Tips, ervaringen & aanraders #2

Volgens mij is de richtlijn 1 laagje meer dan jezelf. En inderdaad het nekje voelen. Warm/klam is laagje uit.

Daarnaast raden ze aan om kinderen tot 1 jaar uit de zon te houden. Dus dan maakt het lange korte/broek niet uit.
Als je de kap van de kinderwagen dicht doet loopt wel snel de temperatuur op in de wagen, vandaar dat parasolletjes aangeraden worden.

1 like

Oh ja! Goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Vind het zo lastig. In de kraamweek wordt er zo gehamerd op het warm houden van je kindje. Dat vind ik (8 weken later) toch nog lastig loslaten haha. Moet mezelf blijven zeggen dat te koud beter is dan te warm.

Bij ons in de slaapkamer is het nu al 22 graden en vind het zo lastig wat ik hem dan aan moet doen onder zn puckababy piep. Ligt nu ook nog een dun dekentje op hem. Voelen vind ik lastig omdat ik echt hele warme handen heb. Ik ben dus zelf niet een hele goede graadmeter.

Wat zouden jullie hem dan aandoen?

Ah thanks. Toch fijn om iets van een ander te lezen. Vind in de nacht met dat soort dingen een ‘trial and error’ toch wat lastiger omdat je zelf slaapt. Heb hem nu toch maar een laagje minder aan. Ben benieuwd! :relaxed:

1 like

Ja dat is ook zo! Moet er ook nog een beetje aan wennen dat mijn newborn baby al wat groter wordt en niet meer zo heel mini mini is. Waar blijft de tijd :sob:

Hebben jullie leuke suggesties voor speelgoed voor een 2,5-3 jarige? Dochtertje heeft o.a. al een doktersset, tandartsset, waar ze af en toe mee speelt maar voor de rest is ze heel snel uitgespeeld met de rest.

En een zindelijkheidsvraagje, dochtertje is sinds 2 weken overdag zindelijk, maar als we naar buiten gaan doe ik haar nog wel een luier om. Vind het nog een beetje spannend dat ze in de speeltuin zegt te moeten plassen en ik dan op zoek moet naar struiken zodat ze kan plassen :laughing:… zal ik er gewoon mee beginnen, anders blijf ik het voor me uit schuiven en iemand nog tips??

1 like

Een parasol is het veiligst, daarbij stijgt de temperatuur in de wagen niet. Bij een (crèmekleurige) Dooky stijgt de temperatuur met 1-2 graden.

http://stichtingveiligkind.nl/onderzoekresultaten/

screen-shot-2017-12-22-at-235637_b (1)

2 likes

Een hydrofiele doek schijnt wel voor een veel hogere temperatuurstijging te zorgen dan een dooky, staat ook in de tabel van @Fredje.

Ik heb zelf een witte dooky en ook een parasol. Die laatste is echt een onding, het zit in de weg en je moet hem steeds ombuigen omdat als je wandelt de zon natuurlijk niet altijd van dezelfde kant komt.
Ben over de dooky een stuk meer tevreden, die zou ik wel aanraden :slight_smile:

1 like

Ik vond die parasol van Bugaboo alleen echt niet werken. De stand is bijna niet aan te passen, dus 1 bocht en je baby lag alweer in de zon. Misschien zijn anderen beter, maar ik vond zo’n doek het fijnst

@Fredje ik heb zo’n universele parasol en dat vind ik ook echt een on ding. Die kun je wel verstellen maar wiebelt daardoor als een gek.

Ja, ik gebruik ook een doek(ie). Een parasol lijkt me mega onhandig, om de reden die @parapluie noemt.

2 likes

@Jeezlouiz Ik zag in een fb groep een keer dat iedereen hier lyrisch over was en heb het toen alvast opgeslagen: my carry potty.

1 like

Haha echt een goed idee, ik ga er even over nadenken thankss!

Heeft ook iemand zo’n dooky in gebruik wanneer je al gebruikt maak van het zitje i.p.v. de wagenbak?

We hebben een universele parasol op de bugaboo maar heb daar echt genoeg van. Ik ben langer bezig met dat ding bevestigen dan dat ik wandel :sob:

Nee bij het zitje doe ik gewoon de kap naar voren, dan is er genoeg schaduw meestal :slight_smile:

Wat zetten jullie op het hoofd van jullie kinderen als bescherming tegen de zon? Wij hebben een pet en een soort badstof pet/mutsje met uv bescherming en een flap in de nek zodat die ook beschermd is alleen trekt S alles binnen 1 seconde van zn hoofd.

Ja heel “slecht” maar niks. Ondanks dat ie amper haar heeft. Niks houdt ie op. Touwtjes trekt ie los. Ik heb het opgegeven…
Ik “smeer” het dus nu in (spray gewoon z’n hele koppie in, dan is het spierwit en moddervet maarja het werkt…)

4 likes

Een gewone pet trekt K ook zo van z’n hoofd. Die klep ziet hij en hij voelt hem heel erg zitten. Wat hier goed werkt is zo’n bandana. In het begin probeerde hij die ook F te trekken maar we hebben echt heel erg geoefend en hem steeds dingen in zijn handen gegeven als hij het weer probeerde. En vandaag hield hij zelfs (na ongeveer 590x proberen) zo’n soort vissershoedje op die mn moeder gemaakt heeft! Echt top.

1 like

Zetten jullie met warm weer een raam open op de kamer van je kindje als ze de nacht in gaan?

Ik wel, ook als het niet super heet is. Vind het een fijn idee dat hij lekker frisse lucht heeft de nachts, dat vind ik zelf ook chill :slight_smile:

3 likes

Vandaag voor het eerst, ben benieuwd. Ze slaapt nu in een korte mouwen romper en pacco. Ben net nog m’n bed uit gegaan om haar toch nog even toe te dekken met een laken.
Het is nog steeds 24 graden op haar kamer en toch ben ik bang dat ze het koud krijgt :expressionless: