Tips, ervaringen & aanraders #2

Heeft iemand ervaring met de inbakerslaapzakken van Meyco en/of Puckababy (Piep)? Die van Meyco lijken ze wat strakker in te liggen én zijn gunstig geprijsd. Die Piep van Puckababy kan ik tweedehands overnemen voor 15 euro… ben benieuwd wat jullie aanraden.

http://duimelandspeciaal.nl/collectie/rustig-slapen/slaapzakken/swaddle-inbaker-slaapzakje/?cn-reloaded=1 Deze bedoel ik van Meyco

Heeft iemand toevallig dat wippertje van Little Dutch? Twijfel of die wel goed is, maar hij is mega schatttigg

Heb je een waterspeeltuin in de buurt? Daar zitten wij heel veel. R is 15 maanden en wordt echt gek als we binnen blijven (en ik dus ook) en het is voor jezelf ook heel lekker verkoelend!

@Sarie wij hadden de piep en waren daar heel blij mee. Plus je baby lijkt op een babyzeehondje als ze erin liggen wat echt te cute is haha

1 like

Lastig he, normaal ga ik altijd rond 2-3 u naar buiten, maar ik ga sinds 2 dagen rond 11 uur naar buiten tot een uur of 1. Daarna binnen spelen. Vandaag zijn we bij een pierenbadje, waar ze even lekker kan spelen…

Wij hebben die van Meyco hebben wij ook gebruikt. Waren hier ideaal totdat ze ging rollen maar zorgde er wel voor dat ze zich niet wakker sloeg. Wij hadden ook eentje waar de beentje wel uit kwamen. Hierdoor was het iets minder warm in de zomer

1 like

Wij zijn fan! Ze heeft ze een hele middag aangehouden in het zwembad en de tuin. Ze
Loopt nu opeens ook over gras terwijl ze daar normaal niks van moest hebben.

2 likes

Ik gebruikte de piep. Ben ik super tevreden mee, nu past onze N er al lang niet meer in. Maar ze sliep er toen altijd heel fijn in. Vond het ook wel een fijn idee dat ze door de band binnenin ook niet in de slaapzak konden zakken.

1 like

Yes ik heb ze allebei! En ik wissel ze af.
Voordeel van die van Meyco is dat het redelijk strak is ingebakerd en dat geeft ons zoontje rust. Nadeel vind ik dat het klittenband is, en als ze wat sterker zijn ze zich eruit kunnen wurmen. Ook zit er onderaan bij het handje een soort opening waar hij zijn handje uit weet te wurmen en zodoende zijn hele armpje erdoorheen duwt en het heel vreemd zit.
Dan hebben we ook de puckababy, voordeel is dat hij zich daar niet uit wurmt, maar het zit wel een stuk losser. Dus neemt het gewoel met de armpjes niet volledig weg.
Puckababy is in mijn ogen wel makkelijker ‘af te leren’ omdat het ze wat meer ruimte geeft waar ze dan al aan wennen.

1 like

Ik heb die Meyco met dierenkoppies en N vindt het heerlijk!

1 like

Ja ik heb onder meer om deze reden (en alle positieve Meyco verhalen hier) toch besloten voor zo’n Meyco te gaan i.p.v. de tweedehands Puckababy! Thanks meiden, ben benieuwd!

2 likes

Mocht iemand nog een piep willen. Ik heb er nog 1 liggen :grin:

Hebben jullie tips voor baby/dreumes tv of YouTube filmpjes? Mijn zoontje vindt tv kijken niet zo boeiend alleen liedjes kijkt hij wel graag. Ik heb laatst juf roos geïntroduceerd want daar zitten ook liedjes in en dat vond hij wel leuk.

Niet dat hij persé tv moet kijken natuurlijk :sweat_smile: maar soms is het wel handig als ik ga koken of onderweg in de auto.

Hier is het op youtube juf roos of teletubbies (heeft mn man geïntroduceerd :roll_eyes: maar ze vindt het we erg leuk en gelukkig praten ze in de nieuwe afleveringen wel jets meer dan alleen maar dat irritante oh oh) of op netflix word party.

1 like

Hier zetten we gewoon K3 videoclips op. Dan wordt er meegedanst want liedjes in inderdaad leuker dan TV

1 like

Baby sensory was hier heel lang echt geweldig. Op YouTube te bekijken. Vooral het dansend fruit :rofl:

1 like

YouTube vermijd ik zoveel mogelijk omdat lang niet alles wat daar op staat, door de beugel kan.
Àls ik YouTube gebruik is het onder toezicht van mij of mijn man, en gebruiken we afspeellijsten van K3 of peuterdansliedjes. Kabouter Plop komt regelmatig voorbij.

Verder NPO Plus met Bo Beer, Bing, Casper en Emma, etc.

1 like

Bing is favoriet bij mijn dreumes!

2 likes

Hier is Bumba de grote favoriet. En TikTak vinden ze ook wel leuk.

1 like

Cocomelon (op YouTube) heeft ook heel veel leuke liedjes (wel Engels) en geen gepraat, gewoon liedjes achter elkaar.

Op Netflix word party inderdaad, zit wel tempo in, ook wat liedjes.

Op zappelin Maan en ik (al gaat dat haar soms wel te traag, maar is wel lekker rustgevend) en tiktak, deze hebben beide niet zoveel liedjes maar zijn wel leuk.

2 likes

Bumba
Zandkasteel aan zee (waarom?)
Teletubbies
TikTak
Nijntje (op netflix)

1 like