Tips, ervaringen & aanraders #10

Afhankelijk van je smaak kun je ook nog kijken naar Nike Air Force Crib, Nike Air Max Crib, Vans Crib of Shoesme baby schoentjes. Dat zijn ook een soort slofjes in schoen-vorm. Dus met een heel zachte slof-achtige zool.

Edit: sorry, zie nu dat je een cadeaubon voor Donsje hebt. Dan klinken die babyslofjes van Donsje inderdaad als een goed idee :smiley:
Nog een tipje: probeer het voetje te meten als ze staat, dan is de voet groter dan als ze zit of ligt. Anders koop je snel te klein.

1 like

Onze baby is 8 weken dus dit jaar is de eerste vaderdag voor mijn vriend. Normaal gesproken doen wij geen cadeautjes voor verjaardagen etc. omdat we vaak niks weten. Maar deze eerste vaderdag kan ik natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Voor moederdag heb ik een lekkere douchefoam van Rituals gehad, dus zoek ook een kleinigheidje voor vaderdag… maar heb geen idee. Wat geven jullie (namens jullie baby/kind)?

Ik weet het ook niet zo goed. Ik dacht aan een zak goede koffiebonen. Misschien nog wat lekkers erbij.

3 likes

Knutsel van de opvang en een ontbijt op bed

2 likes

Koffiebonen, hoop dat de opvang wat knutselt en een ontbijt met taartje.

Boekje van karton met foto’s van papa en baby (misschien iets te vroeg als je baby zo jong is qua beschikbaar materiaal). Maar ik gaf dit toen onze dochter net 1 was en dit is echt haar favo boek van het afgelopen jaar. En papa is ook apentrots :wink:

Mok met foto (bijv zo’n mok waarbij de foto zichtbaar wordt als je er warme drank in doet)

Dit jaar geef ik sokken met foto van kind erop, haha :stuck_out_tongue:

4 likes

Hahaha die sokken vind ik een goed idee en echt heel grappig :rofl:

2 likes

Ik heb ze van Hey Dear, maar volgens mij heb je meerdere aanbieders.
Wel een rib uit je lijf voor polyester sokken, maar het gaat mij om de bulderlach bij het uitpakken en het kirren van mijn dochter als ze haar gezicht herkent :rofl:

Ik heb ze nog niet binnen, dus zal nog even laten weten of het IRL ook nog steeds een aanrader is.

4 likes

Zou een mooie leesboek geven met de naam van jullie baby en je partner als hoofdrolspelers. Kunnen ze ook samen uit lezen.

2 likes

Leuk idee! Ik heb ze ook besteld alleen dan via FaceSock. Wij zijn toen onze zoon nog heel klein was een keer gaan floaten in een babyspa met zo’n nekfloat. We hebben daar echt een hilarische foto van met onze baby die superdroog kijkt met die band om. En die sturen we vaak random als sticker naar elkaar. Dus die moest natuurlijk op de sokken komen.

5 likes

Matching sokken. Bijv via Jimmy Lion

3 likes

Ik heb dit weekend nog helemaal niks gepland, vriend is beide dagen aan het werk en toevalligerwijs is familie waar we meestal langs gaan ook een weekendje weg. Ik zat er dus aan te denken om met de peuter van 3,5 een dagje met de trein weg te gaan, of beide dagen, want ik heb een NS Weekend Vrij abbo.

Dus mijn vraag: wat is een leuke plek om heen te gaan met een peuter van 3,5, wat goed te bereiken is met het OV (voornamelijk trein)? Spoorwegmuseum, Kinderboekenmuseum en Nijntjemuseum hebben we al bezocht.

Naturalis?

4 likes

Ik heb mijn vriend een paar weken geleden voor zijn verjaardag een memory spel kado gedaan met allemaal foto’s van het gezicht van onze baby in allerlei verschillende situaties en gezichtsuitdrukkingen (aan de fles, gapend, slapend, lachend, met zonnebril, etc). Vind het echt heel leuk en mooi geworden en het is heel leuk om te spelen, vind memory normaal wat saai maar dit geeft echt een extra dimensie haha. Je kunt dit via de Hema fotoservice (fotokado) maken en bestellen trouwens, duurt wel een week a anderhalve week.

17 likes

O dit is heel leuk!

Natuurmuseum in Tilburg. Niet helemaal gericht op die leeftijd, maar ze hebben 2 delen die wel echt heel leuk zijn. En echt naast het station.

3 likes

Wat zijn fijne rietjesbekers met een hard rietje? Mijn peuter bijt de rietjes steeds kapot, dus het is tijd voor harde rietjes.

Camelbak?

3 likes

Als ik ‘bijtventiel’ lees verwacht ik juist dat dit geen harde rietjes zijn? Misschien heb ik het verkeerd. Ik lees ook dat ze best vaak stuk gaan. En je kunt ze vervangen maar dat kan bij de huidige bekers ook.

Maritiem Museum Rotterdam, Villa Zebra , belasting en douane Museum Rotterdam, Hans en Grietje pannenkoekenhuis/speeltuin in Flevoland, een dierentuin, dinopark Zwolle of Gouda, weekendje Texel, weekendje op de Veluwe, Scheepvaartmuseum Amsterdam

5 likes