Tips, ervaringen & aanraders #2

Het geldt ook voor die opvouwmatrasjes… het enige veilig is het dunne matrasje wat wordt meegeleverd

https://www.consumentenbond.nl/campingbedje/extra-matras-extra-risico

Edit: maar ik heb nooit echt gesnapt wat nou het verschil is tussen een matras in een campingbedje en in een gewoon bedje :see_no_evil:

Mmm, ja lastig. Als ik het zo lees voldoet ons matras nu aan alle eisen, behalve dat het een ander merk is en niet vastzit aan het originele matras maar dat is natuurlijk op te lossen met wat klittenband, wellicht wel slim. Vrienden van ons hebben zon dekmatrasje waar je idd helemaal inzakt, maar ik zou persoonlijk mn kind daar al nooit op leggen (of idd een matrasje met ruimte tussen matras en de rand van het bed).

Alleen wat ik me dan wel afvraag, slapen jullie kindjes op een campingbedje zonder extra matras? Luchtmatrasje wordt ook weer afgeraden in een caravan of tent omdat dat heel koud wordt snachts. En K. gaat echt niet slapen op alleen dat matrasje wat erbij zit (paar keer geprobeerd dat ik dacht ga niet heel dat ding meeslepen). Wij hebben dus dat prenatalbedje wat in de test vd consumentenbond hoog naar voren komt :woman_shrugging:t2:

Volgens mij is het verschil vooral dat de campingbed matrasjes vaak vast zitten met klittenband of minder flexibel zijn/minder ruimte tussen de randen zit. Maar dit weet ik niet zeker

Ja lees dat idd in de link die fishing deelde. Ons matras sluit verder supergoed aan en ons kindje is nu ouder dan 1, dus evt zou ik aan mn moeder kunnen vragen of ze er klittenband onder kan maken zodat hij extra goed vast zit, dan voldoet hij eigenlijk aan alle tips die de consumentenbond geeft.

Heel fijn dat je dit deelt trouwens, want ik was me hier oprecht niet van bewust. Had zoiets matras past er super goed in, dus zal wel goed zijn (terwijl ik eigenlijk vaak best wel wat onderzoek doe naar dit soort dingen en iig de consumentenbond check, maar nu dus net een keer niet).

Hebben straks wss een 2e campingbedje nodig, dus ga me er dan eens even in verdiepen en kijken of er zijn met een beter matrasje erbij dan wij nu hebben :slight_smile:

Ik wist dat ook niet hoor.

Maar ik vind dat matrasje wat bij het camping bedje is heel raar. Het is 2 a 3 cm dik en heel hard. We moeten dat strak om het opgevouwen bedje doen als we het opruimen.

Ja dat is bij ons ook zo idd! Daar slaapt toch niemand lekker op :woman_shrugging:t2:

1 like

Haha ja precies. Dan kan ik dr net zo goed op de grond leggen naar mijn idee

Ja dat dunne ding wat je bedje bij elkaar houdt ja! Echt een plank?!
Snap het ook niet hoor… :sweat_smile:

1 like

Haha, mijn baby slaapt daar gek genoeg heerlijk op! Beter dan in haar eigen bed😂. Gekke baby.

3 likes

Mijn vragen zouden zijn.

Hoe ze te werk gaan (werken met thema’s, wat voor ritme)
Hoe ze over kinderen die niet ingeënt denken
De haal en breng tijden
Hoe groot de groepen zijn
Of ze een vast gezicht op de groep hebben

1 like

Of ze een aantal weken per jaar standaard dicht zijn :sweat_smile:

Verder als aanvulling op wat hierboven al staat

• Hoe het zit met ruildagen aanvragen, als je een keer van dag wilt wisselen
  • Of ze vanaf 1 het ritme van je kindje blijven volgen of dat het kindje dan mee moet in hun ritme (is bij sommige kdv’s zo, als je dat niet erg vindt helemaal prima natuurlijk maar bij ons is dat 1x per dag slapen bv en vast moment voor de lunch. Dat redt K. nog niet, die slaapt vaak juist rond die tijd dus dan krijgt ze gewoon daarvoor of daarna een boterham)
  • Of ze jullie volgen met de introductie van iets anders dan melkvoeding of standaafd vanaf 4 maanden aan gaan bieden (wij zijn bv pas met 6 maanden begonnen met vaste voeding ala Kleintjes en pas vanaf een maand of 7,5/8 kreeg ze daar iets anders dan melk)
  • wat ze dan aanbieden qua vast voedsel (broodbeleg, tussendoortjes, maar ook pureren ze zelf/potjes/willen ze evt ook stukjes geven als jullie dit willen)

En verder vooral afgaan op je gevoel erbij!

