Tips, ervaringen & aanraders #10

No worries!! Mijn baby is pas een beetje gaan doorslapen toen hij 7 maanden was. En dan is het nog steeds van 23:30 tot 05:30, dus écht lang slapen is er ook niet bij. Alle variaties zijn normaal! Laat die mensen maar kletsen :no_mouth:

3 likes

Vraag die mensen eens wat ze onder doorslapen verstaan. Ik heb een vriendin die ook zei dat de baby doorsliep, ze moest alleen 3x een speen geven en twee keer borstvoeding.
Laat je niet gek maken.

12 likes

@Ludo Ik dacht ook altijd dat doorslapen de hele nacht was dus bijvoorbeeld van 22.00 tot 07.00 maar als een baby 5 tot 6 uur achter elkaar slaapt dan wordt dat eigenlijk al als doorslapen gezien!

4 likes

Ja ik zou zelfs zeggen van 19.00-07.00 maar dat is dus idd je eigen perceptie.
Collega van me zei van de week ook dat haar baby van 4 maanden maar 1x wakker werd.
Want dan gaf ze om 12 uur nog een fles en dan dus om 3 uur wn dan weer om 6. Helemaal prima, maar zit dan niet stoer te doen hahhaa. Want 12 uur zou ik zelf al als 1x wakker zien.

6 likes

Bedankt voor de reacties allemaal :smiling_face_with_three_hearts:
Voel me weer een stuk beter haha! Gek dat je je zo kan voelen door anderen

9 likes

Ja, dat is heel normaal!!!
Ik geloof dat tegen een jaar de meeste kindjes wel gaan doorslapen. Maar mijn kind is nu net met 2 jaar pas gaan doorslapen (even afkloppen, nu al twee weken achter elkaar doorgeslapen! :confetti_ball:). Dus alles kan, maar het is eeeeecht niet gek dat een baby van 5 maanden niet doorslaapt. Met al dat groeien en ontwikkelen is het best logisch dat ze ‘s nachts nog eten en geborgenheid nodig hebben.

Edit: beetje mosterd na de maaltijd, haha.

8 likes

Ik kan hier een hele avond over vullen, maar vooral al wat hier wordt gezegd. En wordt eens tijd dat dat slapen niet door iedereen wordt gevraagd, want ja het is belangrijk maar het is geen wedstrijd en het is heel normaal om ‘s nachts (meerdere keren) wakker te worden.

5 likes

Helemaal geen mosterd naar de maaltijd. Alleen maar fijn dat het voor veel mensen herkenbaar is :heart:

1 like

Mijn baby is bijna 8 maanden en heeft nog geen nacht doorgeslapen. Ik ben al blij als hij 1 keer komt haha en krijgt dan ook nog een beetje melk. Ik baal er wel eens van en kan ook wel eens jaloers zijn maar denk dat dit zeker niet gek is. Het is geen robotje en er gebeurd zo veel.

Hij is vrolijk, gezond, groeit en ontwikkelt goed en doorslapen komt hopelijk vanzelf een keer!

6 likes

Mijn mantra was de eerste anderhalf jaar: een nachtvoeding is goed voor zijn hersenen :person_in_lotus_position:

12 likes

Hij heeft ooit 5/6 uur achtereen geslapen (rond 2-3mnd)… Maar zitten nu alweer een paar weken op hetzelfde als vannacht … 21-23-1-3-6.30 :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Edit: is bijna 5mnd ook

2 likes

Ja dit leerde ik dus laatst ook. Onze baby is bijna 2 maanden en laat er al een keer per nacht 5/6 uur tussen dus ze slaapt blijkbaar al door :scream:

2 likes

Pfff… jaa dat vind ik wel heel fijn aan onze baby. S’ochtends slaapt hij een uurtje, s’middags slaapt hij altijd twee (soms drie) uur en s’avonds rond 18/19 uur gaat hij naar bed. Hebben dus vrijwel altijd de avond voor onszelf :tada:

3 likes

Dat vergelijken met andere baby’s maakt gewoon heel onzeker. Herken dat wel en denk dat het voor veel ouders zo is.
Ik moet mijn baby de laatste tijd weer in slaap wiegen terwijl ze maanden zelf in slaap kon vallen. Krijg ook zo vaak opmerkingen van mijn baby kan heel goed zelf in slaap vallen! Heel fijn voor je baby hoor, maar die van mij heeft me gewoon weer even nodig. Vind slaap op dit moment belangrijker dan de manier waarom ze in slaap valt. + ook weer nachtvoeding nodig. En volgens ‘de regels’ zou het echt niet meer nodig zijn met 8 maanden. Hoe moeilijk ook probeer het los te laten, elk kindje heeft een eigen tempo en vergelijken maakt vaak onzeker. Makkelijk gezegt natuurlijk want vraag zelf ook vaak op bevestiging als het om de baby gaat :crazy_face:

7 likes

Ja en het slaat nergens op. Baby’s/kinderen zijn net mensen, is mijn motto altijd. De ene persoon heeft minimaal 9 uur slaap nodig 's nachts, en een ander doet het prima op 6 uur slaap. Sommige mensen eten meermaals per dag kleine porties, sommige maar 2 keer per dag en dan veel eten. Als je baby’s gewoon ziet als kleine volwassenen, allemaal met hun eigen kenmerken en voorkeuren, relativeert dat een hoop vind ik altijd.

7 likes

Ik heb een afrader: het ov in Londen met twee kinderen. Vorige keer hadden we alleen de oudste en als je dan een keer moest traplopen en de buggy inklappen was het prima, dan hield de ander het kind in de gaten. Maar met twee en eentje in de draagzak was dat echt heel kut. Na een dag aankloten hielden we rekening met rolstoeltoegankelijke stations maar dan moest je soms gewoon tien minuten extra lopen, soms nog heuvelop ook. Echt bizar hoe slecht het geregeld was, we zijn hier eigenlijk best verwend.

En eenmaal in de metro was het vaak ook kut, heel warm en druk. Ik vond Londen altijd leuk om heen te gaan maar niet met kinderen. Volgende keer dat we naar Engeland gaan gewoon weer een ander leuk stadje.

12 likes

Poeh ja dat slapen… mijn dochter is nu 1.5. Het eerste jaar sliep ze geweldig. Vanaf het moment dat ze 1 werd is het drama… al een half jaar een slechte slaper. Dus dat kan ook nog :sob::wink:

1 like

Waar kwamen die mooie/leuke haarspeldjes etc voor baby’s vandaan?

Kleinleer instagram bijvoorbeeld.

2 likes

Heeft iemand recent nog een Thule (vroeger Yepp) Maxi zitje voor achterop gekocht.

Wij hebben een oud (2ehands) model die soms achterop de fiets van mijn vriend gaat. Daarvoor gebruiken we zo’n EasyFit adapter.

Nu wil ik op de bakfiets ook zo’n adapter zodat ik af en toe ook een extra kind kan meenemen. Maar die dingen worden niet meer verkocht en zijn online overal uitverkocht.

Is er iets veranderd aan de nieuwste versie waardoor deze overbodig is?

(Ik probeer nu via Marktplaats een adapter te kopen want ik ga niet een tweede stoeltje aanschaffen voor incidenteel gebruik :slight_smile: )

2 likes