Tips, ervaringen & aanraders #2

Actieve ochtend plannen? De hort op? Zodat ie er echt pas tegen 12u in ligt?
Is 2-3u op een dag slapen totaal niet vet weinig op die leeftijd?:see_no_evil:
Ik heb hier een 18mnd’er, maar die slaap regelmatig van 12-16🤪

We kunnen niet echt weg heb nog 4 andere kindjes (Gastouder) maar dus wel een actieve morgen want genoeg te spelen. Maar ik denk dat hij zo inkakt en om alles gaat huilen :rofl:

Oh en ja en normaal slaapt hij ook wel tot 3 uur. Maar met twee slaapjes word dat wat veel.
Overal lees ik dat maximaal 2 uur eigenlijk beter is.

Omg dit klinkt echt als een droom, is het te laat om mijn kind bij jouw kind in de leer te doen :joy:Hier eentje die rond 14 maanden vaak twee korte dutjes deed maar 2-3 uur in totaal niet haalde, meestal 1, met wat mazzel 2 uur.

Idk haha! T was een verschrikkelijke slaper, korte dutjes. Om het uur/2u elke nacht drinken. . En ineens, rond 12-13mnd ging meneer doorslapen?
En ineens ging meneer overdag 2 dutjes doen, op redelijk vaste momenten. En met 15-16mnd hadden we een paar rot weken door die 2-1 overgang. En daarna ging het weer :ok_hand:t2:.
Tuurlijk met uitzonderingen. Maar meestal 21.30-8.30 en 12.30-16.00. :see_no_evil:

3 likes

Teach me master!
Mijn dochter doet al geen middag dutjes meer sinds dat ze een jaar is. Maar mag niet klagen want ze slaapt ‘s nachts over het algemeen top.

1 like

Maat 24-26, heeft nu eigenlijk maat 23,5 :sweat_smile:
Het valt dus mee hoe erg het een flipper is

3 likes

Haha leuk zijn ze!

Ik krijg net trouwens dit per mail: een consumentenwaarschuwing van de Consumentenbond voor de Mutsy Nio. Weet niet of iemand die heeft, maar daar kunnen de vingers van je baby tussen klem komen te zitten. https://www.consumentenbond.nl/kinderwagen/veiligheidswaarschuwing-mutsy-nio-kinderwagen?CID=EML_NB_veiligheidswaarschuwing_20200528&j=570613&sfmc_sub=75399891&l=237_HTML&u=12283816&mid=100003369&jb=146

1 like

@anon13937616 @June88 Hoe hebben jullie pinda en ei gegeven? Mengen door een groente of fruit hap of apart op een lepel? En hoeft dat maar 1 keer of moet je dat een paar keer aanbieden?
Mijn baby loopt ook gelijk met jullie baby, over een week 6 maanden alweer.

Ik geef van die 100% pindakaas gewoon op een lepeltje :sweat_smile:

2 likes

Als je dat wilt doen, heel graag!

Wij deden het (100% pindakaas) op brood/broodkorst :slight_smile:
Daar kauwde/sabbelde 'ie het dan vanaf.

2 likes

Rompers in maat 50 raad ik aan om er maar heel weinig van te kopen, ze zijn er zo uitgegroeid. Dus misschien 2 of 3 stuks en dan maat 56/62 kun je wel wat meer kopen, iets van 8 a 10 stuks.
Ik hou niet zo van wassen en ben best lui, dus mijn baby krijgt na 3/4 dagen een schone romper aan tenzij hij het natuurlijk onder gepoept of geplast heeft. Soms heb je een voorraad aan rompers en het andere moment plast of poept hij elke romper onder.

2 likes

Tipje vanuit mijn familie. Wij krijgen allemaal een lichte reactie van aardbeien. Maar wanneer wij deze eerst onder de warme kraan afspoelen hebben we er geen last van. Daarna doe ik t nog even koud na. Mijn oma zegt altijd dat je daarmee de ‘brand’ eraf haalt.

3 likes

Hoop dat het helpt, aardbeien zijn veel te lekker :smile:

Ik had best veel rompers in 50/56 maar het verschilt erg per winkel qua pasvorm. Een 56 van de Hema valt heel anders dan een van de zeeman of prenatal.
Het verschilde een beetje hoe vaak ik de romper verschoonde maar in ieder geval om de dag.

1 like

Ik las aambeien. Ik ben echt verpest door de kindertopics.

8 likes

Wij hadden overslagrompers van de HEMA en maat 50 en 56 waren (toen iig) vrijwel even groot. Wij hadden er wel minstens 10 geloof ik. In het begin heel veel plasongelukjes bij luier verschonen (bij jongetje) en hij spuugde heel veel. Hij kreeg toen meerdere malen per dag droge kleren aan :sweat_smile:

4 likes

Hahaha! :rofl: Neuh lijkt me niet zo lekker.

Wij hebben er 6 in maat 50 en 10 in 56. Ik trek zo’n beetje om de dag een nieuwe aan, en vaker als ze vies zijn geworden. Ik was ze ook gewoon met onze was mee, maar zo vaak was ik geen wit dat ik er met bijv. 2 uit kan :speak_no_evil:. Mijn baby heeft 3wk maat 50 gedragen.

1 like