1 like

Ik wist toevallig nog dat @Fredje dat toen ook vroeg!
Dus ben even zo brutaal geweest dat op te zoeken hahaha. Misschien heb je daar wat aan!

https://www.forumfeminarum.nl/t/wat-je-even-kwijt-wil-zw-k-9/18380/1139?u=fishing

Als antwoord op je edit: een campingbedje heeft van die flexibele gaaswanden, een ledikant heeft spijlen. Doordat het flexibel is, kan een kind tussen die zijkant en het matras komen. Bij een gewoon spijlenbed (hier stond eerst spijkerbed :joy:) beweegt die zijkant niet mee en kunnen ze er dus niet tussen.

3 likes

Bedankt voor alle reacties mbt het matrasje! Had inderdaad al gelezen op de link die @Fishing al deelde dat ze dubbele matrassen afraden. Vind het wel gek dat het standaard matrasje dan net een plank is :sweat_smile:. Zou toch verwachten dat er dan iets tussenin zit. Maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ook wel heel vreemd dat er niet meer voorlichting op die dubbele matrasjes is. Blijkt wel weer hoe onbekend deze info is!

@Suikerklontje bevalt het prenatal bedje verder wel met in en uitklappen enzo.

Ik zie verder ook modellen Qute en Hauck voorbij komen. Iemand daar nog recente ervaringen mee?

Dank je! Had ik deze maar meteen besteld :relieved:

Wat die csmpingbedmatrasjes betreft: jonge kinderen kunnen daar prima op liggen, hoe dun en hard ook. Omdat baby’s en kleine kinderen nog maar weinig gewicht hebben is het zelfs juist beter voor ze om op een wat hardere ondergrond te liggen heb ik begrepen. Je kunt het dus niet vergelijken met hoe je het zelf zou vinden liggen gezien ons gewicht ietsje hoger ligt dan dat van een baby of dreumes :stuck_out_tongue_winking_eye:
Beide kinderen hebben hier altijd prima geslapen in het campingbedje met slechts het dunne matrasje dat erbij zat. De jongste van ruim 2 slaapt daar nog steeds goed in.

1 like

Ja hij werkt heel gemakkelijk! Je moet het even doorkrijgen, maar dan is het supersimpel (net als bij een wandelwagen eigenlijk, als je dat eenmaal doorhebt is het ook in 2sec gepiept). Als K. straks op bed ligt wil ik wel even voor je inloggen bij de consumentenbond en kijken welke bedjes goed uit de test komen :slight_smile:

1 like

Wat lief!! Dat zou heel fijn zijn. Mijn maand consumentenbond proberen zit er al op. In 1 keer alvast veel bewaard maar uiteraard het campingbedje vergeten haha. Misschien toch een keer een lidmaatschap nemen, toch wel handig.

Qute is bij hun beste koop nu! Om precies te zijn de q-sleep en staat op nr 2 (geen opvallend enegatievepunten staat erbij). De Qute qbreak staat op nr 4. Er wordt ook een bedje van Qute specifiek afgeraden, namelijk de q-dream luxx. Verder;

1. Titanium baby zwart
  2. Qute q-sleep
  3. Hauck dream n play 11
  4. Qute q-break
  5. Prenatal basis campingbedje
  6. Safety first soft dreams

Afraders uit hun test:

• Kekk campingbed easyflld
  • Qute qdream luxx
  • Bannini reiswieg/cosleeper black

Ons bedje heeft trouwens wielen eraan aan 1 kant, dat is superhandig als je hem wilt verzetten maar ook om het ingepakte pakket mee te vervoeren. Zie nu dat niet alle bedjes dat hebben, dus dat is wellicht nog een goede om mee te nemen in je overweging net als het gewicht van het pakket.

2 likes

Nog iets om mee te nemen… wij hebben een HELE brede. Gekregen dus … gegeven paard enzo.
Maar hij is 73cm breed. Normaal is 60 ofzo. Daardoor past ie niet in de caravan enzo…
Zou dus eerder iets kleiner dan groter nemen als je kampeer plannen hebt :sweat_smile: