Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik zou 70 doen! Heb na maat 68 voor ons kleintje de 90 gekocht en die halsopening is niet zo heel veel groter eigenlijk. Hij is nooit weggezakt, de mouwen rollen we een keer op. Zo doet hij er al heel lang mee!

1 like

Ok bedankt! Dan toch maar de iets grotere, hij kan toch nog niet lopen haha

1 like

Ik heb nu een 70 in huis maar daar zakt hij idd in weg. Ik ga dan toch gewoon even kijken voor eentje in 70 die wat beter aansluit :+1:

1 like

Nee joh, don’t worry! Is vooral een veilige extra laag ipv een dekentje of lakentje in mijn optiek. En misschien net kets meer geborgen ofzo, maar als hij prima slaapt zonder en het niet koud heeft is dat toch ook oke! Optrekken en kruipen/lopen doet ze in slaapzak net zo makkelijk hier.

1 like

Ook @Zitzak, bedankt voor jullie reacties! Mijn man vertelde dat O gister geen krampjes heeft gehad en voor de zekerheid vandaag alleen melk gegeven. Ik probeer de komende dagen inderdaad nog wel wat lichters omdat hij zo aan het genieten is en als het toch niet goed gaat stop ik wel een paar weken! Ik heb hier dan ook geleerd dat food under one just for fun is :nerd_face:

2 likes

Hier ook zoiets. Rollen maar niet meer terug. Ze begint ook achteruit te tijgeren, alleen nog niet optrekken. Ze is nu 8 maanden.
Ik vind het best eng en ben bang dat ze stikt :frowning: Omdat ik haar af en toe zachtjes hoor kreunen of huilen snachts en dan ligt ze met haar gezicht in het matras.

1 like

Iemand tips zodat mijn kind van 14 maand niet voor 6.00 wakker word. Derde dag op rij tot hij om 5.15 wakker word. Waardoor hij weer twee slaapjes moet en het hele ritme weg is en hij erg vervelend is. Hij is vorige week ziek geweest. Misschien nog een nasleep ? Toen sliep die heel erg slecht namelijk. Gisteren overdag misschien weer wat te lang. Probeer hem vandaag volgens een slaapgids te laten slapen. Om 9.00 een slaapje van 45 minuten en vanmiddag niet langer dan 2 uur. Hopelijk helpt het want dit is niet grappig !

Actieve ochtend plannen? De hort op? Zodat ie er echt pas tegen 12u in ligt?
Is 2-3u op een dag slapen totaal niet vet weinig op die leeftijd?:see_no_evil:
Ik heb hier een 18mnd’er, maar die slaap regelmatig van 12-16🤪

We kunnen niet echt weg heb nog 4 andere kindjes (Gastouder) maar dus wel een actieve morgen want genoeg te spelen. Maar ik denk dat hij zo inkakt en om alles gaat huilen :rofl:

Oh en ja en normaal slaapt hij ook wel tot 3 uur. Maar met twee slaapjes word dat wat veel.
Overal lees ik dat maximaal 2 uur eigenlijk beter is.

Omg dit klinkt echt als een droom, is het te laat om mijn kind bij jouw kind in de leer te doen :joy:Hier eentje die rond 14 maanden vaak twee korte dutjes deed maar 2-3 uur in totaal niet haalde, meestal 1, met wat mazzel 2 uur.

Idk haha! T was een verschrikkelijke slaper, korte dutjes. Om het uur/2u elke nacht drinken. . En ineens, rond 12-13mnd ging meneer doorslapen?
En ineens ging meneer overdag 2 dutjes doen, op redelijk vaste momenten. En met 15-16mnd hadden we een paar rot weken door die 2-1 overgang. En daarna ging het weer :ok_hand:t2:.
Tuurlijk met uitzonderingen. Maar meestal 21.30-8.30 en 12.30-16.00. :see_no_evil:

3 likes

Teach me master!
Mijn dochter doet al geen middag dutjes meer sinds dat ze een jaar is. Maar mag niet klagen want ze slaapt ā€˜s nachts over het algemeen top.

1 like

Maat 24-26, heeft nu eigenlijk maat 23,5 :sweat_smile:
Het valt dus mee hoe erg het een flipper is

3 likes

Haha leuk zijn ze!

Ik krijg net trouwens dit per mail: een consumentenwaarschuwing van de Consumentenbond voor de Mutsy Nio. Weet niet of iemand die heeft, maar daar kunnen de vingers van je baby tussen klem komen te zitten. https://www.consumentenbond.nl/kinderwagen/veiligheidswaarschuwing-mutsy-nio-kinderwagen?CID=EML_NB_veiligheidswaarschuwing_20200528&j=570613&sfmc_sub=75399891&l=237_HTML&u=12283816&mid=100003369&jb=146

1 like

@anon13937616 @June88 Hoe hebben jullie pinda en ei gegeven? Mengen door een groente of fruit hap of apart op een lepel? En hoeft dat maar 1 keer of moet je dat een paar keer aanbieden?
Mijn baby loopt ook gelijk met jullie baby, over een week 6 maanden alweer.

Ik geef van die 100% pindakaas gewoon op een lepeltje :sweat_smile:

2 likes

Als je dat wilt doen, heel graag!

Wij deden het (100% pindakaas) op brood/broodkorst :slight_smile:
Daar kauwde/sabbelde 'ie het dan vanaf.

2 likes

Rompers in maat 50 raad ik aan om er maar heel weinig van te kopen, ze zijn er zo uitgegroeid. Dus misschien 2 of 3 stuks en dan maat 56/62 kun je wel wat meer kopen, iets van 8 a 10 stuks.
Ik hou niet zo van wassen en ben best lui, dus mijn baby krijgt na 3/4 dagen een schone romper aan tenzij hij het natuurlijk onder gepoept of geplast heeft. Soms heb je een voorraad aan rompers en het andere moment plast of poept hij elke romper onder.

2 likes