Ik ook
Hoop dat iedereen net zo enthousiast is!
Edit: ik wilde @Coco antwoordde. Maar dat is niet gelukt zo als je ziet:joy:
Jep! Herkenbaar…
Hoewel Corona ook mee zal spelen heeft letterlijk niemand van mijn zwagers/schoonzussen/eigen broer de afgelopen eh 20wkn? Geappt van: hee hoe is het? (Ook niet naar m’n man).
Ik denk dat ze niet eens weten precies wanneer hun nichtje/neefje uitgerekende datum is.
Bij T gingen we ook shoppen met m’n schoonmoeder (ik heb best een smaakvolle en leuke schoonmoeder dus dat vonden we leuk haha). Maar weet nu ook niet of we dat niet doen door Corona? Of doordat we niks groots nodig hebben? Of omdat het baby 2 is? We’ll never know.
En de vorige zwangerschap zagen we ze (broers/zussen) nog wel eens (eens in de 8wkn ofzo?). Maar daarbuiten vroegen ze ook niks maar goed dat voelde dan logisch omdat ze op dat moment toch al bijgekletst waren. Zelfde voor m’n vriendinnen, daarmee sportte ik elke week, dus dan sprak je elkaar elke week. Nu niet, maar je hoort ook niks van ze. Maar of dat nou is vanwege “ach het spannende / nieuwe is er af” of Corona? Idk? Beide?
Misschien omdat ze zelf allemaal geen kinderen hebben ook? Geen idee.
Ja, ik denk ook dat corona er iets mee te maken heeft. Maar dan kan je toch wel bellen? En inderdaad gewoon samen dingentjes doen mis ik. Vooral het shoppen omdat dat met mijn vriend gewoon minder is al moet ik zeggen dat hij nu wel zijn best doet. Maar als ik hem vraag welk kleur perfect bij de muur past zie je hem ook echt kijken van help .
Voelt wel gewoon een beetje kwetsen maar vind het wel fijn (sorry dit klinkt lullig) om te lezen dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart.
Bij ons speelt denk ik ook mee dat wij het aller eerste kleinkind nicht/neefje (toen onbekend, werd een neefje) brachten.
Dus voor iedereen was alles nieuw ofzo. Ook van hun eventuele partners, waren er nog geen nichtjes/neefjes. Dus alle focus lag op DIE BABY.
En nu zijn er nog steeds niet meer nichtjes en neefjes, maar… het nieuwe verdwijnt daardoor dubbel ofzo? idk… Het voelt idd alsof deze baby beetje achter gesteld wordt haha
Ja dat was ons ook zo inderdaad. Iedereen werd voor het eerst opa, oma, oom, tante, overgrootopa/oma. Misschien dat het daar aan ligt.
Bij ons is er tussendoor ook niets geboren.
Maarja wat voor rede ook het is gewoon irritant en ik snap niet dat ze zelf het verschil in de interesse die ze tonen ook niet merken:
Dit herken ik ook zo! Als ik niks had gekocht maar had gewacht wat ik kreeg met kraam visite, hadden L&S 6 rompers en 2 pyjama’s en dat was het. Vrij schrale kleding collectie dan
Het ging er in het andere topic al over maar wat zijn nou goede maar compacte auto’s voor kinderwagen + eventueel 2 kinderen?
Ik hou echt niet van rijden in grote auto’s, vooral niet in de stad, maar het is wel handig als alles past.
We gaan tweedehands kopen, dus het moet ook een betrouwbare auto zijn en niet eentje die na een paar jaar uit elkaar valt.
