Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik! Tot 2x toe, bij de eerste kon ik wel janken en dacht ik dat t nooit goed zou komen… Bleef in de douche ook maar plukken haar uit t putje halen. Maar eerste keer helemaal goed gekomen, en de 2e is nu bijna 10 maanden en merk sinds 1,5 maand echt verschil, veel minder haar uitval, heb heel veel nieuwe haren, daardoor is het ook weer een pluizenbol. Gelukkig verdwijnen de inhammen nu al wel. Maar echt, het komt goed!

Oja en het verbaasde me hoeveel haar ik kwijt kon raken, had verwacht dat ik dan al lang kaal zou moeten zijn omdat ik zo fijn haar heb. Maar had kennelijk meer haar dan ik dacht. Alleen dus de inhammen, maar die kon ik verbergen door m’n haar niet strak naar achter te doen of door een haarband in te doen

1 like

Mijn haaruitval is vorige week begonnen en ook ik vraag me af hoe het kan dat er nog haar op m’n hoofd zit als ik zie wat er uitvalt. Geen idee hoe dit gaat aflopen maar I feel your pain.

1 like

Ohh, ik lees ook even mee! Hier ook een wieg kindje en volgende week 5 maanden!

@Printemps, lees ook even mee.

Helaas geen tips dus.

2 likes

Heb je al geprobeerd om haar in bedje te leggen en dan je hand op haar buik te houden? Of op haar hoofd? Als het mijn baby niet lukt om in slaap te komen, ze is ook 5 maanden, dan hou ik mijn hand op haar gezichtje dat vind ze op een of andere manier heel fijn, dan houdt ze mijn hand vast en valt in slaap.

Ja ik! Het komt echt goed!! Maar het heeft wel een paar maanden bij mij geduurd ik denk dat toen m’n baby 6 maanden was over was.

1 like

Ja al geprobeerd! Helaas geen effect :slightly_frowning_face: moet echt met haar blijven lopen en dan hopen dat ik haar weg kan leggen.

Mmm euhm wat mijn moeder wel eens doet dat als ze ligt dan een beetje gaat zij/been heen en weer bewegen. Krijg een beetje een wieg effect. Poeh lastig uitleggen haha. Hoop dat je het begrijpt.

1 like

Hier ook een baby die alleen door wiegen in slaap viel. Vanaf 6/7 maanden kon ze zelf in slaap vallen. Was van ene op ander moment dat ik het merkte dat ze het wel zelf kon. Nu nog wel eens wiegen, maar alleen als er iets is. Bv. een te drukke ochtend en dus overprikkeld. Of nu dat ze door de hitte niet goed in slaap kan vallen.

1 like

Ja hier ook, heel erg! Ik ben bij +/- 4 maanden vitamines gaan slikken met biotine en een maand later was mijn haaruitval helemaal over. Of het aan die vitamines lag weet ik niet, misschien dat het sowieso rond de 5 maanden was gestopt. Ik was echt bang dat ik kaal werd trouwens, zo extreem viel het uit! Maar ik zie er nu niet heel veel van terug als in kale plekken ofzo, wel is het wat dunner.

1 like

Dit toevallig net geprobeerd, ze werd me toch een partijtje kwaad :joy:
@Timeless daar hoop ik dus ook heel erg op, dat het zichzelf oplost

Ik tip m weer even: ik volg snuggles and dreams op instagram.
Ben me een beetje gaan verdiepen in slaap bij baby’s en het blijkt een veelvoorkomende slaapassociatie te zijn.
Is te doorbreken door je kindje leren zelf (zonder tranen! Of met, als je dat aankunt, maar de meesten kunnen en willen dat denk ik niet) in slaap te laten vallen.
Een slaapassociatie is niet erg, zolang je er geen hinder aan ondervindt. Maar als dat wel zo is is het echt te doorbreken. Ik weet even niet hoe, maar de persoon op het instagram account geeft daar al veel tips en er zijn ook (best prijzige) ebooks op haar site te koop.
Ik heb in elk geval al veel aan haar tips gehad!
Zet m op!

1 like

Ben net klaar voor de derde keer vandaag :joy:
Thanks @Heisenberg ik ga kijken

Ja dit doorbreken van slaapassociaties heeft hier ook goed gewerkt. Snuggles en dreams is idd een heel fijne vrouw, was nog even sprake van dat ze ons zou gaan begeleiden maar toen is het ons zelfstandig gelukt dmv een boek. Het is even een paar dagen doorzetten en vergt wat commitment maar wel heel snel resultaat!

