Tips, ervaringen & aanraders #2

Hebben jullie tips voor baby/dreumes tv of YouTube filmpjes? Mijn zoontje vindt tv kijken niet zo boeiend alleen liedjes kijkt hij wel graag. Ik heb laatst juf roos geïntroduceerd want daar zitten ook liedjes in en dat vond hij wel leuk.

Niet dat hij persé tv moet kijken natuurlijk :sweat_smile: maar soms is het wel handig als ik ga koken of onderweg in de auto.

Hier is het op youtube juf roos of teletubbies (heeft mn man geïntroduceerd :roll_eyes: maar ze vindt het we erg leuk en gelukkig praten ze in de nieuwe afleveringen wel jets meer dan alleen maar dat irritante oh oh) of op netflix word party.

1 like

Hier zetten we gewoon K3 videoclips op. Dan wordt er meegedanst want liedjes in inderdaad leuker dan TV

1 like

Baby sensory was hier heel lang echt geweldig. Op YouTube te bekijken. Vooral het dansend fruit :rofl:

1 like

YouTube vermijd ik zoveel mogelijk omdat lang niet alles wat daar op staat, door de beugel kan.
Àls ik YouTube gebruik is het onder toezicht van mij of mijn man, en gebruiken we afspeellijsten van K3 of peuterdansliedjes. Kabouter Plop komt regelmatig voorbij.

Verder NPO Plus met Bo Beer, Bing, Casper en Emma, etc.

1 like

Bing is favoriet bij mijn dreumes!

2 likes

Hier is Bumba de grote favoriet. En TikTak vinden ze ook wel leuk.

1 like

Cocomelon (op YouTube) heeft ook heel veel leuke liedjes (wel Engels) en geen gepraat, gewoon liedjes achter elkaar.

Op Netflix word party inderdaad, zit wel tempo in, ook wat liedjes.

Op zappelin Maan en ik (al gaat dat haar soms wel te traag, maar is wel lekker rustgevend) en tiktak, deze hebben beide niet zoveel liedjes maar zijn wel leuk.

2 likes

Bumba
Zandkasteel aan zee (waarom?)
Teletubbies
TikTak
Nijntje (op netflix)

1 like

MUIS! :heart_eyes:
Staat sinds kort weer op YouTube

Verder
juf Roos
Kikker & vriendjes
Nijntje

En hij vind trekker filmpjes geweldig :’)… dus dan zoeken we gewoon filmpjes van trekkers :joy::see_no_evil:

2 likes

Over tractors gesproken; heb je de nieuwe kledingcollectie van CarlijnQ gezien? :grimacing:

4 likes

Ik ben zzp’er met verlof, dus een schamele uitkering nu.
Dus ik denk dat het beter is als ik niet kijk en doe alsof ik dit nooit gelezen heb :joy::joy::joy::joy:

4 likes

Wiiieee heeft er een sterren projector en welke en raad je m aan?

Ik heb er 1 van chicco. R heeft er wel baat bij gehad toen ze ongeveer 1,5 was. Maar nu boeit het haar niet zo erg meer. En S kijkt er ook niet naar om

Peppa Big
Sesamstraat
Dikkie Dik
Fenna - NPO Zappelin

1 like

Ja ! Mijn zoontje moet gewoon zo’n trui :rofl:

2 likes

Mijn zoontje is helemaal verliefd op Fenna van zappelin! Enig keer dat hij zijn hoofd omdraait naar tv is als zij aan het zingen is. Ze presenteert Zin in zappelin En het is iedere ochtend even swingen haha.
Kwam er gisteren achter dat er op youtube een video van een uur lang zingen met Fenna staat. Zo lang houdt hij niet vol, maar af en toe een stukje vindt hij heel leuk!

4 likes

Even een vraagje, onze baby van ruim 2 weken heeft gister een hele voeding uitgespuugd en vandaag weer een. Hij is er zelf niet zo van onder de indruk want hij geeft geen kik, maar wij wel. Had gister de verloskundige erover gebeld en die dacht dat hij misschien iets te veel gedronken had (hij krijgt borstvoeding). Zijn temperatuur is goed (36,1/37,2 vandaag) en hij spuugt niet in een boog. Iemand hier ervaring mee? Is dit normaal zo nu en dan?

Vaak lijkt het heel veel wat er terugkomt, maar als je het op zou vangen en meten valt het dan meestal wel mee. Ik zou even in de gaten houden of hij goed groeit en genoeg plasluiers heeft. Mocht hij er echt last van krijgen is het een ander verhaal natuurlijk. Hier waren het ook 2 spugers

Maar zij zingt ook echt wel heel mooi. :heart: Vind haar een leuke vrouw!