Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik wil het ook liever uit een fles geven maar vriend vindt dit ‘prima’ en ‘wel gezellig’. Best, maar dan mag jij het doen… die van ons krijgt dus een fles melk van 180ml bij het wakker worden en een uur later een bak havermout. Hoe dan? Hij heeft ook wel veel babyspek haha

Dankjewel!

Ik heb hier wel een soort zijslaapkussen van de Lidl wat eigenlijk een gigantisch voedingskussen is haha, dat kan je ook makkelijk in een U vormen… dus die twee samen zijn misschien voldoende…

En dat van jezelf iets gunnen en een tweede leven als knuffel zijn ook helemaal waar, denk dat ik 'm gewoon ga bestellen :grinning:

1 like

Ik heb ook altijd een papfles gegeven ipv met een lepeltje, dat was me echt teveel gedoe.
Toen I. een was heb ik eerst de alpro groeimelk geprobeerd maar die vond ze niet lekker en sindsdien drinkt ze de oatly uit het versschap.

1 like

Oh wauw, dat zou zelfs mijn bootwerker niet wegkrijgen

Zou een volwassenen hier ook in passen? :face_with_hand_over_mouth:
Ik zou samen in bad gaan zo gezellig vinden

1 like

Ik geef om de dag de alpro groeimelk voor in de havermout of brinta met geprakte banaan, vindt D erg lekker. Verder krijgt ze elke middag een flesje oatly whole milk die is vet. Verder groene bladgroenten geven, voor de calcium.

1 like

Hoe oud is ze?
Ik ben op een gegeven moment gewoon die nachtfles gaan skippen omdat ik hem echt niet meer goed wakker kreeg. Dan ging er wel sochtends en savonds een grotere fles in dan voorheen en zodoende dronk hij toch in 24uur genoeg.

Oh jaaaa! Ik zit net te kijken en zie al zoveel leuks, Thanks! Hoe vallen die kleren vergeleken met H&M weet jij dat? Want het is voor de jongste, maar die heeft behoorlijke bovenbenen haha

Nee in die superlight die wij hebben niet, er is ook een xl formaat maar die heb ik nog niet in het echt gezien. Of anders zo’n opblaasbaar bad? Die zag ik voorbij komen in het Show je laatste aankopen topic tijdje geleden

1 like

Gewoon een keer proberen en kijken hoe het gaat? Of ze later alsnog zelf wakker wordt of niet? En dan overdag iets grotere flessen aanbieden, zodat ze meer kan eten als ze wil.
Hier geen ervaring, zelfs in de kraamweek was ze in de nacht bijna niet wakker te krijgen dus daar zijn we snel mee gestopt. Maar ik zou het zelf gewoon proberen, als ze te weinig binnen krijgt merk je het vanzelf denk ik dan. En als ze een of twee dagen wat minder drinkt omdat ze moet wennen aan grotere flessen overdag dan is dat ook geen ramp, of laat ik het zo zeggen, ik zou dat niet erg vinden. Als het niet snel recht trekt ga je terug naar de nachtfles.

Nogmaals, geen ervaring maar doorslapen is zo fijn dus ik probeer even met je mee te denken :slight_smile:

1 like

Hmm ik weet niet hoe het vergeleken met H&M valt, maar ik vind ze volgens mij erg true to size. R heeft ook echt flinke benen en draagt van alle broekjes 86 en die van Lindex zitten echt perfekt: nog nét lekker ruim en je kan ze een keer omslaan, maar ze passen wel goed.

2 likes

Oh beter, heb net maat 86 besteld :tada:

1 like

En je hoeft het geen weken vol te houden hè, als ze niet genoeg drinkt? Je kunt iedere dag weer beslissen om toch de nachtfles te geven :slight_smile:
Groeit ze wel goed? Misschien heeft ze gewoon iets minder nodig, niet alle babies drinken precies volgens het gemiddelde.
Geen zorgen, volgens mij doe je het hartstikke goed! Veranderingen kunnen inderdaad heel spannend zijn, dat is gewoon zo.

:scream: Wat een goede aanbieding!
Heel jammer dat het online niet is. :pensive:

Oehhh, voor de volgende maat ga ik zeker Lindex checken! Nu even een bestelstop…

Zijn er nog handige dingen om rekening mee te houden voor een rugzakje voor mee naar het kdv? M gaat per juni starten.

Misschien een labeltje erin waar de naam op kan, dat is wel handig. Verder een paar vakjes, that’s it.

Eens met wat er gezegd wordt. Je doet het super goed! Gewoon eens kijken hoe ze gaat zonder nachtvoeding? Als ze haar ochtendfles niet echt meer drinkt, heb je grote kans dat ze een ritme herpakt waarin ze haar dagflesjes gewoon weer leegdrinkt?
Of heeft ze altijd minder gedronken? Toen onze dochter nog zo jong was merkte ik dat ze met name tijdens sprongetjes halve flessen dronk. En daar maakte ik me dan vreselijk zorgen over. Vaak trok dat ook na een weekje (of 2) wel weer bij.
Als ze goed op gewicht zit kan ze volgens mij prima zonder die fles.
En inmiddels heb ik er ook vertrouwen in dat een baby zelf heel goed kan aanvoelen hoeveel ze nodig heeft, maar dat heeft bij mij zeker driekwart jaar geduurd voordat ik daarop durfde te vertrouwen.
Echt, komt goed!

1 like

Je bent niet de enige, wij hebben dit ook. Vooral omdat ze eerste week opgenomen werd omdat ze teveel afviel en te weinig dronk, ben ik misschien iets te gefocust op hoeveel ze drinkt. Heb daardoor ook een avondfles.
Vooral als ik zelf niet geef blijft er veel over per fles. En op een dag is dat zo 1 fles.
Ze groeit wel.
Ik ga denk ik morgenavond proberen die ene te laten vallen. Kijken wat ze doet, zondag kan ik bijslapen evt. Anders gaat ze misschien nooit omhoog per fles.

1 like

Ja ze bijna 5 maanden.
Ze krijgt 5x 180+6.
Laat dan vaak 15, 30 of soms 60 staan. Bij verschillende flessen, alleen de laatste fles gaat altijd leeg.
Zou grotere flessen fijner vinden. Laatste twee zitten soms dicht op elkaar of ik blijf lsnget op. Misschien als ze straks ook goed eet kan die fles eraf.

1 like