Tips, ervaringen & aanraders #10

De zorgen zijn eigenlijk vooral na haar laatste bezoek ontstaan, we dachten juist dat onze baby vooruit ging. Maar ze is zzp’er en wilde sowieso korter verlof nemen. Maar neem aan dat we wel naar een andere kunnen hoor!

1 like

Bamboe stof rekt lekker en valt ruim.

1 like

Ja dit was ook mijn ervaring met een baby met in verhouding lange benen. Pakjes met voetjes waren het helaas echt niet. Beter zonder voetjes of gewoon losse broekjes

1 like

Zipster (zipsterbaby.nl) heeft hele leuke pakjes. Zijn van zacht bamboe en met rits ipv 3 miljoen drukknoopjes.

In de hele kleine maatjes kun je de mouwen/pijpen zo omslaan dat het handschoentjes of voetjes worden masr hoeft niet. Ik had het idee dat ze in ieder geval langere pijpen hadden.

2 likes

Pakjes met voetjes hebben we bewust al niet gekocht vantevoren, mijn man is 2.00m dus we hadden ergens al een lang kind verwacht :sweat_smile:

Maar voor na het babyzwemmen vind ik het wel fijn om een boxpakje aan te doen, lekker warm.

2 likes

En HEMA pakjes? Zie bamboe pakjes hebben van die pijpjes die je kunt omslaan als sokjes of dus als lange pijpjes

Ja die hebben we wel gehad in 50/56 maar kon laatste paar keren bij de Hema in de winkel geen pakjes meer vinden waarbij je de mouwen en pijpjes kon omslaan.

Misschien dan toch maar online kijken.

@Keroppi zipster is inderdaad wel erg leuk! Thanks

3 likes

Hebben jullie aanraders en/of afraders voor een fietsstoeltje (voorop)? Of zal het allemaal wel prima zijn? Ik zot nu vooral te kijken naar die van Thule of Urban iki. Maar je hebt ook nog Qibbel of Bobike…

Oja en een fietshelm?

2 likes

Ik heb Thule en mijn man Urban Iki. Ik vind bij de Thule het vastmaken van de voeten en het tuigje veel makkelijker. We hadden de Urban Iki al in huis (tweedehands van schoonfamilie) en die zou eerst op mijn fiets komen maar ik heb toch voor een nieuwe Thule gekozen omdat die iets lichter en minder diep is en daarmee beter op mijn normale stadsfiets past. Het voordeel van de urban iki vind ik dat hij wat groter en ruimer is waardoor ik denk dat mijn kindje er langer in past. De schouderstraps van Urban Iki zijn ook wat breder en zitten mooier, uit de Thule ontsnapt ze nog weleens.

Fietshelm paste de mijne bij 12 maanden alleen die van de Decathlon mooi maar haar hoofdomtrek is altijd wat klein geweest. Deze is helaas na een half jaar al kapot (barst bovenin) dus ik ga nu voor Bobike.

Ik vind het allemaal prima en best duur allemaal als het nieuw is.

Wij hebben voor 10 euro van de buren een ‘oude’ Bobike overgenomen en werkt helemaal prima. Die nieuwe modellen zien er wel wat hipper uit maar mijn kind vindt het geweldig. Misschien als je heel veel fietst of veel waarde aan hecht hoe het eruit ziet dat je er >100 euro aan uitgeeft. (Als je dit wel graag eraan uitgeeft ook helemaal prima hè )

Ik heb de Thule yepp whatever, zou deze wel nog een keer kopen maar dan met een scherm erbij via marktplaats. Er past namelijk alleen een scherm van Thule op en het bevestigingssysteem wordt om de zoveel tijd veranderd waardoor je wel nieuwe versie moet kopen en niet bijv een scherm via marktplaats kan fiksen. En voor een scherm van een ander scherm is er niet genoeg ruimte op de stuurpen van mijn fiets. Dat is nieuw geloof ik rond de 130 terwijl zitjes+scherm ook voor 40 op marktplaats staan

Maar kindje heel makkelijk vast te maken erin, mijn kind slaapt ook graag op de fiets met idd de fietshelm van Decathlon op. Dan leunt hij voorover op het fietsstoeltje met die helm wat er semi comfortabel uitziet.

1 like

Ik heb een Bobike GO helm voor mijn kind, maar ik ben er niet erg tevreden over, het wieltje om de omtrek mee aan te passen is supergammel en dondert er om de haverklap af, er zijn tandjes van het mechanisme afgebroken waardoor je niet meer terug kan als je te ver doordraait. Hij is er nu bijna uitgegroeid en dan gaan we voor iets anders.

2 likes

Ik vind de bobike helm echt gigantisch vallen en slecht af te stellen.

Edit: de polisport regenboog helm viel wel goed.

1 like

Ik heb een Thule fietsstoeltje omdat dat de enige is die mijn fietsenwinkel verkoopt en ik hem door hen wilde lagen monteren.
Helm van Decathlon al ruim een jaar in gebruik en die is nog helemaal goed, dus aanrader wat mij betreft. Ook goed af te stellen, de bandjes wat lastiger, maar het werkt allemaal.

Ik HAAT de bobike helm. Meine gutte wat een miskoop was dat. Dat klote riempje inderdaad. Goed, frustratie zit nog hoog. Vond hem voor de rest ook wel gammel.

6 likes

Wij hebben twee keer helmen van abus. De smiley volgens mij. Bevalt ons goed!

Zitjes van bobike en ook tevreden over. Kan de kinderen met 1 hand eruit halen.

2 likes

Fietsstoel en helm van urban iki. Bevalt beiden goed.

2 likes

Decathlon helmen zijn top en worden hier veel gebruikt. Ik heb een Thule/yepp stoel en vind het ok, snap de hype niet helemaal maar doet z’n werk prima

3 likes

Denk niet dat het een hype is maar dat er eigenlijk maar een paar grote merken zijn. Dus zie je relatief veel van hetzelfde merk.

(En Thule is sowieso een behoorlijk groot/bekend merk)

1 like

Ik heb de thule en ik vind het echt een klote ding. Die bandjes zijn veel te glad en glijden vaak van de schouders af. Achterzitje is van urban iki en die vind ik echt veel chiller. Echt spijt van die thule omdat het elke keer weer gezeik is om haar erin te zetten.

2 likes