Tips, ervaringen & aanraders #10

Hebben jullie direct een eenpersoonsdekbed gekocht of echt een peuterdekbed? M’n zus zei dat je dat maar zo kort gebruikt en daarom misschien zonde is, maar zie het nog niet helemaal voor me dat kind (2,5) in haar ledikant met zo’n enorme deken ligt haha

1 like

Ik heb een peuter dekbed in z’n ledikant. Is echt al vrij groot en matras komt flink omhoog omdat je er een groot stuk onder moet proppen.
Dit is zelfs het Sebra ledikant, wat al groter is dan een standaard ledikant. Ik zou er dus geen eenpersoonsdekbed in doen.

Ah ja, dat lijkt me dan niet zo’n goed idee. Ik ga kijken naar een peuterdekbed! Thanks

1 like

IMG_6749

1 like

De najell rise wordt in de Facebookgroep draagliefde niet echt goed aangeschreven. Te log, geen fijne pasmaat en niet echt ergonomisch.
Is er een reden dat je die graag wilde? En in welke kledingmaat zit je kindje nu?

Wat is ‘zo kort’? Want mijn oudste ging rond 2.5 naar een peuterbed (met peuterdekbed) en ligt er met bijna 5 nog steeds onder.

Volgens mij zijn er zat baby/kinderproducten die je veel korter gebruikt. En zo’n enorme investering is het ook weer niet. Tenminste ik heb er eentje bij de Hema gehaald.

4 likes

Wij hebben wel een eenpersoonsdekbed op het peuterbed. Het matras gaat idd wat omhoog maar niet storend vind ik of het kind. Voordeel is dat het niet losgewoeld raakt. Ik heb zelf ook een litjumeaux dekbed op een 160 bed want ik hou van veel deken :P.

2 likes

Edit: sorry, geen antwoord op je vraag

Wij zijn gelijk naar een eenpersoonsbed gegaan en daarop ligt ons oude tweepersoonsdekbed, zodat we als hij wil dat 1 van ons bij hem komt liggen (monsters/ziek/aandacht) wij zelf ook warm kunnen liggen. Ik heb nu zelfs bijna spijt dat we geen 120 of 140 breed bed hebben gekocht want ik vind het nu echt gezellig om bij hem te liggen

3 likes

@Keroppi @Willy ja dat is dus m’n overweging: ik wil overgaan op een dekbed ipv slaapzak, maar nog in het ledikant. Daarna dacht ik dan direct een eenpersoonsbed ipv peuterbed te kopen, en daarvoor lijkt een peuterdekbed me juist weer wat klein. Nouja ik ga nog wel even denken haha

Hm ja had even gemist dat het om een ledikant ging en geen peuterbed, haha. Ledikant wordt wel heel erg proppen. Bedenk me trouwens dat ik volgens mij nog een peuter dekbed heb liggen die ik niet gebruik. Mag je wel hebben tegen verzendkosten.

Tip voor iedereen met kindjes die nog 1 moeten worden. Maak op hun eerste verjaardag een foto waarop ze een foto van hun geboortedag vasthouden. Het jaar daarna maak je dan weer een foto met die foto. Wij hebben het vandaag voor de derde keer gedaan en het is zo leuk!

foto

46 likes

Leuk! Wilde hier toevallig nog komen vragen of iemand leuke verjaardagtradities weet :blush:

Meer ideeën zijn welkom!

2 likes

Mijn kind is rond kerst jarig en we hebben op haar eerste verjaardag onze favoriete herinnering aan haar van dat jaar opgeschreven en in een kerstbal gedaan. Dat willen we elk jaar gaan doen. Herinneringen Kerstbal | Alzheimer Nederland Kan natuurlijk ook gewoon voor kerst of met iets anders (brief ofzo)

Volgens mij ook een tip van @Chesirecat haha.

5 likes

Ik heb hier dus bij beide kinderen ook last van. Voorzitje is niet van thule maar met hetzelfde systeem en die bandjes zakken altijd af.
Maar ik zie hieronder dus een oplossing voor dit probleem!

Wij doen elk jaar zo’n folieballon met hun leeftijd waarmee we ze op de foto zetten. Niks bijzonders maar inmiddels wel al een hele leuke reeks

Is de efteling al leuk voor een kind van 2,5? Ze is geen waaghals met attracties oid. Gaat niet om de hele dag maar gewoon 2-3 uurtjes.

Sprookjesbos is altijd leuk! En de “baby” attracties ook.

Denk het wel toch?
Wij gaan in juli met onze dochter, denk dat ze haar ogen uit zal kijken in het sprookjesbos.

Dan zou ik eerder naar Toverland (Noord-Limburg) gaan, dat is wat toegankelijker voor kleintjes vind ik.

1 like

Beetje ver weg van Limburg. Maar sprookjeswonderland in Enkhuizen echt een aanrader!
Heel betaalbaar uitje, leuke attracties voor kleine kinderen en voor iets oudere kinderen. Max 10 jaar zo ongeveer.

6 likes