Tips, ervaringen & aanraders #10

Heeft iemand ervaring met het vast (laten) leggen van een bevalling? Of een spiegel erbij?

Bij mijn laatste bevalling heb ik dat niet gedaan en tot mijn verdriet weet mijn partner ook geen details meer, te overweldigend en al lang wakker etc. Vind dat echt wel rot eigenlijk dus nu dacht ik: hij moet alles maar filmen. Maar ja dat is ook weer vervelend als ik hem nodig heb in dat moment. Maar een videograaf… Ik weet het niet. Een camera op een statief neerzetten lijkt me ook weer heel weird. Ik ben best nuchter en vind het al snel “overdreven”, maar wil gewoon echt weten hoe de geboorte van mijn kind eruit ziet.

2 likes

Geen video maar ik had een geboortefotograaf en die foto’s zijn me heel erg dierbaar. Ik had ook totaal niet door dat ze in de kamer was want zat volledig in mijn eigen bubbel.

4 likes

Wij hadden aangegeven dat we graag wilde dat de verloskundige of kraamhulp foto’s zou maken indien mogelijk (verloskundige vroeg vooraf ook zelf of we dit zouden willen). Uiteindelijk werd ik medisch, maar hebben ze in het ziekenhuis wel foto’s gemaakt van de laatste minuten en de daadwerkelijke bevalling zelf. Zijn niet de allerbeste foto’s allemaal maar alsnog voor ons heel waardevol om terug te zien.

Ja plastic gebruikten wij al niet meer in de magnetron, maar nooit aan gedacht dat de vaatwasser hetzelfde effect kan hebben. Wordt ook super heet natuurlijk.

Gelukkig had ik al veel porselein en glas voor onze dochter, maar ga denk ik al het plastic servies en bakjes in huis langzaam zoveel mogelijk proberen te vervangen. Ook als het nooit in de vaatwasser gaat. En ook voor onszelf.

(Ik was toch al nooit zo’n fan van plastic omdat het zo snel beschadigd en verkleurd)

Ik wilde net een Camelbak Eddy+ kopen, en ben maar direct voor een rvs variant gegaan.

5 likes

Oooh wat fijn zeg! Bij mijn bevalling ook alleen wisten ze niet hoe de camera werkte en hebben we dus geen fotos

Ik heb alleen ervaring met een geboortefotograaf, zowel als bevallende vrouw (3x) en als fotograaf zelf. Je hebt ook veel fotografen die zowel fotograferen als filmen. De foto’s en filmpjes zijn mij enorm dierbaar. Heel fijn ook dat mijn partner ook in het moment kon zijn (voor hem net zo’n bijzondere en overweldigende ervaring).

Als beeldmateriaal belangrijk is voor je (en je kunt het betalen) zou ik het zelf nooit op de verpleging aan laten komen. Je kan geluk hebben maar ook veel pech.

2 likes

Helemaal eens! De foto’s van m’n bevalling zijn me echt heel waardevol (3 stuks, gemaakt door m’n man tijdens de bevalling) , alhoewel de foto’s van de daadwerkelijke actie in de operatieruimte zijn gemaakt en ik denk niet dat een fotograaf dan mee mag. Gelukkig voor mij heeft de verpleging die gemaakt toen.

Edit : ik had dus geen geboortefotograaf maar terugkijkend zou ik dat wel gewild hebben.

2 likes

Ah thanks! Denk dat een geboortefotograaf wel de beste optie is dan, en tav mijn ongemak is het vast zo dat ik me niet meer geneer als ik eenmaal aan het bevallen ben. Wat voor prijsrange moet je aan denken bij een geboortefotograaf? @itakepictures

1 like

Reken maar op minimaal €1000, maar waarschijnlijk het dubbele.

1 like

Bij mij 2000 incl filmpje en album. Vond het het wel echt waard trouwens, hoewel mijn vriend het eerst overdreven vond. Die van mij heet hellobaby. Eerst hoefde ik niet per se een filmpje, maar daar ben ik nu super blij mee omdat je dan ook de eerste geluidjes en emoties van jezelf en vriend er op hebt staan. En ze filmde dat gewoon vanaf statief en kon ondertussen fotos blijven maken

3 likes

Alle die ik heb gezien waren 1600 of meer. Dat is de reden dat ik uiteindelijk ben afgehaakt. Wij hebben een shoot nu gepland staan in de kraamweek thuis.

2 likes

Rond de 2K is realistisch. Je hebt er ook die het voor 750 aanbieden maar dan heb je een amateur die met geluk mooie foto’s kan maken. Vraag of je een hele reportage kan zien ipv highlights uit verschillende reportages (iedereen kan wel een paarr mooie fotos maken, maar een hele geboorte onder alle omstandigheden is ander werk).

4 likes

Bij mij was beide keren mijn zus erbij en zij heeft alles (vanaf de weeën tm de hele bevalling) alles gefilmd. Vind t heel waardevol en kijk het nog vaak terug!

1 like

Heeft iemand nog leuke tips voor betaalbare uitnodigingen voor een kinderfeestje voor een jongen van 7 jaar? Het liefst in een fysieke winkel.

1 like

Hema? Hadden ze wel in het assortiment een tijdje geleden, weet niet of het nog zo is. Bij de kaarten of de kinderfeestje/uitdeel dingen

1 like

Een partywinkel in de buurt? Vind bij HEMA voor een 7 jarige te lief, haha.

Xenos wellicht?

Action!

1 like

Als ik het goed begrijp, wil je hem dus s nachts nog wel een luier aan doen? Je kan een wollen luier (wolbroekje) proberen over de luier. Het lijkt even gedoe maar dat valt best mee en ik heb er nooit lekkage mee.

2 likes

Kun je er een wasbare luier overheen doen zodat dat de ‘lekkage’ opvangt? Of een 2e luierbroekje. Of hem minder laten drinken in de avond? 's nachts een bed verschonen is heel vervelend idd!

1 like