Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik heb deze ook gebruikt, zes maanden lang, fulltime gekolfd. Deed het echt prima.

Ik ben op zoek naar een campingbedje.
Heb al met de zoekfuncties teruggezocht en heb er al wel wat bekeken. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of iemand de tip heeft voor een campingbedje waar al wel een goed matrasje bij zit. In de winkel vind ik de meeste zo dun. En over een extra matrasje lees je ook verschillende verhalen. :woman_shrugging:
Daarnaast vind ik de winkelvoorraad waar ik ben geweest ook tegenvallen dus in het echt beoordelen is ook redelijk beperkt.

Iemand tips? :grin:

Ik heb dit matrasje erbij gekocht toentertijd. Dus die leg ik boven dat dunne harde matrasje.

Wij hebben een campingbedje van prenatal.

Edit; aangepast, zie aanvulling van @Maison !

Ohh tips zijn ook zeker welkom hoor! Fijn dat dat voor jullie heeft gewerkt! Wij hebben daar ook over gedacht, maar ik denk toch niet dat dit het probleem is want hij slaapt het eerste deel van de avond alleen (vanaf 19:00-19:30 meestal) en dan wordt hij ook al steeds wakker, wij gaan zelf pas rond 23:00 naar bed (en dan is hij dus al 3/4 keer wakker geworden).

Op Instagram volg ik het account Snuggles and dreams, ze is een kinder slaap coach, ik heb er erg veel aan gehad!

Meteen gevolgd, thanks!

Mijn enige tip leg nooit een ledikant matras in een campingbedje. Kindjes kunnen dan tussen de rand komen en stikken.
Google maar even de Consumentenbond heeft er een artikel over. Ik als Gastouder mag dit absoluut niet gebruiken van de ggd door de gevaarlijke situaties.

2 likes

Dit kan wel erg gevaarlijk zijn!

Oh hier had ik dus echt geen idee van… hij sluit bij ons wel heel goed aan en wij gebruiken het pas sinds K. een half jaar oud is omdat we het daarvoor nooit nodig hebben gehad. Toch maar zo’n speciale kopen dan! verwijder het ff uit mn oorspronkelijke bericht.

Samenvatting

En even checken wat er bij schoonmoeders in het campingbedje ligt. Ooh wacht daar gaat mn baby toch niet logeren omdat ze onze grenzen en aanwijzingen niet respecteert die had K. maandagmiddag ook weer onder een (los!) laken gelegd want het was zo warm dus ze had de ventilator erop gezet. Echt hoe vaak moet ik haar nog vertellen dat K. Niet onder een los laken of dekentje mag omdat ze het hele bed doorkruipt in haar slaap… ze had notabene een hydrofiele slaapzak bij en alleen in luier is ook prima met deze hitte. Ohja ze hebben verder boven airco, dus waar die ventilator goed voor was :rage: (zit hier een hoop frustratie op dat gebied).

Edit: oprechte vraag weet jij toevallig wat het verschil in veiligheid tussen een ledikantmatras en bv het opvouwbare campingbedmatrasje dat Saturnus tipt? Ik zie dat die uitgevouwen ook 6cm dik is, wat het matras (Pelleput) die wij gebruiken bij dat bedje ook is.

Goed dat je contact opneemt met de huisarts. Mocht het nogmaals gebeuren, kijk of het lukt om een filmpje van te maken. Dat is ontzettend informatief voor de dokter. Hoop uiteraard dat het niet meer gebeurt :heart:

Het geldt ook voor die opvouwmatrasjes… het enige veilig is het dunne matrasje wat wordt meegeleverd

https://www.consumentenbond.nl/campingbedje/extra-matras-extra-risico

Edit: maar ik heb nooit echt gesnapt wat nou het verschil is tussen een matras in een campingbedje en in een gewoon bedje :see_no_evil:

Mmm, ja lastig. Als ik het zo lees voldoet ons matras nu aan alle eisen, behalve dat het een ander merk is en niet vastzit aan het originele matras maar dat is natuurlijk op te lossen met wat klittenband, wellicht wel slim. Vrienden van ons hebben zon dekmatrasje waar je idd helemaal inzakt, maar ik zou persoonlijk mn kind daar al nooit op leggen (of idd een matrasje met ruimte tussen matras en de rand van het bed).

Alleen wat ik me dan wel afvraag, slapen jullie kindjes op een campingbedje zonder extra matras? Luchtmatrasje wordt ook weer afgeraden in een caravan of tent omdat dat heel koud wordt snachts. En K. gaat echt niet slapen op alleen dat matrasje wat erbij zit (paar keer geprobeerd dat ik dacht ga niet heel dat ding meeslepen). Wij hebben dus dat prenatalbedje wat in de test vd consumentenbond hoog naar voren komt :woman_shrugging:t2:

Volgens mij is het verschil vooral dat de campingbed matrasjes vaak vast zitten met klittenband of minder flexibel zijn/minder ruimte tussen de randen zit. Maar dit weet ik niet zeker

Ja lees dat idd in de link die fishing deelde. Ons matras sluit verder supergoed aan en ons kindje is nu ouder dan 1, dus evt zou ik aan mn moeder kunnen vragen of ze er klittenband onder kan maken zodat hij extra goed vast zit, dan voldoet hij eigenlijk aan alle tips die de consumentenbond geeft.

Heel fijn dat je dit deelt trouwens, want ik was me hier oprecht niet van bewust. Had zoiets matras past er super goed in, dus zal wel goed zijn (terwijl ik eigenlijk vaak best wel wat onderzoek doe naar dit soort dingen en iig de consumentenbond check, maar nu dus net een keer niet).

Hebben straks wss een 2e campingbedje nodig, dus ga me er dan eens even in verdiepen en kijken of er zijn met een beter matrasje erbij dan wij nu hebben :slight_smile:

Ik wist dat ook niet hoor.

Maar ik vind dat matrasje wat bij het camping bedje is heel raar. Het is 2 a 3 cm dik en heel hard. We moeten dat strak om het opgevouwen bedje doen als we het opruimen.

Ja dat is bij ons ook zo idd! Daar slaapt toch niemand lekker op :woman_shrugging:t2:

1 like

Haha ja precies. Dan kan ik dr net zo goed op de grond leggen naar mijn idee

Ja dat dunne ding wat je bedje bij elkaar houdt ja! Echt een plank?!
Snap het ook niet hoor… :sweat_smile:

1 like

Haha, mijn baby slaapt daar gek genoeg heerlijk op! Beter dan in haar eigen bedšŸ˜‚. Gekke baby.

3 likes