Wauw! Dankjewel! Echt heel lief dit!
Oh dat is inderdaad onpraktisch @Fishing . Bedankt voor de tip!
Wauw! Dankjewel! Echt heel lief dit!
Oh dat is inderdaad onpraktisch @Fishing . Bedankt voor de tip!
Heeft iemand tips voor cadeautjes om te krijgen als je zwanger bent? Betaalbare, geen kinderwagen/kinderstoel dingen. Maar handige cadeautjes die mensen willen geven als kraamcadeau of baby shower cadeautjes?
Ben er zelf nog niet in thuis over wat handig is en vind het zonde als mensen geld uitgeven aan onzinnige dingen
Siliconen slab met opvangbakje er aan vast van bv. Mushie (kan je gewoon met doekje afnemen of afspoelen onder de kraan. Dus nooit meer issue: shit alle slabben zitten in de was…)
Wasbare zwemluier
Hydrofiele doeken met leuke printjes
Voorleesboekjes
Ik heb ook een maat 6 en die is idd 4,6 meter.
Luiers haha.
Bonnen van prenatal/hema
Kleding in wat grotere maatjes maar alleen als je zeker weet dat ze niet met “mijn opa is de liefste” shirtjes aan komen.
Voorleesboeken
Freddy natuurlijk
Idd zo’n silliconeslab is heel fijn, maar zou er dan wel specifiek Mushie bij zetten (ik heb ook die van zeeman en hema gehad maar die bak is slapper en die van mushie is al tig keer in de vaatwaser geweest en nog steeds top).
Verder weet ik niet precies wat je definitie van betaalbaar is dus wat verschillende dingen, in verschillende prijsklassen tot max €100,-,(alhoewel je alles heel duur kan maken als je wilt). Wat dingen die me zo te binnen schieten, zowel praktisch als voor de leuk.
@turbs Dit is ook leuk, kun je aan de kinderwagen /maxi cosi klikken, en niet duur (7 euro ofzo). Ooit als tip hier op het forum gelezen. Lijkt zo simpel maar was hier zeker een succes. Loopy links heet het.
Ja en superfijn met die structuurtjes! Ik heb er ook van Done by deer gekregen, die zien er iets stylisher uit maar zijn glad. K. vindt deze veel leuker! Ik deed ze ook wel eens allemaal aan elkaar en dan gewoon op het kleed leggen nou dan ging ze los hoor. Ermee rammelen, in der mond, voelen etc.
Ook ideaal in een restaurant om een speeltje aan de kinderstoel te maken Hoef je het niet 10x van de grond te rapen.
Dat is dan een lange 5 of korte 6. Een 6 is 4,70m.
Super bedankt voor alle antwoorden! Hier heb ik zeker wat aan!
Extra aanvulling: alles van Grimm’s (houten, duurzaam speelgoed)!
En van die kartonnen stapelblokken zijn volgens mij ook nog niet genoemd, die waren hier ook al snel een hit.
Wie geeft er ervaring met je kindje zelf in slaap laten vallen? Ze is nu bijna 5 maanden en de keren dat ze zelf in slaap is gevallen zijn op 1 hand te tellen. Ze moet altijd gewiegd worden en soms ook echt lang. Heel schattig allemaal, maar die 8 kilo beginnen me wel op te breken en ze start bijna op het kdv.
Ik vind haar nog te klein om te laten huilen, heb het wel eens geprobeerd (steeds even troosten) maar ze houdt dan echt pas op als we haar gaan dragen.
Ik zit nu te denken om zo’n projector te proberen met sterretjes en muziek, ik merk in de kinderwagen dat ze graag naar bomen kijkt dus misschien hetzelfde effect?
Wij hadden ook een wiegbaby haha. Op gegeven moment ook te zwaar en gewoon niet praktisch.
We zijn toen begonnen met haar te wiegen terwijl ze al ligt. Dus haar een beetje heen en weer schommelen liggend. Daarna gewerkt naar aaien, en nu voldoen vaak alleen even erbij blijven totdat ze slaapt.
Hoe oud was ze toen? En bedoel je echt haar heen en weer laten schommelen op het matrasje? In de kinderwagen wiegen moet ze daar bij mij niets van hebben, terwijl het bij m’n moeder wel lukt op die manier.
Is het naïef om te hopen dat het vanzelf doorbroken wordt als ze straks 3 dagen oppas heeft en dat die niet zo gek als wij zijn om een half uur met haar rond te sjouwen steeds?
Ik lees mee.
Hier lukt dat na 10 maanden nog steeds niet. Ik heb wel, om het onszelf wat makkelijker te maken, m’n zwangerschaps/beval-bal van zolder gehaald. Dan ga ik daar lekker daar op zitten hopsen met haar, dan is het iig minder zwaar…
Hier heeft de opvang iig niks doorbroken…
Wij hadden ook echt een wiegkind, en van de een op de andere dag was het over, haha. Toen wilde ik hem wiegen en duwde die zich echt van me af richting zn bed, zo van ‘leg me maar neer mam’. Dus er is hoop!
@Cactuss @seveneleven haha twee heel verschillende berichtjes onder elkaar. @Cactuss hoe doen ze het op de opvang?
Ik lees ook weer mee. Hier moet ik na 9 maanden nog steeds wiegend rondlopen en de afgelopen dagen was dat echt bloedheet.
Maar haar wiegen terwijl ze al ligt heb ik nog niet geprobeerd.
Hopelijk gaat dat helpen.
Bij de opvang valt ze vaak in een hangmatje in slaap.
Ik denk maand of 6/7? In de kinderwagen lukte hier ook nooit want ze lag er niet graag in.
Wat wij ook wrl eens deden als het echt niet lukte is een groot plat kussen pakken, haar in het midden leggen, en dan het kussen aan de zijkanten vastpakken en daarmee wiegen op bed, zodra ze sliep overleggen. Misschien helpt dat!
Daar wiegen ze haar ook, of leggen ze haar in het schommelwiegje (ze is heel klein, dus daar past ze met 10 maanden nog steeds is). En ik vermoed dat ze haar daar soms ook wel beetje laten huilen, maar daar vraag ik niet te expliciet naar, want dat kan m’n moederhart niet aan…