Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja als je het los kan kopen zou ik dat idd doen! Het matrasje zal wel beetje hetzelfde soort zijn als bij de cosleeper zit denk ik

1 like

Ik wil graag andere kunstvoeding proberen. Mijn dochter heeft veel last van krampjes, meerdere malen de hik op een dag en verborgen reflux.
Wat zijn de aanraders, wie heeft hier ervaring mee? Ze krijgt nu gewoon Nutrilon naast mijn gekolfde melk.

Wat zijn jullie favoriete lunchboxes voor jullie kindjes? J eet gevarieerd en op dagen dat ze bij mijn moeder is, wil ik haar graag een lunchbox meegeven met daarin verschillende vakjes zodat ik groenten, fruit en brood makkelijk kan scheiden. Online zie ik veel verschillende maar ik hoor graag ervaringen. Hebben jullie aanraders?

Yum.box is wel aardig duur, maar veel vakjes. Heel handig als je verschillende dingen wil meegeven.

2 likes

Bij ons ā€˜werkteā€™ het wel. Of dit nu het spul was of inderdaad even een massage met koele gelā€¦ en dan dus die van VSM. Voor de rest vond mijn kind stukjes koude ( geschilde) komkommer wel lekker. Knaagde erop als een malle!

1 like

Oh ja, dat is ook echt een goeie! Thanks!!

Mijn dochtertje is ziek en moet veel overgeven. Nou heeft ze volgens mij wel trek maar twijfel wat ik haar het beste kan geven. Yoghurt is denk ik te zuur en brood komt er sowieso uit. Dacht misschien aan een beetje vla?

Ging toch weer twijfelen. Ze wou geen fruit dus nu een biscuitje. Straks toch maar wat appel aanbieden. Maar zelfs der slokjes water komen eruit, zo zielig.

1 like

Jaa geef ook limonade idd. Dat is inderdaad wel een goed idee, lekker een soepje maken. Dankjewel!

1 like

Pff kinderkleding verkoopt echt niet ? Bij jullie wel :woman_facepalming:t4:

Nee, probeer het niet eens. Houd een deel (wat echt nog in perfecte staat en tijdloos is) zelf voor eventueel een tweede meisje of voor me zusjes als die kinderen krijgen. De rest geef ik weg maar zelfs dan kan er amper een bedankje vanaf. Laatst zo een big shopper weggegeven aan een nichtje van me vriend, niets over gehoord qua bedankt. En iemand anders wou die andere wel hebben 3 maanden geleden, staat nog steeds op zolder. :sweat_smile:

Instagram ā€œkastje vanā€ wil nog wel eens wat doenā€¦

1 like

Ik heb gisteren een grote tas naar een tweedehands kinderkledingwinkeltje gebracht. Krijg ik er tenminste nog iets voor, het is mijn huis uit en ik heb dat Marktplaats-gedoe niet

2 likes

Dit is trouwens een heel leuk boek voor het naar bed gaan.

9 likes

Haha herkenbaar!

Ik ook, maar tegenwoordig is het ā€œdies ook lezenā€ en dan komen er nog 3 boekjes. Heb nu de max van 2 boeken ingesteld anders blijf ik lezen. Maar overdag lezen wilt ze dan weer niet :woman_shrugging:t2:

1 like

Dames, wat is leuk om te geven aan een jongetje van 2?

Een boek, treinstel van ikea, duplo

1 like

Houten puzzel, boek, Playmobil 123

1 like

Ik heb gister om 22 uur voor het eerst een klein schepje johannesbrood pitmeel toegevoegd aan een flesje van 120ā€¦ maar drinken duurde zo lang door de dikte. En de voeding daarna en nu drinkt ze niet meer. Alles geeft ze nu terug, wat eerder niet was. Ze heeft verborgen reflux.

Is dat een kwestie van wennen, of gewoon niet goed? Want haar gewicht is nog niet hoog genoegā€¦ gaat allemaal niet zo lekker hier.

Dus nogmaals de vraag, iemand ervaring met speciale voeding tegen reflux en/of krampjes?

Ik moet zo de hele dag werken en ben bang dat ze de hele dag dan ook niet gaat drinken :frowning: