Zit er niet iets wat verderop wat misschien wel goed is? Ik zou dat het wel waard vinden.
Lastig hoor, lijkt mij ook niet fijn om je kind daar dan heen te brengen.
Zit er niet iets wat verderop wat misschien wel goed is? Ik zou dat het wel waard vinden.
Lastig hoor, lijkt mij ook niet fijn om je kind daar dan heen te brengen.
Lastig. Ik vind t moeilijk om uit je verhaal te halen wat nu precies de problemen zijn met je huidige opvang. Ik denk wel dat overal iets is.
Bij ons gaan de kinderen min 2x per dag naar buiten, maar met ophalen zijn ze ook binnen. Dat is handiger met de overdracht en spullen pakken, plus einde dag worden alle kinderen per leeftijd samengevoegd.
Als ik eerder haal (bijv huisartsbezoek) zijn ze wel vaak buiten.
Hier ook de meeste nachten een probleem. Luierbroekjes Woezel en Pip in maat 7 houden het meeste. Maar ik wissel haar luier om als ik zelf naar bed ga terwijl ze gewoon in haar bedje ligt. Ze wordt er amper wakker van.
Mijn zoontje, ook 2,5, doet al een halfjaar geen dutje meer helaas, maar slaapt in de nacht gemiddeld 13 uur.
Denk vooral het gevoel van ‘voelt niet goed’ aan veel kanten. En @Nefertiti daar zit ik nu inderdaad ook naar te kijken maar we hebben maar een auto (en ik werk zelf door het hele land) dus dat zou het echt niet praktischer maken
Dat gevoel is heel belangrijk, dat wilde ik ook nket uitvlakken maar was benieuwd of het gevoel op iets concreets gebaseerd was, want daar kun je dan bij andere opvang op selecteren.
Het is ook lastig, er is niet veel keuze (gezien wachtlijsten) maar je brengt er wel je kind naar toe.
Mijne is 2 en 3 maanden en slaapt op het moment heel wisselend. Thuis slaapt hij tussen de middag 2u, op de opvang 1 of 1.5u meestal. De nachten zijn wisselend, soms valt hij pas om 21u in slaap en wakker om half 8. Soms van 20.00 tot 6.30. Dus bij mekaar zo’n 12-13u in totaal.
Denk dat hij nu ook wel eerder wakker wordt omdat het zo vroeg licht wordt. Ook al is het donker op zijn kamer, er komt toch wat licht binnen. Hij lijkt voldoende energie te hebben dus ik laat het maar zo. Denk dat ie over een half jaar misschien wel klaar is met zijn dutje
Not me die even dacht dat dit nog ging over dutjes van kindjes
@Chicago: is een gesprek met de eigenaresse van je huidige opvang mogelijk? Of is er iets van een oudercommissie waar je terecht kan met je zorgen? Kan me goed voorstellen dat je moeite hebt met de gang van zaken, maar voordat je ruigere maatregelen neemt zoals kinderen naar andere opvang, helpt het misschien al als je eens vraagt naar het beleid dat op de opvang wordt gevoerd tav bijvoorbeeld buitenspelen, begeleiding door leidsters, enz
Het is vast al vaker gevraagd maar ik kan er niet goed op zoeken. Ik ben op zoek naar een app waarin ik snel kan zien welke borst er aan de beurt is en hoe lang mijn zoontje wakker is.
En dan het liefst nog een overzichtstabel met slaap en voedingen samen, zodat je kan zien of er enigzins een ritme is.
Huckelberry heb ik eerder geprobeerd, maar is veel te uitgebreid en al die extra dingen storen nogal. Ook het gepush voor de betaalde versie.
Ik heb nu Baby+ van Philips, maar die werkt dus net niet handig.
Medela Borstvoeding app of babytracker?
Dit gesprek is al een week geleden, maar ik ben nog aan het bijlezen. Ik weet niet of dit je gaan troosten of juist gek maken, maar mijn zoontje is 5,5 jaar oud en slaapt nog steeds niet door. Nou zal hij vast een uitzondering zijn, maar al vanaf zijn geboorte sliep hij minder dan gemiddeld (dan zei de kraamzorg of VK: “Op deze leeftijd zijn ze maximaal 20 minuutjes wakker hoor!” en dan lag hij na 2 uur nog vrolijk om zich heen te koekeloeren) en zijn slaap is altijd heel onrustig geweest. We hebben maanden gehad dat hij 15x per nacht wakker werd, nu is het meestal 1x. En soms niet.