Zo blij om dit te lezen. Ik denk soms echt dat onze familie en vrienden minder geïnteresseerd zijn dan bij anderen. Heb natuurlijk al wel wat dingen gekregen en mijn moeder is druk aan het naaien geslagen, maar met alleen de gekregen spullen zou hij tot nu toe de eerste 4 maanden naakt rondlopen
Heel erg leuk! Je brengt me op ideeën haha
Op zich zou een Opel Corsa, modellen van 2009-2010, ook prima kunnen. Van de Joolz kinderwagen moet ik wel de wielen eraf klikken en dan past die prima in de achterbak. Wij hebben een isofix achterin met een ruime autostoel welke te draaien is. Daarnaast blijft achterin nog ruimte voor 1,5 persoon, hehe. Je kunt dus nog een auto stoel ernaast zetten. Ik vind het een prima stadsauto (alhoewel ik het al 3 jaar als snelweg auto gebruik). Vind deze versie van auto echt veel stabieler dan een Peugeot 101 of een C1. Mocht je meer ruimte in budget hebben kun je ook kijken naar een BMW 1 serie (evt nog een 2 serie), een Mercedes A1 evt een B serie of een golf.
Ik heb een Aygo gehad en daar zie ik nog geen kinderwagenbak in de kofferbak passen, is ook wel belangrijk mocht er ooit een tweede komen.
Ik vind de Yaris wel een mooi formaat maar ik geen idee hoe dat past.
Nee nog lang niet, ben net zwanger. Maar we kunnen wel al een auto gebruiken, vandaar. Ik wil sowieso niet weer zo klein als een Aygo, niet zó compact. Maar wel bedankt voor de tip
Dat is inderdaad een mooi model en niet al te duur. Bedankt voor de tip!
Wij zijn voor een Peugeot 2008 gegaan maar ik weet niet of je dat nog onder compact vindt vallen? Het is hem bij ons uiteindelijk geworden omdat ik een stationcar echt te groot vond qua parkeren en de 2008 qua wegenbelasting mee viel. De concurrenten waren de golf variant en de Skoda rapid maar dat zijn beide stationcars, wel wat ‘compactere’ modellen. Qua kofferbak kan er trouwens behalve de wagen weinig in, helemaal in vergelijking met die andere twee. We hebben bij het kopen van de auto steeds de kinderwagen meegenomen en getest of het goed paste.
Wij hebben een Seat Ibiza uit 2009. Mn vriend heeft heel veel auto’s getest en onze kinderwagen meegenomen. Maar in de Ibiza kon onze kinderwagen zonder de wielen eraf te halen. Bij heel veel andere auto’s scheelde t net 3 cm. Wij hebben een easywalker harvey 2. Geloof dat deze net iets breder is dan bijv een mutsy. In een Opel corsa paste deze bijvoorbeeld net niet.
Heb een baby van bijna 8 weken en ik zit met een paar (misschien domme) vragen. Als je op zo’n warme dag als vandaag gaat wandelen, wat trek je je baby dan aan? Leg je hem dan gewoon met zn kleertjes in de reiswieg zonder dekentje verder? Of een vestje? En moet die kap dan omlaag met een parasol tegen de zon? Of kap omhoog met parasol? En dat dekje wat over de reiswieg kan is nu niet nodig toch?
Ben steeds bang dat ie het te warm/koud heeft.
Dankjewel!! Ga inderdaad maar met laagjes werken en af en toe voelen in het nekje. En nog even een parasol aanschaffen, dan moet het wel goedkomen
@Nefertiti Ik heb een Polo uit 2010 en daar passen 2 kinderstoelen op de achterbank en een bugaboo in de kofferbak. Ik moet 1 wiel losklikken maar dan ligt het wel stabiel en de hoedenplank gewoon plat. Helaas passen er dan geen boodschappen meer bij.
Ik denk wel dat je aan de iets grotere kleine auto’s (jaja, lekker duidelijk) moet denken en dan 5-deurs, dus categorie polo, Ibiza, fiesta, Corsa etc.
Als je er nog wel boodschappen bij wilt doen dan is nog een maatje groter waarschijnlijk wel beter maar dan kom je echt meer in de middenklasse auto’s uit.
Bij 30+ deed ik mijn zoontje alleen een romper aan. En als we naar buiten gingen goed insmeren en een parasol open en kap naar beneden.