Tips, ervaringen & aanraders #10

Geen antwoord op je eerste vraag maar bij ons zit er op onze overgenomen bakfiets volgens mij zo’n adapter! Wil morgen anders wel even voor je kijken en een foto sturen of het de goede is want wij gebruiken 'm niet.

1 like

Superlief! Maar heb er gisteren eentje op Marktplaats gekocht, dus niet meer nodig :slight_smile:

1 like

Ik heb dus nog steeds geen luier emmer/prullenbak maar wil er nu intussen wel een, ik vind ze alleen allemaal zó duur en meestal ook nog lelijk haha! Ik zit nu aan deze optie te denken, of zou deze kunststof emmer geen geurtjes tegenhouden? DAMMÄNG ton met deksel, grijsbeige, 26 l - IKEA

Ik snap dat wanneer de klep open gaat dat er dan wel geur vrij komt uiteraard :tipping_hand_woman:t3:

1 like

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar lijkt me dat dit prima werkt. Een echte luieremmer of pedaalemmer die echt goed afsluit zal waarsch wel nog net iets meer geur tegenhouden. Zo’n Brabantia NewIcon bijv.
Bedenk wel dat je hier waarsch een zak in wil gebruiken, en dan zie je wel een randje zak aan de buitenkant van de emmer.

Edit: waar ik nu wel nog aan dacht: deze klep gaat missch niet zo makkelijk open als je met 1 hand de baby vast hebt/op de commode houdt, en met de andere hand de klep open moet doen en de luier er in @Blush
Hij is wel mooi :smirk:

1 like

Ik denk eigenlijk dat elke luieremmer uiteindelijk wel geurtjes afgeeft. Ik heb die van We Too (vind 'm nog best mooi voor een luieremmer) maar die ruik ik ook wel als ik haar kamer in loop. Denk dat die van de Ikea wel moet kunnen.

1 like

Vanaf wanneer deden jullie echte schoentjes aan bij jullie kindjes? Mijn baby loopt nog niet en draagt nu buiten meestal slofjes. Ze staat al wel en loopt langs de bank/tafel maar binnen dragen we allemaal sowieso geen schoenen. Ze is nu bijna 1 jaar dus vind het tegenwoordig wel fijner als ze wat aan haar voetjes heeft buiten, staat toch iets meer ‘af’ of zo.

Heb een cadeaubon van Donsje en wil zo graag van die schattige schoenen bestellen maar ja zou zonde zijn als ze ze dan eigenlijk nog niet echt draagt of dat ze dan heel snel al uit die maat is gegroeid.

1 like

Op het moment dat hij ging lopen. Daarvoor gewoon slofjes

7 likes

Morgen gaan we voor het eerst babyzwemmen. Mega veel zin in maar wat moet je allemaal meenemen? :joy:

1 like

Ugh dus toch nog ff wachten :sob:

1 like

Haha ja en echt niet van te voren kopen. Mijn zoontje was laat met lopen, paar schoenen gekregen en die paste hij niet meer. Zo zonde. Maar uiteindelijk kun je heel veel schoenen kopen, want die voeten groeien zo snel haha

3 likes

Je halve babykamer :joy:
Zwemluier (pas aan als je gaat zwemmen want houdt geen plas tegen)
Bandjes of zwemring (in ons zwembad mag je alleen tijdens een lesje zonder bandjes)
Bodycreme voor na het zwemmen
Grote hydrofiel voor afdrogen
Badjasje of badcape voor de warmte na het zwemmen
Eventueel shampoo of bodywash
Voeding of snack voor na het zwemmen
Verder gewoon een gevulde luiertas

In de meeste zwembaden mag je ook je kinderwagen niet mee dus ik deed baby in maxi cosi en liet die in de zwemzaal achter zodat ik ook zelf even snel kon douchen na het zwemmen als ik alleen was

1 like

Hier ook pas toen ze echt gingen lopen. Je hebt wel stoffen slofjes in de vorm van schoentjes bij de action bijvoorbeeld, dan lijken ze toch meer aangekleed maar is het wel gewoon een slofje.

2 likes

Pas toen ze zelf los ging lopen en toen hebben we het nog zeker twee weken uitgesteld want geen zin :grimacing: Ze had haar eerste schoentjes bij 1 jaar en 3 a 4 maanden. Achteraf gezien hadden we het prima eerder kunnen kopen aangezien ze echt al lange tijd langs dingen liep (ook buiten in de speeltuin met waterdichte slofjes).

@DikkeKip ik neem niet zoveel mee hoor. Schone luiers, twee (wasbare) zwemluiers, grote hydrofiel om af te drogen en als je geen borstvoeding geeft melk (of een snack bij oudere kindjes). Zwemband hoeft hier niet en insmeren doe ik thuis. Wel lekker warm aankleden na het zwemmen! Oh en maxicosi vond ik super handig om haar in te leggen als je zelf afdroogt en aankleedt. In het zwembad waar ik heen ga hebben ze aankleedtafels in het zwembad en ook familiekleedkamers met een aankleedtafel.

3 likes

Ik heb uiteindelijk een beetje pruimenpuree op z’n broodje appelstroop gedaan, echt minimaal en het heeft gewerkt :ok_hand:

7 likes

Mijn jongste heeft heel lang die leren slofjes van lodger aangehad ook gewoon buiten. En binnen zou ik nu gewoon blote voetjes doen want het is toch niet koud en uiteindelijk het fijnste om te leren lopen.
Mijn oudste liep een stuk later en die heeft de hele zomer van 1 tot 1,5 jaar (toen ging hij lopen) op blote voeten rond gebanjerd.

4 likes

Hebben jullie tips voor haarspeldjes die blijven zitten? Ik zie allemaal leuke clipjes, maar vraagt me af wat echt blijft zitten.

1 like

Je moet van die antisplip clipjes hebben.
Ik heb hier besteld: Antislip haarspeldjes • Hobbeltjes
Deze gaan echt niet uit omdat er een randje antislip aan de binnenkant zit.

4 likes

Leuke speldjes!

Helaas vind ik het toch zonde om een paar euro per speldje te betalen gezien het tempo waarin ze haarspeldjes ook weer kwijt lijken te raken. Ik kan de jongste bij wijze van spreken met drie speldjes naar de opvang sturen en dan komt ze terug met een ander speldje die ik al tijden kwijt was.

(Of ik vind ze terug tussen het bankstel, in de jaszak van mijn vrien, op de grond voor de voordeur etc etc)

2 likes

Alleen blijven deze zitten dus die raak je niet kwijt. Tenminste ik heb ze allemaal nog.

3 likes

Ja hier is ze binnen ook altijd op blote voetjes. Geeft toch wat meer grip als ze gaat staan. Maar in de wagen vind ik dat nu te koud en sokken trekt ze continu uit dus het is wel fijner als ze echt iets aan d’r voeten heeft.

Zie dat ze bij Donsje ook babyschoentjes aka slofjes verkopen dus zit daar nu naar te kijken.

1 like