Tips, ervaringen & aanraders #2

Bij ons was het vasthouden. En je doet oefeningen op basis van kinderliedjes. Bijvoorbeeld de wielen van de bus gaan rond en rond en dan Je kindje onder de oksels vasthouden en een roterende beweging maken, of met je kindje in je armen onder een bruggetje gemaakt van zo’n zwemspiraal lopen. Ik vond het heel goed te doen voor alle leeftijden! Alleen het zelf spetteren lukt niet met hele kleine baby’s.

1 like

Ooo ik snap je zo goed! Hier drama met avondeten, als ze een wortel ziet van een kilometer afstand gaat ze al janken. Ik kan ook zo boos worden van die ondankbaarheid, vooral als je je voor je kind hebt uitgesloofd. Heb verder ook geen tips, ik denk gewoon blijven volhouden en verschillende dingen blijven aanbieden

Ik heb geen tips helaas maar wel even een hart onder de riem. Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent.

Oh kan me helemaal voorstellen dat dat t bloed onder je nagels vandaan haalt. Ik heb niet per se tips voor dat gedrag maar op instagram is elementnutrician.kids wel een goede. Zij laat bijna dagelijks het eten van haar kind zien en ook wat ze opeet. Was voor mij een eye-opener qua dingen die je aan kan bieden en wat normaal en “gezond” is voor kinderen. Ik heb er veel aan gehad in elk geval.

5 likes

@Broodrooster thanks! Ga eens kijken wat ik vanmiddag hier in een wat groter dorp kan vinden :hugs:

@Peppie aaah dat is echt mega frusterend, snap dat je daar ff klaar mee bent!

Pffff wat STOM!
Sowieso, what’s up met dat gegooi met eten? KAP DAAR EENS MEE!
Onze dochter blijft het ook maar doen (20 maand).
Ik voel me echt mijn moeder maar: kinderen in arme landen …

1 like

Oh jeetje wat kut! Ik voel je, hier gaat het zo met avond eten. Dit ben ik dan:
Beast

Helpt het misschien als ze afleiding hebben? Lekker pedagogisch onverantwoord hoor, maar een Ipad ofzo op tafel met een filmpje?

9 likes

Wow dit klinkt idd wel pittig voor kleine baby’s.

En sterkte met het eten, wat rot dat ze alles op de grond gooien als je zo je best doet! I

Ah wat kut zeg. Sta je je voor niks uit te sloven. M heeft ook nu die fase dat alles alleen maar op de grond belandt, maar gelukkig krijst ie er niet bij. En als ik m dan uit z’n stoel op de grond zet, begint ie het van de grond te eten :woman_shrugging: Nouja, heb je niks aan natuurlijk. Hoop dat ze snel weer beter gaan eten

Ook hier wordt met eten gesmeten. Op het kdv smijt ze ook met haar brood als ze geen zin meer heeft. Gaat hier ook in fases, afgelopen week wilde ze geen banaan, gister weer wel. Dan eet ze geen wortel meer, dan is pasta eng, dan is het weer lekker. De hond vindt het allemaal prima, lekker restjes eten, maar ze smijt nu ook met haar beker en die is al een paar keer op z’n kop beland. Ik word er helemaal gek van, ze is altijd zo snel klaar met aan tafel zitten. Ik geef haar nu haar lepeltje en dan gaat ze lekker zitten drummen. Het nadeel ervan, is dat ze nu de lepel niet meer wil aanpakken om zelf te eten. Dat deed ze eerst wel, maar nu gaat alles dan maar met de handjes.

Dit is niet echt een tip voor goede sandalen, maar wij gebruiken naast sandaaltjes ook deze slippers, omdat die zo makkelijk aan en uit te doen zijn en lekker vies kunnen worden. Is natuurlijk niet enorm ondersteunend, maar wel heel flexibele zool. M loopt al goed, dus misschien anders, maar vind het echt fijne dingen!

1 like

Dat met die fles doet de mijne ook. Wat bij ons heel goed werkt (wel vermoeiend haha, maar beter dan dat gesmijt) is elke keer als hij aan het drinken is je hand plat uitsteken. Hij vindt het dan super leuk om zijn fles aan te geven. En ik zeg elke keer maar super blij: ohhhh, dankjewel!! En dat vindt hij zo leuk dat het smijten al veel minder is geworden haha.

haha ja daar ben ik nu ook mee bezig. Maar dan krijg ik af en toe die blik ‘echt niet’ en hoppa daar vliegt de beker weer :joy:

1 like

Ik wil zo’n autospiegel waarmee je je baby in de gaten kan houden cadeau geven. Online zie ik zoveel verschillende. Hebben jullie als ervaringsdeskundigen tips voor dingen waar ik op moet letten of aanraders?

Ongevraagd advies: Vorige keer was er een mooie actie bij de prenatal waarbij ik die spiegels heb gekocht voor 3 kraamvrouwen. Ze waren ook alle drie in dezelfde periode bevallen dus ik dacht heel slim te zijn om in één keer alle drie de kraamcadeaus te kopen. En je raadt het al, ze hadden het alle drie al. Stond ik daar mooi met die spiegels. En ik was zo slim om ze niet los te kopen, maar tegelijkertijd waardoor ik ze ook het bonnetje niet kon geven om iets anders te kopen :sweat_smile:

Ah wat zuur, zal je net zien haha. In dit geval heb ik het geluk dat de kraamvrouw erom heeft gevraagd dus dat zal mij gelukkig niet gebeuren.

Had je de spiegels van Prenatal eigen merk? Ik zie nu dat die niet op voorraad zijn, jammer. Zou dit ook wat zijn. https://www.prenatal.nl/onderweg/autostoelen/auto-accessoires/a3-baby-en-kids-autospiegel-0944980010.html?dwvar_0944980010_kleurnaam_60=Black&cgid=#q=Autospiegel&start=1 Of is die van Maxicosi beter?

1 like

Wij hebben die van a3 die je deelt, prima ding. Goed verstelbaar ook in hoek, paste zowel in onze oude als nieuwe auto

Edit: ik weet niet wat je budget is, maar zie dat ze er van a3 ook 1 met ledverlichting erin hebben. Onze oude auto had geen lampje achterin en dat was soms best lastig, want dan kon ik bv nog niet zien waarom ze huilde of dat alles goed ging in het donker. Mijn man is vrachtwagenmonteur en heeft toen zelf een lampje achterin gemaakt die op 1 vd knoppen voorin zat, maar als het in je budget zit is het een leuke toevoeging dje het cadeau net iets luxer doet voelen.

1 like

Oh dat is fijn om te lezen want ik was net die van A3 aan het bekijken! Ik weet ook niet zeker of ze hoofdsteunen achterin de auto hebben (kleine auto) en deze past vrijwel overal.
Naar dat lampje ga ik nog even kijken, goeie tip ook!

1 like

Ohja die naam komt me idd bekend voor van hier! Kunnen ook in het water toch? Ga ik naar kijken :hugs:

1 like

Ahw wat schattig is die! Ik ga hem opzoeken!

1 like