Tips, ervaringen & aanraders #2

Check of de plu laag nog heel is en geen scheurtjes heeft. Dat was bij ons het probleem :disappointed_relieved:

1 like

Ik heb een jas toen ik zwanger was bij bonprix gekocht. Zit een extra stukje in die in kan ritsen voor de baby.
Ze hebben best veel van die jassen.

1 like

Ook tip vwb stoffen zwemluiers: wij hadden afgelopen weken de zwemluiers van Name-it (iets van 6 euro per stuk via Jayno) en die doen het ook prima. Vooral de roze met ruches en unicorns stond ultiem schattig met zo’n bol dreumesbuikje er boven :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Heeft iemand tips voor pluizig haar bij een peuter? Als ik het gewassen heb zit het de rest van de dag goed (ze heeft een beetje een bobje), maar na het slapen is het een en al pluis en klitten. Kan ik er wel uitkammen maar het blijft een pluizenbol tot ik het weer was. Dat wil ik niet dagelijks doen en eigenlijk hou ik ook niet zo van producten bij kleine kinderen maar ga nu toch maar eens op zoek

Toevallig heb ik me van de week verdiept in haartjes, omdat mijn zoontje steeds meer slag krijgt wat soms ook pluist.
Misschien kun je proberen om shampoo zonder sulfaten te gebruiken (die van de Kleine Badkamer is heel mild) en daarna wat conditioner (Zwitsal of Kruidvat prinsessen crĂšmespoeling) in het haar om het gladder en meer gevoed te maken zodat het minder in elkaar blijft hangen

Ja conditioner dacht ik ook aan maar ze heeft eigenlijk maar heel dun haar nog, dan lijkt het me weer zo zwaar / vet worden? Die shampoos ga ik eens naar kijken, thanks!

Denk niet per sĂ© dat het vettig wordt hoor. Conditioner sluit de haarschubben weer die na shampoo open zijn gaan staan en die openstaande schubben spelen ook een rol in pluizigheid (omdat de haren dan meer ‘in elkaar haken’ ipv langs elkaar heen te glijden)

1 like

Ja nat kammen doe ik idd! Had de plantenspuit ook maar opgezocht :joy:

1 like

Nat kammen scheelt vaak al veel. Mijn zusje die 16jr jonger is had echt pijpenkrulletjes de eerste jaren en de enige manier waarop dat een beetje zat was het ‘s ochtends nat maken of idd wassen. Na het slapen een grote pluis. Onze dochter krijgt nu achter ook kleine krulletjes en ik maak de achterkant sochtends nat met water of wat haarolie, anders wordt ze wakker met pluis en blijft het pluis. (En omg vd week had ik 2 staartjes gemaakt, toen had ze daarmee gezwommen en waren dat ook kleine pijpenkrullies geworden, zo lief haha).

2 likes

Op welke plek zit de lekkage meestal? Beentjes, rug, buik? Of zit het overal?

Waar koop je dit? Online of ook fysieke winkel?

Vind dat wel stom, maar ik ga eens kijken. Thanks.

Alsof je een witte afdeling hebt en een zwarte afdeling.

1 like

Iemand nog tips voor leuk bad speelgoed? Wat lang meegaat

Wij hebben voor K. haar eerste verjaardag badletters gekregen (hele toffe trouwens van vanpauline, zijn er in meerdere kleuren). Of ze lang mee gaan kan ik nog niet over zeggen, maar ze zijn wel een grote hit nu al. Ze kan ze op het bad/de tegels plakken en onder de kraan houden en ik kan me voorstellen over een aant jaar dat ze er woorden mee kan maken.

Verder heeft ze hier al vanaf het begin zon schildpadje die je opdraait en die gaat dan door het bad peddelen. Toen ze nog heel klein was was het vooral volgen met der ogen en proberen te grijpen, maar hoe ouder ze werd hoe meer ze erachter aan ging (sinds ze kan zitten en ze uit de tummytub ging klimmen hebben we in het grote bad een antislipmatje van munchkin liggen dus zit ze daar vaak gewoon alleen in een laagje water).

En ook badbekers idd, met paar gaatjes in de bodem waar het water dan langzaam uitloopt, geweldig vindt ze dat. Wij hebben die van munchkin, zijn ook stapelbekers en je kunt ze ook aan elkaar klikken (dat eerste kan ze nu, aan elkaar klikken nog lang niet).

2 likes

Ik had gewoon een kleine trolley welke mee mag in de vliegtuig gereed staan. Voordeel is dat het naar de deur kon blijven staan en op het moment zelf kun je het zelf evt nog meetrekken of erop leunen etc.

Dat ligt eraan; ga je thuis / in het ziekenhuis met je eigen verloskundige bevallen of weet je nu al dat je bv een of meerdere dagen in het ziekenhuis moet blijven?

Dan zou ik idd voor een trolley gaan. Ik had daarin onze spullen zitten (vergeet ook niet voor je partner schone onderbroek, extra setje kleding, toiletspullen etc) en in de luiertas de spullen voor K. , per setje verpakt in een ziplock zak met nummertjes erop zodat ze wisten was het eerste setje was.

1 like

Ik ben op zoek naar een cadeautip voor een jongetje van bijna 5. Hij heeft ontzettend veel energie en houdt van actieve dingen doen. Ook vindt hij het fantastisch om dingen in elkaar te zetten, uit elkaar te halen, en dat x1000.
Daar moet genoeg voor te vinden zijn lijkt me, maar alleen spelen vind hij moeilijk dus het zou helemaal top zijn als het cadeau dan iets is waarbij hij zijn ouders niet per se nodig heeft. Zodat die ook een keer 10 minuten rust hebben :wink: Ik zie dat er kinderknex bestaat, dat ziet er wel uit alsof het te doen is voor een kind?

Ik ben zelf ook aan het googlen maar hier komen altijd zulke leuke tips vandaan dat ik het er toch even in gooi.

Knex is inderdaad leuk! Ik zou wel voor de normale versie gaan; die is vanaf 5 dus daar heeft hij langer wat aan en is op den duur ook makkelijker uit te breiden met nieuwe sets.
Bij mijn dochter in de klas (kleuters) hebben ze ook knex en ook de jongste kleuters kunnen daar al goed mee bouwen.

L. kan zichzelf ook niet heel goed vermaken maar speelt wel heel graag zelf met haar knikkerbaan. Ze heeft er een van Haba. Die kan op heel veel verschillende manieren in elkaar en heeft ook weer uitbreidingen.

2 likes

Iemand tips/ervaring met een baby/dreumes(12 maanden) die ineens niet meer in de kinderwagen wil? Het lukt ons zelfs met z’n tweeĂ«n niet om haar er in te krijgen. Ze protesteert echt met haar hele lijf: draaien, schoppen, armen wild etc. Ik hoop heel hard dat het vanzelf over gaat want we zijn zo echt een beetje aan huis gekluisterd. Als we met z’n tweeĂ«n zijn lukt de draagzak wel maar voor de langere afstanden is dat ook geen optie