Kan me er heel erg tegen verzetten of hem gewoon geven wat hij nodig heeft, wat blijkbaar af en toe nog een beetje nabijheid is. Hij is altijd vrolijk, groeit en ontwikkelt zich hartstikke goed, doet het heerlijk op school en is sociaal. Niks mis met hem, maar hij is een kind van zijn moeder die óók slecht slaapt (ook al mijn hele leven). Het zijn net mensen.
Sinds kort duurt het mega lang voordat onze dochter in slaap valt. Eerder ging ze om 19:15 naar bed en sliep ze zeker om 19:45. Nu gaat ze wel later naar bed (we zijn het iets aan het rekken ivm vakantie). We gaan nu om 19:30 naar boven maar vaak slaapt ze pas om 21:15. Ze wordt rond 07:15/07:30 wakker.
Heel vaak doet ze overdag nog dutjes van 2/3 uur en die heeft ze ook echt nodig. Als je haar wakker maakt dan is ze de hele dag mega chagrijnig/huilerig.
Ze is van februari ‘22.
In totaal slaapt ze dus minimaal 12 uur.
Mijn kinderen gaan rond 19.00/19.30 slapen en zijn dan meestal tussen 7.00 en 7.30 wakker.
De ene slaapt altijd direct en de ander heeft nog wat tijd nodig om de dag te verwerken, die slaapt vaak 15-30 min later. Maar ze komen dus aan 11-12u slaap, ze zijn net 5 geworden.
Mijn dochter wordt in september 3 (32 maanden?) en slaapt in het weekend van 19:30 tot circa 08:00 en ook nog 2,5 uur in de middag. Dus zo’n 14 uur per etmaal. Op opvang dagen moet ze rond half 7 uit bed en slaapt ze 3 uur in de middag.
Ze heeft best veel slaap nodig voor haar leeftijd en zo te lezen heeft jou zoontje dat minder nodig.
Wij gebruiken Baby Daybook, daar kun je vanalles aanzetten (van medicatie tot potjes tot activiteiten), maar je kan ook alles uitzetten en alleen borstvoeding en slaap bijhouden.
En je krijgt dan zoiets als het overzicht:
Ik heb nog steeds zoveel vragen hierover. Ik heb dus ook bij allebei mijn kinderen de Medela melkflesjes altijd in de vaatwasser gewassen. En daarna de munchkin 360 flessen. Het betekent dan toch dat ik dit allemaal moet weggooien? Ook heb ik al mijn kolfonderdelen regelmatig in de vaatwasser gewassen en onze blender die we dagelijks gebruiken die een plastic kan heeft .
Je kunt bij Huckleberry wel alle overige functies verbergen, zodat je op de startpagina alleen borst en slaap ziet. Mocht je geen andere optie vinden!
Ik heb de borstvoeding babytracker app. Is gratis en vind die heel fijn om te gebruiken
Hier 22 maanden en ze begint nu te stoppen met dutjes. Die hele dag wakker, ongeveer 10-11 uur wakker. En ‘s nachts slaapt ze tussen de 10-14 uur. Verschilt per dag en wij hoeven soms niet vroeg op. Op dagen dat ze vroeg op moet kan ze nog weleens een dutje doen. Ze wordt ook niet chagrijnig ofzo van moeheid, ze lijkt dus minder slaap nodig te hebben.
Je moet je er vooral niet te gek over laten maken. Dat staat ook in het artikel. Als je iets moet vervangen kies je voor glas of rvs. Je hoeft niet alles weg te gooien.
Ik was er eerst ook paniekerig over maar probeer er nu wat relaxter in te staan. Ik heb vroeger een miljoen keer uit plastic bekers van ikea gedronken die zeker weten in de vaatwasser zijn geweest. Ja er zitten nu plasticstukjes in mij en gifstoffen. Maar ik leef nog. En ja, nu weten we dat het gevaarlijk is en vroeger niet. Maar dat betekent miet dat al het plastic nu je huis uit moet, je kunt met de kennis van nu nieuwe keuzes maken bij het aanschaffen van iets nieuws.