Tips, ervaringen & aanraders #2

Toen M. 8 maanden was kreeg ze ook dit, alleen dan met flessen van 180 ml (BV).
Nu we flessen BV vervangen met KV dringt ze ongeveer 200 ml KV in plaats van de 180 BV. Dus lijkt me redelijk overeen te komen.
Zolang ze goed groeien en tevreden zijn lijkt me het prima toch?

1 like

Oh dat lijkt me ook heftig.
Ik heb niet zoā€™n ervaring en twijfel er vaak genoeg over. M groeit juist best slecht maar eet al zoveel dat ik op maandag denk dat ik teveel geef en op dinsdag me zorgen maak dat we haar te weinig geven :crazy_face:
Het blijft altijd lastig. Ik volg tegenwoordig maar gewoon wat zij aangeeft. Met honger meldt ze zich wel en dan krijgt ze hier gewoon weer eten :pig:

1 like

Heeft iemand hier ervaring met een diastase die er nog is langer dan een jaar na de bevalling? Ik heb net nog eens goed gevoeld en het lijkt erop dat ik nog steeds een diastase heb, ik kan twee vingers er tussen leggen. Ik heb ook echt een ā€˜poochā€™ wat een symptoom ervan is en eigenlijk de grootste reden dat ik er wat mee wil doen, want heb verder geen rugpijn of iets dergelijks.

Ben sowieso een appel-figuur dus waarschijnlijk is de pooch ook gewoon deels teveel chocola eten, maar vind het toch vervelend.

Ik heb echt een week geleden ofzo met hetzelfde gezeten, die van mij is ook zoā€™n bodemloze put. Hij is nu 10 maanden (gecorrigeerd ook 8)

7.30 papfles 210cc
10.30 banaan of fruitsap en een cracotte
13.30 1,5 boterham met zuivelspread of appelstroop
16.30 cracker/maiswafels/soepstengel of groentechipjes ofzo
18.00 avond eten 200g
19.15 fles 180cc

Best vergelijkbaar, toch? De middagfles is er hier net pas uit maar dat gaat goed. Cb vond dit ook prima trouwens.

1 like

Bij mij zijn mijn buikspieren wel redelijk bij elkaar gekomen, maar er zit ruim een jaar na dato nog steeds diepte en als ik vergeet mijn core aan te spannen heb ik ook een buikje. Ik moet echt weer consequent gaan trainen :expressionless:

Train(de) jij in een sportschool of met begeleiding? Ik vind het lastig omdat ik eigenlijk een hardloper ben en nu wat oefeningen probeer te doen, maar dan lees ik weer dat je ā€˜absoluut geen sit-ups moet doenā€™ omdat dat het alleen maar erger maakt, maar vooral schuine buikspieren enzo.

Mja dat van die ā€˜verbodenā€™ oefeningen is wel wat dubbel. Want je mag best situps doen als je de druk op je buik goed aankunt en er dus geen bult of tunnel ontstaat bij zoā€™n oefening. Maar daarvoor moet je core dus wel al redelijk stevig zijn.
Ik ben thuis begonnen met oefeningen van Sterkher (heb er nog een hele rits liggen, laat me weten als je die wil inzien) en ben na een paar maanden pilates gaan doen op de sportschool, gegeven door een fysiotherapeut. Dat heeft mijn herstel echt versneld heb ik het idee. Daarna voelde ik namelijk dat ik mijn core kon aanspannen en dat ik de druk van bijv een plankoefening ineens op kon vangen.

Mijn ervaring is dat een gemiddelde sportschool echt geen idee heeft hiervan dus enige expertise is wel fijn. Maar ik stuur je met liefde die oefeningen door voor thuis!

1 like

Lijkt me heel fijn, ik stuur je een DM!

1 like

Uiteraard, stuur me maar een pm!

1 like

Hier iemand ervaring met kindjes die niet willen eten?

Mijn dochter is 7 maanden, krijgt flesvoeding (5x 180+6, drinkt niet altijd alles op) en bij 5 maanden zijn we gaan oefenen met hapjes. Maar ze eet nog steeds helemaal niks.
Wortel, pompoen, bloemkool, broccoli, avocado, appel, banaan, peer, niks wil ze. Ook geen rijstwafel of maisvingerā€¦Heb alles meerdere dagen geprobeerd, maar ze doet haar mond stijf dicht als ik aankom met de lepelā€¦als ik haar dan aan het lachen maak en er dan snel wat inschuif gaat ze kokhalzen en spuugt alles weer uitā€¦Word er ondertussen een beetje moedeloos van. Om me heen zie ik alleen maar kinderen van haar leeftijd die al hele bananen en boterhammen weghappen.