1 like

Wel tips maar zonder dino’s en mummies. Het Maritiem museum in Rotterdam is heel leuk voor kinderen en het kinderboekenmuseum in den Haag.

1 like

Oh wat fijn dat het jullie binnen een paar dagen hebben verholpen: wat was jullie associatie en hoe hebben jullie het aangepakt?

Ik zit een beetje met speen en slaapassociatie. Zoon is nog niet oud genoeg om m zelf te pakken, en ligt bovendien ingebakerd. Ik vrees voor het moment dat hij is uitgebakerd en de speen (nog vaker dan nu) verliest en wij hem moeten terugstoppen. En de 4 maanden slaapregressie van dochter staat me nog bij als de dag (of liever nacht) van gisteren. 10 keer per nacht speen terugwippen was geen uitzondering :roll_eyes::scream::weary:
Maar z’n speentje afnemen voelt haast onmenselijk, hij haalt er troost uit. Niet alleen nu, maar ook als hij wat ouder is.
Zie het bij onze dochter ook, ruim 1,5 jaar en ze heeft veel troost van haar ‘peen’.
Dilemma’s!

Impopulaire mening

Ik heb t volgens al wel eerder gezegd hier. Maar ik heb ook een beetje weerstand, en dat is volgens mij heel impopulaire mening :see_no_evil:
Maar iemand die glashard beweert dat de WHO norm onnodig is en borstvoeding géén gezondheidsvoordelen meer heeft na 6mnd neem ik moeilijk serieus op andere opvoed vlakken :crazy_face::see_no_evil:.
Weet dat ze zegt dat je “mag blijven voeden” etc. Maar het gaat me om de foute informatie - waar is de rest op gebaseerd dan - binnen dezelfde opleiding :see_no_evil:

Verder hoe wij onze slaapgeassocieerde kiddo zelfstandig lieten slapen:

• hij viel altijd aan de tet in slaap, en sliep tot 9-10mnd niet door en had geen ritme. Daarna gingen we het 2-3-4 ritme in, dat regelde ie zelf eigenlijk een beetje. Toen ging ie ook ineens grotendeels doorslapen. Wel nog vaak aan de tet, en we zetten altijd een fles water in z’n co, die pakte ie dan ‘s nachts en dronk van en viel weer in slaap. Soms wilde ie wel nog tet - dat was prima
    Met ongeveer 13mnd sliep ie vaker zelf in dan niet zelf in. En heeft de voeding zelf afgebouwd rond 17mnd (was ook op door zwangerschap).

• overdag in slaap komen was vaak moeilijk. T is een buikslaper. We legden ‘m op z’n buik: 1 hand op z’n hoofd, 1 op z’n billen en wiebelde ‘m zo in slaap. Hij heeft een konijn en speen en die zijn ‘m heilig. Er was steeds minder wiebelen nodig. Meestal werkte dit, anders deden we draag doek en dan overleggen. Of tet en overleggen. Ik wiegde ook vaak op bed, zodat ie al in de slaapkamer was. En dan legde ik m in de co (wij hebben ook een co ledikant dus dat ging ook na 5mnd nog zo :blush:).

Op het kdv deden ze ook draagzak of inde hangwieg wiegen.

Verder voor speen issues, oefenden we heel vaak overdag, met speentje zelf pakken als spelletje. En legde er meerdere in z’n bedje :slight_smile:
Edit: rond 4mnd kon ie ‘m zelf pakken, lukte niet altijd. Rond 6mnd hadden we er geen omkijken meer naar - tenzij ze magisch allemaal uit de co waren gevallen hahaha.

3 likes

Heeft iemand enig idee waar ik leuke jongens rompers in maat 80 kan vinden, zonder mouwen ? Ik heb al verschillende winkels gehad maar kan niet slagen. Wel een beeetje betaalbaar :blush:

Hema :)?
H&M?

1 like

Al gehad. Vind een printje oid wel leuk maar het lukt me niet te vinden in deze maat helaas

Heb je het vwb je impopulaire mening dan over de persoon van het instagram account dat ik net noemde? Waar lees je dat over langer dan 6 maanden voeden geen gezondheidsvoordelen heeft volgens haar?
Gewoon nieuwsgierig, ik heb namelijk echt heel veel aan dr gehad en zou het spijtig vinden er nu achter te komen dat ze incorrect/onvolledige info deelt.