Tips, ervaringen & aanraders #10

Heeft iemand nog tips voor buitenspeelgoed voor een kind van 1? Hij is bijna jarig (wordt 1) en bij de oudste hadden we op die leeftijd geen tuin, dus buitenspeelgoed voor die leeftijd hebben we nog niet echt. Dacht aan van die foamblokken om te klimmen / klauteren, maar vind die eigenlijk veel te duur.
Of een andere tip voor een cadeau?

1 like

Een watertafel? Je hebt ze in allerlei formaten.
Iets met zand.
Of een glijbaan.

3 likes

Ik had een strandbal, een loopfietsje, de stokke flexibath van binnen en binnenspeelgoed op een kleed.

4 likes

Hier zijn speelhuisje, watertafel, en glijbaan meest populair.

Huisje en glijbaan vaak ook goed 2ehands te vinden

1 like

Jammer dat het echt tot 18 maanden is, ik neem mijn peuter ook wel eens mee naar babytheater en dat gaat altijd goed. Maar dat kan dus niet.

Alsnog leuke tip, ik zag dat het hier in de buurt ook is!

1 like

Wij hebben een tunnel van de IKEA, waar soms ook buiten mee wordt gespeeld. Die kun je heel makkelijk in elkaar vouwen.

3 likes

Ik heb geen tuin dus geen tips voor groter buitenspeelgoed, maar mocht je het nog niet hebben van de oudste dan is een ijsjesset echt een hele leuke kleine cadeautip voor erbij. En een gietertje om samen de planten water te geven.

3 likes

Eind oktober/begin november is kunstfestival de Betovering in Den Haag. Het programma is nog niet bekend maar ik zag wel dat er ook interactief theater is voor de hele kleintjes.

1 like

Wel gelijk een groter kado, maar een modder/buitenkeuken? Op Marktplaats staan hele leuke die door mensen zelf gemaakt worden.

1 like

Is er iets dat helpt bij hand, voet, mondziekte behalve paracetamol? Het heerst op de opvang en mijn kind heeft koorts + blaasjes op haar billen dus ik denk dat we af kunnen tellen.

Een paar weken geleden heerste het hier ook. Mijn zoontje had eerst koorts en daarna blaasjes op z’n gezicht, handen, billen en knieholte. Weken later zijn z’n nageltjes nog steeds beschadigd. Volgens mij kun je er niet zoveel aan doen, ik heb een beetje zinkzalf gesmeerd om de blaadjes uit te drogen en een keer een havermoutbadje. Volgens mij kun je het alleen maar uitzitten, zoals al bij al die kl*te virussen :frowning:

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met een baby met lage spierspanning/hypermobiliteit? We hadden een fysio die meekeek en ons oefeningen gaf, maar zij is nu met verlof. In de laatste afspraak gaf ze aan dat mijn baby (bijna 1) zichzelf nu verkeerde dingen aan het aanleren is en we hebben wat oefeningen gekregen die we kunnen doen om haar te stimuleren het goede te doen. Het probleem is nu alleen dat ik mijn kind niet meer alleen durf te laten spelen, omdat ze dan steeds vaker dingen doet die averechts werken (volgens fysio). Zij gaat nu bijvoorbeeld van buik naar zit via de split. Het maakt me echt onzeker want heb helemaal het gevoel dat ik haar (ofja, zij zichzelf) verpest als ik er niet de hele tijd bovenop zit. En daarbij heb ik natuurlijk ook geen controle over wat ze bij oma/de opvang doet. Herkent iemand dit? Tips hoe ik hiermee kan omgaan?

1 like

Sorry ik heb geen echte inhoudelijke tips, maar als ik het zo lees zou ik zeggen breng oma en de opvang ook op de hoogte van dit alles en de oefeningen, en zoek een andere fysio zodat je wel onder behandeling kan blijven? Kan me je zorgen supergoed voorstellen iig, en ondanks dat je nu oefeningen hebt wil je misschien wel regelmatig nog iemand zien om het te blijven checken en dat lijkt me heel legitiem!