Iemand een tip om kind toch aan het eten te krijgen? Of zal het toch een kwestie van tijd zijnā€¦?

Ik denk zelf een kwestie van tijd. Als je haar het zelf eens laat ontdekken dan? Lekker laten smeren.

Mijn zoontje at heel laat brood. Hij bleef kokhalzen. Hij had dat kokhalsreflex nog te dicht op het puntje van zijn tong. Hij kokhalsde ook snel van de bibs speen. Hij kon fruit hapjes en groente dan weet wel.
Nu kan die alles etenšŸ¤£

1 like

Mijn dochter is nu 10,5 maand en die eet ook echt nauwelijks nog vast voedsel. Nu krijg ze wel borstvoeding dus ze hangt onbeperkt er aan op het moment. Mā€™n oudste dochter was net zo, tot 1 jaar bijna alleen maar borstvoeding en daarna ging ze als een gek eten. Dus met de tijd komt het goed

1 like

Wij eten altijd samen fruit. Dus als ik een banaan eet geef ik haar er met een lepeltje wat van. En als mijn man een appel eet geeft hij haar een paar kleine stukjes zodat ze daar op kan sabbelen. Vindt ze altijd heel leuk en daardoor wil ze nu ook ander voedsel proeven.
Maar als jouw baby gelijk haar mond dicht doet en nog weinig interesse toont zal ze er inderdaad nog niet aan toe zijn.

1 like

Denk een kwestie van tijd en ik zou zelf niet een lepel in de mond stoppen tijdens het lachen. Dan doet ze dus zelf niet haar mond open voor eten en komt het ineens onverwacht. Wij hebben zelf rapley gedaan, dus stukken aanbieden en zelf in de mond laten doen. Met 7 maanden kreeg mijn dochter echt nog niet veel vast voedsel binnen, was nog maar net het begin, melk is dan zeker nog wel de belangrijkste voeding.

1 like

Hoe hebben jullie de avondfles afgebouwd? Wij waren hier redelijk snel vanaf, rond 3/4 maanden was rond 8 de laatste fles zoiets. Op een gegeven moment dronk N. slecht haar flessen dus zijn we rond 10/11 weer een fles gaan geven. Die dronk ze slapen en dan dronk ze m helemaal leeg. Dit doen we nu nog steeds, maar ondertussen is ze 14 maanden en zou ik er wel eens vanaf willen. Ook omdat ze gewoon goed eet, en ze nog maar iets van 90ml drinkt heeft ze m niet echt meer voor de kcal of het vocht nodig.

Alleen het probleem is dat ze dat ongeveer standaard rond 10/11 uur beetje wakker wordt, omdat ze gewend is aan die fles. Cold turkey stoppen lijkt me ook niet handig.

Misschien steeds iets minder geven?

Ik weet niet of dit het juiste topic is, zo nee, excuses. Ik voel me op Viva forums enzo niet echt thuis :slight_smile:

Maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met een minder goed werkende placenta en daardoor een klein kindje (ondergrens)? Ik ben 25 weken zwanger en dit is zojuist ontdekt. We staan nu onder controle van het ziekenhuis (iedere week controles!), maar ik merk dat ik het erg spannend vind. Vooral omdat er dus misschien sprake gaat zijn van dat het kindje eerder gehaald moet gaan worden. En ik merk ook echt dat ik het feit dat mijn een onbezorgde zwangerschap er nu niet meer in zit heel verdrietig vind.

Nou ja, misschien zijn hier mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben.

In het zwangerschapstopic schrijven en lezen heel veel zwangere dames mee :slight_smile: ik denk dat je daar nog meer kans hebt op iemand met dezelfde ervaring! En het is hier veel leuker dan op het Viva forum dus welkom :smile:

1 like

Thanks! Ik zit ā€˜hierā€™ al sinds het Ellegirl forum, maar eindelijk kan ik meeschrijven over babyā€™s YES :smiley:

Ik zie geen Zwangerschapstopic? Maar wellicht kijk ik niet goed haha

https://www.forumfeminarum.nl/t/zwangerschapstopic-3/16479/3356

Edit: is wel members only, weet niet of je daar in kan?
Zie: Updates en mededelingen

1 like