Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik heb van die goude ronde stickers en heb ze op glasvliesbehang geplakt. Blijft prima zitten.
Zou wel zorgen dat J niet kan zien dat het stickers zijn. I trekt ze er namelijk maar al te graag vanaf :sweat_smile:

1 like

Geen tips voor de wandelwagen, maar wellicht de draagzak op je rug? Sinds K. 10-11 maanden is ben ik aan het oefenen haar zelf op mijn rug te krijgen, op youtube staan wel fijne filmpjes. Ik ben zwanger en kan haar niet meer fijn op mijn buik dragen, maar op mijn rug lukt wel, ook voor langere stukken.

En inderdaad, heb je fietsen? Dat is hier ook een grote hit!

Wie heeft dé tip voor een goede slaaptrainer? Ik zie er veel met een wekfunctie die je niet uit kunt zetten, maar dat is niet helemaal de bedoeling. En dat schaap schijnt geluid te maken als het de ogen open doet?

Mag simpel. Ik wil alleen niet dat ze wakker wordt van dan ding, maar als ze wakker is dat ze kan zien of ze er al uit mag of niet.

Heeft iemand ervaring met baby’s die alleen in de draagdoek slapen?
Ik ga vanaf volgende week weer aan het week. En zoontje, nu 9 weken, gaat dan naar het kinderdagverblijf.
Ik heb hem 2 maanden veel bij me gedragen omdat hij daar behoefte aan had, en dacht steeds; hij gaat vast wel over op zelf slapen in zijn wiegje. Maar zelf inslapen lukt overdag in elk geval nog niet. Soms met heel veel geluk kan ik hem in diepe slaap wegleggen, en slaapt hij nog flink door. Veel vaker wordt hij dan mopperend na 10 minuten wakker.
Ik gebruik al witte ruis en leg een shirt bij hem neer wat ik gedragen heb, maar overdag werkt dat lang niet altijd even goed.
Ik maak me hier zorgen over omdat ik bang ben dat hij vanaf volgende week op het kinderdagverblijf niet zal slapen…

Ik ben nog heel blij met het aapje van Alecto. Maakt geen geluid, je kunt de tijd zichtbaar hebben of het apengezichtje (of niks geloof ik). Als hij gaat slapen wordt ie blauw met een slaaphoofdje en bij wakker weer oranje met wakkerhoofdje. En verschillende felheden qua licht.

Oeh dankjewel! Laat ze nou sinds vorige week helemaal gek zijn van apen…

Ik maak regelmatig bananenpannekoekjes en die zijn hier een grote hit. Begonnen met 1 banaan en 1 ei prakken en dan bakken in een klein pannetje (dus dan is het gewoon een grote pannekoek). Nu doe ik vaak 1 banaan en 2 eieren (iets minder zoet en iets meer qua hoeveelheid). Eventueel kun je er ook nog wat havermout doorheen doen. Ik laat het dan even afkoelen, snij het in reepjes en die eet ze zo op met haar handen (of soms met een vork, maar als dat niet snel genoeg gaat handen).

3 likes

Omelet is hier ook een grote hit. Paar cherrytomaatjes en 2 champignons in de pan en dan een geklutst ei erover. Vindt hij heel chill omdat het zo makkelijk zelf te eten is!

1 like

Kan zeker! Doen wij ook wel eens.
Hier is alles wat niet zelf te eten is drama

1 like

Zeker, ook goed in te vriezen!

1 like

Ja denk het wel, toen ze nog niet zo veel vaste voeding at deed ik de 2e helft wel eens pas ‘s middags geven als ik er zelf geen trek in had.

1 like

Je kan het kdv vragen hoe zij hier emmer om gaan, sommige KDv’s dragen zelf ook, of wiegen dan in de kinderwagen of hangwieg je kindje in slaap :yellow_heart:

1 like

@Peppie of een bananenbrood? Ik heb er wel eens een zonder suiker gebakken en die vroor ik dan in plakjes in. Was echt nog lekker dan!

2 likes

Zoals de anderen al zeggen zou ik ze even bellen. Zij kunnen je vast geruststellen!

Ik heb ook al regelmatig gehoord (en volgens mij ook hier van mensen gelezen) dat kun kindje het op de opvang ineens wel konden, zelf slapen in een bedje. Zoveel indrukken en een hele andere omgeving wil nog weleens helpen.

1 like

L is bijna 11 maanden en ik ben op zoek naar een zonnebril maar alles wat ik tegenkom is of lelijk of super cute maar vanaf 18 maanden…Zo iets als hieronder. Iemand een aanrader?

*edit: en 2e vraag. Wat dragen jullie kindjes in een baby badje thuis in de tuin? Zijn zwemluiers nodig, of een zwempakje?

Ik zou beginnen met een goedkope zonnebril. Mijn zoontjes houden precies 10 seconden hun bril op :upside_down_face: dochter van een vriendin is wel gek op haar zonnebril, heel schattig haha!

En mijn oudste van 3.5 draagt gewoon een zwembroek en de jongste van 1.5 draagt een zwemluier met een uv pakje.

1 like

Als ze die dag nog niet heeft gepoept draagt ze een zwemluier, anders gewoon lekker bloot.

1 like

L houdt zijn zonnebril ook echt op net zoals bij @Sambal.

Thuis draagt L geen zwemluier en gewoon een zwembroek. Als je kindje niet te moeilijk is met kleding dragen en aantrekken zou ik wel zo’n uv pakje kopen.

1 like

In mijn zwembad hanteren ze vanaf 10 weken, maar ik ben ook op eerste vaccinaties afgegaan (kreeg ze met 3 maanden). Er was bij ons voor corona ook een kindje van pas 8 weken. Als het voor jou goed voelt, lekker doen. Hou er wel rekening mee dat het voor die kleintjes super intensief is, dus een half uurtje waarschijnlijk meer dan genoeg.

Dit heb ik meteen vandaag gemaakt en R (14 maanden) heeft dus in 1x twee eieren en een banaan gegeten haha. Hij vond het ZO lekker!

1 like