3 likes

Jep wij! We zijn alleen een stukje later bij de fysio terecht gekomen. Voornamelijk omdat onze zoon de zelfde trucs uithaalde en echt heel raar kon zitten :joy: Ook liep hij nog niet.

De fysio gaf aan dat hij bewegingen dus soms op een andere manier doet, om zichzelf te ontlasten. Zij liet corrigeerde hem dan, waarop hij voelde hoe hij het andere kon doen. En ze raadde aan dit thuis wat te oefenen.

Dat hebben we maar weinig gedaan eigenlijk. We zijn een keer of 5 naar de fysio geweest, maar uiteindelijk pakte hij het zelf snel op. Het leek soms alsof er een kwartje viel als hij bij de fysio was geweest.

We hebben hem zeker niet constant gecorrigeerd, dat lijkt mij mega vermoeiend voor iedereen. Heeft ze echt letterlijk gezegd dat je dat moet doen?

Onze zoon is nog lang voorzichtig gebleven en doet dingen op zijn eigen tempo, maar uiteindelijk komt hij wel waar hij wil zijn. Wat hem wel echt veel heeft geholpen is peutergym, hier is hij een stuk sterker van geworden en daardoor durft hij nu ook meer. Super leuk om te zien! Ooh hebben we bijvoorbeeld stapelstenen en gaan we veel naar buiten met hem. Maar we pushen hem nooit.

Ik kan je dus eigenlijk alleen aanraden om het veel meer los te laten. Blijf vooral naar de fysio gaan en beweeg veel met hem, buitenspelen, gymmen
 En ik zou met de fysio in gesprek gaan hoe ze dat corrigeren precies voor zich ziet in het dagelijks leven.
Zolang je kindje bewegen leuk vindt komt dit echt wel goed :relaxed:

4 likes

Zo heb ik het in ieder geval opgevat! Ik ga haar maandag wel even een appje sturen (drong ze zelf op aan bij zorgen) en toevallig moeten we vrijdag naar het cb dus dan kaart ik het ook aan.

Fijn dat het bij jullie kind wel goed gekomen is. Ik probeer erop te vertrouwen dat dat hier ook wel zo zal zijn!

@Junebug85 we hebben het wel besproken met oma en kdv, maar ik denk gewoon niet dat we het kunnen verwachten. Het corrigeren is ook gewoon supermoeilijk, ze doet het echt uit het niets en heel snel.

Thanks in ieder geval dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren!

2 likes

Krijg je geen vervangende fysio dan? Want zo te horen maken jullie je wel nog zorgen en dan is bijna een half jaar zonder fysio wellicht wel lang? (Even er vanuit gaande dat ze nu 1 maand weg is en dan nog 4mnd ofzo na dr bevalling).

2 likes

Thanks voor alle cadeautips, leuk!

1 like

Ik heb een baby met aardig lange benen. Ik heb een keer een setje van 3 boxpakjes gekocht bij Next. Bij de armen zitten deze prima maar bij de benen zijn deze al veel te kort. Iemand tips voor boxpakjes die wat beter passen bij baby’s met lange(re) benen?

Noppies zat bij mijn kindje opzich prima, Dilling ook. Maar verder heb ik het al snel opgegeven want ze droeg haar broeken op een gegeven moment een maat groter dan shirts.

2 likes

Pakjes zijn gewoon niet zo heel handig met lange benenbaby’s. Ik was er ook gek op, maar op een gegeven moment is het weggegooid geld als ze ze maar zo kort aankunnen.
Name It valt wel redelijk ruim en pakjes zonder voeten kunnen ook wat langer mee. Want bij de voeten gaat het toch snel trekken. En als het heel warm is zijn die pakjes net korte mouwen en pijpjes wel heel handig en die zijn prima voor lange benen!

2 likes