Tips, ervaringen & aanraders #10

@Vloeistof

Eens wat betreft polisport helm, die paste als enigste in begin. Daarnaast heel tevreden over helm van anwb. Heel makkelijk in genruiken stevig.

Heb nu inmiddels de 3e helm (hoofd groeit) en die ik nu heb is echt een rotding, met prinsessen erop. Wieltje draait niet fijn, en blijft niet goed zitten.

Fietsstoeltje had ik van Qibbel, 2e hands.
Had gelezen dat die t beste op een normale fiets paste omdat ie niet zo diep komt en dat klopte. Had met windscherm en een stuurtje, veel plezier van gehad.

3 likes

Thule heeft daarvoor een extra gordelclip:

Voordeel van yepp/thule vind ik het slotje waarmee je het zitje makkelijk op slot kan zetten. Wij hebben op beide fietsen een adapter en het sleuteltje aan de fietssleutel.
Opa had eerst een bobike zitje. Deze heeft een 3punts gordel ipv 5punts en dat was helemaal een drama met ontsnappen dus we hebben voor opa eenzelfde voorzitje van marktplaats af geplukt waardoor we met familievakantie het zitje makkelijk kunnen wisselen.

En nog een algemene voorzitjes tip: Bike-A-Way voetenzak met regenponcho.
image

6 likes

Jeetje maak je product dan meteen functionerend.
Ga deze trouwens wel bestellen want mijn dochter ontsnapt er ook nog weleens uit.

2 likes

Als jullie het over een decathlon helm hebben, is dat dan deze?

1 like

Ik heb deze Fietshelm

2 likes

Ik verhuis dus binnenkort naar een huis met tuin. Voor het eerst in m’n leven dat ik een tuin heb :heart_eyes:. Nu wil ik deze ook graag leuk maken voor mijn peuter van 3,5. Probleem is dat ik 1) niet kan kiezen wat en 2) niet zo goed weet wat leuk is tot welke leeftijd.

Opties die ik had bedacht:

• Modderkeuken/buitenkeuken - lijkt me op deze leeftijd heel leuk, maar tot welke leeftijd zal een kind hier mee spelen? Dat zou namelijk bepalen hoeveel geld en moeite ik hier in ga steken.
  • Trampoline - volgens mij is dit sowieso een winnaar, want ook voor een kind van 10 nog wel leuk? Maar hoe veilig zijn die dingen als je ze wel/niet ingraaft?
  • Opblaaszwembadje - voor de hele warme dagen
  • Zandbak - maar heb ik zin in al dat zand? :grimacing:
  • Glijbaan - ik denk dat hij eigenlijk al wat te oud/groot is voor zo’n plastic glijbaan gevaarte
  • Schommel - wel heel leuk, denk ook op oudere leeftijd? Maar dan zou ik ook iets nodig hebben om ‘m aan vast te maken.
  • Voetbaldoeltjes - die zijn niet zo duur en nemen niet veel ruimte in, dus die komen sowieso wel
  • Basketbalpaal - kind houd van alles met een bal, dus dit zou een verjaardagslijstje-item kunnen zijn

Zie ik nog een leuke optie over het hoofd? Alle andere opmerkingen/tips ook van harte welkom! :blush:

5 likes

@Fishing Ok heb deze ook

1 like

Mijn kinderen van 5 combineren de glijbaan met een (ingegraven) trampoline en hebben daar nog dagelijks plezier van. En in de zomer de glijbaan in het zwembad uit laten komen vinden ze ook geweldig. Dus ik zou een glijbaan niet meteen afschrijven!

3 likes

Ik heb geen kind van 3,5 dus pin me niet vast op deze tip, maar ik zie bij anderen ook vaak iets van een picknicktafeltje in de tuin waar dan van alles aan gedaan kan worden. Iig lekker buiten zitten en klooien

2 likes

Oja dat klinkt idd wel goed, thanks!

Deze maar dan in een grijsgroene kleur en lichtroze.

2 likes

Vrij specifieke vraag: Weet iemand een tankstation/parkeerplaats/stop op de route Randstad - Parijs waar je ook een speeltuintje voor kinderen hebt of die op een andere manier ‘kidsproof’ is :blush:

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik heb voor onze aankomende vakantie waar we ook dat traject rijden de app Playgroundbuddy, dat is een map met alle speeltuintjes/parkjes erop in Europa, zo kan je makkelijk iets dichtbij de snelweg vinden. Misschien heb je er wat aan!

8 likes

Ik heb de tula free to grow als draagzak maar vind de riemen die onder je oksels lopen heel irritant. Dit zijn namelijk van die nylon riempjes die snijden als je een shirtje met korte mouwen of een hemdje aan hebt, de gestoffeerde banden lopen maar tot op de schouders. Nu lijk de Najell rise wel banden te hebben over de schouders die helemaal rondom, dus ook onder de oksels, gestoffeerd zijn. Iemand die dit uit ervaring kan bevestigen?

De Total energies (tankstation) langs de snelweg bij Gent heeft een speeltuin(tje).

Ik weet dat het hier wel eens in gegaan over IG accounts met tips voor speeltuinen, koffietentjes met speelarea, etc. Maar ik kan het met de zoekfunctie niet meer bovenhalen

Weet iemand er een paar uit het blote hoofd?

1 like

Metzonderjas?

1 like

kidspots_nl
kotersenkoffie

2 likes

@Kaasvlinder hieronder

4 likes

Ik kan niets zeggen over de Najell, maar @Loes deelde een tijd geleden iets over het voorkomen van die snijdende bandjes. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.