kon dan blijven liggen. Dan hoef je geen interactie aan te gaan om te zeggen dat hij moest blijven liggen. Soms viel hij dan zelf weer in slaap!
Ik zou geen buggy kopen als je verder veel en prima gebruik maakt van de kinderwagen en er genoeg ruimte voor heb. Dan kun je hem beter huren denk ik.
Mijn baby deed altijd alleen korte slaapjes van 20-30 minuten, maar sinds een tijdje steeds vaker 45 min of soms zelfs 2 cyclussen. Vandaag zelfs een ochtendslaapje van 2,5 uur ik wist niet wat me overkwam. Zoveel kunnen doen in die tijd.
@Willy Ik sluit me helemaal aan bij deze tips!!
Ik miste toen we hier net naartoe verhuisd waren vooral krentenbollen, ontbijtkoek en knijpzakjes met yoghurt (heb hier alleen fruit/groenten kunnen vinden, niks met yoghurt). En kleine doosjes rozijntjes, die zijn hier ook niet te koop.
Als je kinderen erg aan Nederlands broodbeleg gehecht zijn zou ik dat ook meenemen.
Idem voor pakjes drinken, heb je wel hier maar is sterk aangelengd met water. Mijn dochter vindt die pakjes appelsap in Nederland nu veel te zoet, lust ze niet.