Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja ik heb precies hetzelfde. Wij maken de fles van onze baby door eerst een beetje kokend water uit de cooker en dan koud water uit de kraan erbij te doen. Zorgt dat kokende water in de plastic fles dan ook voor slechte stoffen? Hoe zit het met lepeltjes waarmee ik baby hapjes geef, die zijn ook van plastic, maar welk materiaal is dan beter geschikt? Een gewoon metalen theelepeltje voelt ook niet ideaal voor een baby, toch?

1 like

Volgens mij gaat het om herhaaldelijk wassen in de vaatwasser, vanaf een bepaald aantal keer is het niet goed meer. Dus als je een plastic lepeltje hebt en die met de hand afwast, is er niets aan de hand.

Ik heb wel het geluk dat mijn kinderen ook wel zonder plastic bekers, bestek en borden zouden kunnen. Dus ik denk dat ik het allemaal weg ga doen aangezien het allemaal al meer dan 10x in de vaatwasser is geweest. Ik denk dan dat we ook beter alle plastic bakjes weg kunnen doen die ook al te vaak in de vaatwasser zijn geweest en daar nieuwe (die we met de hand wassen) of glazen/metalen voor gaan kopen.

Mijn baby van 2,5 week heeft sinds 2-3 dagen ineens allemaal rode pukkeltjes vooral rond haar ogen en in het gezichtje. Volgens mij vrij gangbaar baby acne. Ik merk dat ik het toch echt wel jammer vind. Ziet er zo sneu uit. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang duurde het ongeveer?

1 like

Ja die van ons heeft er ook last van, maar het kan echt heel snel komen en gaan. Soms heeft ze het in de ochtend en in de avond kan het weer bijna verdwenen zijn.
Kan tot 3 maanden duren (soms even verdwijnen en weer terugkomen) maar kan net zo goed na een weekje voorbij zijn.
En je doet er best gewoon niks aan, dus niet met iets beginnen smeren of zo.

1 like

Ja precies, gewoon maar afwachten dus. Dank voor je reactie!

3 likes

Oohh ja dit is precies idd hoe het er bij mijn dochtertje nu uit ziet. Goed om te weten dat het vanzelf weer over gaat. Ze zijn nog zo mini en ik maak me nog overal zorgen over haha.

2 likes

Ik merk dat als ik wat borstvoeding smeer op die plekjes het binnen 1/2 dagen al een stuk minder is! Geen idee of het toeval is, maar lijkt hier wel te werken.

2 likes

Jaa is ook helemaal waar. En aan de andere kant denk ik soms, er hoeft maar een ding te gebeuren en dan voel ik me voor altijd schuldig dat ik niks met mn gevoel heb gedaan. Maar ja dat kan natuurlijk overal gebeuren, ook bij een andere opvang.

Het lijkt me gewoon zo fijn als je weet dat je ervan op aan komt dat ze een goede screening doen op nieuwe medewerkers, zo vaak mogelijk naar buiten gaan etcetera. Denk dat ik binnenkort maar eens een gesprekje aanknoop met de vertrouwenspersoon.

1 like

Oh goeie, dat ga ik uitproberen! Dank!

1 like

Die van mij is bijna 2,5 en slaapt tussen 18:30 en 19:00 uur, tot ongeveer 7:00/7:30. Maar voor ze in slaap valt en als ze wakker wordt 's ochtends, ligt ze vaak zeker nog half uur/uur beetje te doezelen/zingen/dingen te verwerken (vermoed ik). Dus daadwerkelijke slaap is denk ik iets minder dan 12 uur per nacht. Thuis doet ze nog een goede dut van 2 à 3 uur en op de opvang een kleine 1,5 uur. Ben echt blij dat ze én doorslaapt én nog een lange dut doet op de dagen dat ze thuis is.

Disclaimer: dit is pas sinds ze over is op 1 dutje, vanaf ongeveer 1,5 jaar. Ze sliep pas door met 14 maanden en tot ze 1 jaar was, deed ze heel veel korte dutjes van max 40 minuten. Dus wat begon als ‘slechte’ slaper (alles is relatief natuurlijk), is nu echt een slaapkop geworden haha

Wat vinden jullie een fijne autostoel voor een kind van 2? Ik had een maxicosi tobi maar die moet vervangen worden na een ongeluk, en zie dat de tobi uit het assortiment is.

Ik heb de Joie i-spin 360.
Prima stoel en kwam goed uit de Anwb-test, dat vond ik belangrijk.

2 likes

Wij hebben de Maxi Cosi Titan iSize, die vind ik heel fijn en gaat ook een tijd mee.

Vervelend van het ongeluk trouwens, hopelijk zijn jullie verder oké!

2 likes

Thanks, dat ziet er uit als een soort opvolger van de Tobi dus ik ga die bestellen.

Het was een heftige ervaring en de auto is flink beschadigd, maar we zijn er goed uitgekomen dus dat is het belangrijkste :slight_smile:

6 likes

Wij hebben de Titan en Axxisfix 360 en vind die laatste echt 10 keer beter. Niet alleen omdat je ‘m kan draaien, maar riempjes, sluiting etc gaan ook veel soepeler dan bij de Titan.

Edit: en wat een schrik zeg! Hopelijk zijn jullie OK

Random tip, maar werkt te goed om niet af en toe te delen: poepvlekken in rompers verdwijnen compleet in het zonnetje :ok_hand:

9 likes

Ik vind dit altijd weer zo magisch, maakt niet uit hoe geel, je ziet er niets meer van :laughing:

4 likes

Hoe snel tilden jullie je oudste of oudere kind(eren) weer op na de bevalling? Ben nu net over de helft van de kraamweek en m’n lieve dreumes heeft het ‘s avonds zo moeilijk :weary: wil dr daarom wat meer oppakken gedurende de dag maarja, herstellen is ook belangrijk

1 like

Snel (na een paar dagen al) maar ik had geen klachten en het voelde alsof het ook kon. En mijn dreumes was niet zo zwaar. Zou vooral doen wat lichamelijk goed voelt.

1 like

Ik heb hier echt wel een paar weken mee gewacht. De laatste paar weken van mn zwangerschap kon ik hem ook niet meer tillen, dus hij was het wel al gewend.
Vond het wel sneu, maar merkte ook dat helemaal niet tillen duidelijker was dan af en toe wel.

2 likes