Ja, ik ben zelf stiekem ook fan geworden haha
Hier ook als ik de tweede borst aanbied of mijn borst heel vol zit.
Dus ik doe hem vaak 1 borst leeg laten drinken, boeren en even omhoog houden, schone luier en dan pas een tweede borst aanbieden. Het kan ook helpen om als je borsten erg vol zitten ze een beetje leeg te laten lopen zodat hij zich niet kan verslikken.
Dit doen wij ook! Ik denk inderdaad toch dat hij iets te veel had gehad. Hij is verder niet echt een spuger, alleen nu 2 keer achter elkaar. Ik denk ook dat ik best veel productie heb. Zal eens bellen met mijn kraamzorg (zij hebben een lactatielijn) wat ik het beste kan doen. Doe vooralsnog wel even rustig aan en wat meer pauzes tussendoor.
Thanks voor de tips, ook alle anderen!
M is op dit moment helemaal dan van de Twirlywoos, al zijn die op YouTube volgens mij alleen in het Engels te vinden.
Waarom zou dat niet mogen dan? Ik heb dat nog nooit gehoord? Lijkt me ook beter dan verbranden.
Superfijn dat de ossengal geholpen heeft!
Ik ben zo blij met die zeep. Afgelopen week had J een mooie kerrievlek op een blauw wit jurkje gemaakt, precies op het witte gedeelte.
Kerrie is echt heel lastig om uit kleding te krijgen maar met ossengal is het gelukt. Wel na meerdere behandelingen maar ik zag na elke behandeling de vlek vervagen, dus had goede hoop. Het is er nu helemaal uit!
Met kids kan je wat mij betreft niet zonder ossengal dus als vrienden of familieleden voor het eerst een kindje krijgen doe ik standaard een blok ossengalzeep bij het kraamcadeau. Heel truttig misschien, en ik heb ook al weleens vragende blikken gekregen, maar tot nu toe kreeg ik later altijd weer reacties dat het zulk fijn spul is.
Ik heb het denk ik ooit gelezen als tip op het Viva-forum.
Kraamhulp zij hier juist altijd smeren, in de schaduw kun je ook verbranden en die kleintjes hebben nog zoân kwetsbare huid.
Ik smeer K. als de zon schijnt en we gaan naar buiten ook altijd in met 50+. En ze zat vanmiddag bovenop der vader in het zwembad, het leek net duopenotti. Waarbij papa de witte chocolade was haha. Wil niet weten hoe dat kind eruit zou zien als ik der niet in zou smeren
Over borstvoeding en âteveel krijgenâ gesproken.
Wanneer weet je dat ze teveel krijgen? Zoon hier spuugt zelden tot nooit? En leg ik op dagen als deze wel eens een uur na begin vorige voeding aan, en dan drinkt hij gerust 2x 20 minuten, wat door zijn doen lang is.
Ik dacht altijd dat een baby zelf aangeeft wanneer hij vol is en dan los laat, niet meer drinkt etc?
Ik ben blij om hem zelf te kunnen voeden maar dit zijn wel dingen die mij erg onzeker maken over het geven van bv.
Als ze het uitspugen dus niet onzeker zijn! Want als hij niet spuugt heeft hij genoeg gehad en soms gebeurt het dat ze het uitspugen als het toch teveel was. Helemaal in orde dus.
Haha, ok! Dan weet ik genoeg, dankjewel!
Onze eerste was een echte spuger, tweede dus niet, en dat vond ik wel opvallend. Maar tegelijkertijd erg fijn. Scheelt zoveel was!
Als hij niet spuugt mag je er wel vanuit gaan dat de hoeveelheid prima is voor hem. En heel normaal dat ze op dit soort dagen vaker drinken, deed K. vorig jaar ook met de hitte, soms idd alweer na 1-1,5u. Je doet het zo te lezen hartstikke goed
K. komt nu einde vd middag ook om een paar slokjes vragen sinds een paar dagen (ze zat op 1 bv per dag nog).
Iemand tips voor (half) open schoentjes voor de eerste stapjes? Jut en Jul lopen zo goed als allebei, en ik wil graag iets goeds kopen maar dichte schoenen zijn zo heet nu en iets als Slipstop geeft zo weinig steun.
Shoesme heeft niet echt iets leuks voor de eerste stapjes. Wat zijn nog andere merken waar ik naar kan kijken?
Ik snap je dilemma maar volgens mij bestaat dat niet. Ik heb dat laatst ook bij de kinderschoenenwinkel gevraagd en daar zeiden ze echt de eerste vier weken op dichte schoenen, daarna kun je kijken voor sandaaltjes. Blote voeten kan (thuis) wel natuurlijk, is ook heel goed.
Ik deed dit altijd wel ! Wel altijd naif zonnebrand speciaal voor babyâs.
Ik dacht dat juist het âbarefootâ gevoel geadviseerd wordt als ze net gaan lopen ipv die steun. Maar ik ben geen deskundige dus pin me er niet op vast. (Daarom kies ik iig voor die slipstop)
Kruidvat heeft de luiers maandboxen in de aanbieding, en gratis verzending op luiers.
Had sowieso die maandboxen nog nooit gezien, hadden ze dat altijd al?
K heeft leren sandalen van Donsje en daar ben ik echt super tevreden over! In het begin dacht ik dat ze te wijd waren, maar zn voetjes moesten gewoon nog ff door groeien.
Veel van de schoentjes uit de zomercollectie zijn nu in de sale btw.
Volgens mij is KV sowieso weer aan t veranderen met hun luiers. Ze hadden eerst droog en vertrouwd en droog en flexibel en nu staat er helemaal niks meer op?
Hebben jullie hier aanraders qua zwem/drijfmateriaal voor een peuter van 3,5? Hij heeft zoân borstband met twee armdrijvers eraan vast, maar die kan denk ik nu wel daar naar zân broertje die niet meer in de Freds swimmer band past. Ik zat te kijken naar zoân drijf vestje, hebben jullie daar ervaring mee?
Belangrijk is dat de zool een beetje makkelijk afwikkelt. Ik heb voor mijn dreumes salt water sandals en die zijn wel fijn, al loopt hij t liefst op zân blote voeten.