Oja goeie! Ook bedankt @Zitzak @Grey en @Fishing ik ga meteen kijken
@seveneleven ja, heb ik! Vond hem de eerste paar maanden echt top. Maar nu K kruipt niet meer zo handig, aangezien hij er dus meteen vanaf kruipt en de kamer door crosst. Dus nu gebruiken we hem vooral zelf voor yoga / thuis sporten / fysio oefeningen. Maar ook daar dus erg handig voor haha
Oh maar dat is best een goeie haha. Ik lig zelf altijd op zon schrale action mat oefeningen te doen.
@Oprah @Belle @Suikerklontje @Zitzak @Grey @WBJNE ook bedankt voor jullie reacties! Ik ga m toch maar halen haha
Omg ja, dit zou de mijne ook kunnen zeggen. I feel you!
@bathwater: onze dochter is 11 maanden. En het gaat met pieken en dalen. Ene moment (als ik schoonmoeder) niet zo vaak zie buiten de oppasdagen om, dan trek ik het prima. Maar in fases waarin ze veel over de vloer komt en letterlijk dingen zegt als: je ziet er zo moe uit, ik pas wel een dagje op, dan heb je wat tijd voor jezelf!
GA WEG! Ik ben niet moe en ik geef het zelf wel aan, aan MIJN NIET OPDRINGERIGE moeder dat zij een dagje mag oppassen. Daaaaaag!
#frustratieuit
Ookal heb ik met alle lotgenoten te doen, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hier zoveel last van heeft
Hier precies het zelfde! Raar hĂš dat boven niet gepoetst mag worden? Mijn dochter is 10 maanden en ik dacht dat het misschien kwam doordat er wellicht nog een nieuwe tand aan zou komen, maar ik zie nog niks.
On topic: M. gaat elke keer zo hard brullen als ik haar aflever bij het kinderdagverblijf. Ik probeer rustig te blijven, haar een kus te geven en te zeggen dat ik 's middags weer terug komen. Maar het is nu denk ik 2/2,5 maand zo en lijkt niet echt beter te worden. Ik weet dat het binnen een paar minuten over is als ik weg ben, maar ik vind het echt naar om steeds zo weg te moeten gaan. Hebben jullie daar ervaring mee of tips voor?
Hahaha oh ja wat erg mijn schoonmoeder praat ook altijd tegen mijn zoontje alsof hij terug kan praten. âEn heb je lekker geslapen vannacht? Heb je al gegeten? Ben je naar buiten geweest?â En dan mij echt zo verwachtingsvol aan kijken, maar ik ben me er zo aan gaan ergeren dat ik gewoon geen antwoord meer gaf en ze haar vragen formuleerde naar: âhoe heeft hij geslapen?â enz ja heel kinderachtig maar ik kon er echt niet meer tegen om te antwoorden op vragen die ze zo formuleerde
Hahaha ja dit is zo kut, heb ik met vreemden al. Dat zoân oma in de metro je baby zit te verhoren en jij dan totaal genegeerd wordt, maar wel antwoord mag geven. Aaaaaah koetsiekoetsie hoe oud ben jij??? En ik dan zo heel droog ernaast: 7 maanden. Ahhhhh 7 maanden? En ben jij een jongen of een meisje?
Hahaha JA DIT! Dat is zĂł ergerlijk.
Hebben jullie nog tips voor fijne interactieve boekjes?
J is 17 maanden en vindt boekjes met flapjes / texturen / geluidjes etc helemaal geweldig, en ik zoek er nog een paar om het af te wisselen.
Ik had laatst Waar is beer uit de bibliotheek. Is een flapjesboek met zachte flapjes, ik vond het leuk!
Waar is baby tijger? vind ik leuk. Met flapjes en geluidjes
Oeff, geen idee! Kind had altijd een bloedhekel aan de wipstoel dus heeft er thuis nooit ingezeten (op een paar pogingen van max 5 minuten na). Was de stokke steps. Die was wĂ©l helemaal plat in te klappen maar duur zie ik nu. Op de opvang lag 'ie later wel eens in zoân heel simpel ding. Alleen een doek met riepmjes zeg maar. Een soort reiswipstoeltje denk ik. Misschien is dat iets?
Ik ben van plan om (na 20 maanden) te gaan stoppen met de minipil. Ben wel een beetje bang voor wat het met de borstvoeding gaat doen. Zou toch eigenlijk graag de 2jr willen halen. Iemand ervaring mee?
Zonder minipil zou het eigenlijk nog beter moeten gaan toch? Bij mij werd in ieder geval gezegd dat starten met de pil een beetje effect kon hebben.
@Mhysa ja die babybjorn is top! Hebben wij tweedehands gekocht en kan heel makkelijk plat.
Hier ook een fan van de Babybjorn wipper.
is wel niet echt goedkoop maar volgens mij goed door te verkopen.
Geen idee of het na zo lang ook nog iets met de productie zou doen. Blijkbaar wordt de melk wat zouter op de dagen voor je menstruatie en wordt dat door de drinker niet echt gewaardeerd. Ook minder toeschietreflex.
Maar ik zal wel zien. Hopelijk betekent het niet direct het einde van de borstvoeding maar ik denk dat ik het gewoon eens op zân beloop ga laten.
Even mân eigen vraag uppen: vanochtend ben ik iets langer gebleven op het KDV in de hoop dat het beter zou gaan, maar het was weer brullen toen ik wegging helaas.
Hier ook vrij veel last van verlatingsangst en ook voor vreemden. Dus als ik hem één aan zijn eigen leidsters gaf was het goed, maar als een leidster van de andere klasjes de vroegdienst deed en hem aanpakte was het drama en als ik hem gewoon op de grond zette ook. Ik gaf hem gewoon altijd aan en ging weg. Vond het zelf wel eens vervelend, maar wist ook dat het altijd snel over was. En de fase is ook weer voorbij gegaan.
https://www.bol.com/nl/p/flip-flap-de-zoo/9200000024304312?referrer=socialshare_pdp_androidapp
https://www.ilovespeelgoed.nl/jellycat-staartenboek-dieren.html
Deze is leuk om te kleuren zonder rommel
https://www.ilovespeelgoed.nl/wee-gallery-badboekje-colour-me-pond.html
En deze
https://www.ilovespeelgoed.nl/uitgeverij-deltas-mijn-leuke-schuifboekje-op-stap-met-de-bus.html
En hoe ga je daarmee om bij je eigen moeder?
Ik merk dat ik bij mân moeder heel eenvoudig mân grenzen aangeeft, maar bij schoonmoeder vind ik dat lastiger.
Vriend vind dat ik over schoonmoeders gedrag niet moet overdrijven. Nu is hij een enorm moederskindje, en zijn moeder kan in zijn ogen zelden iets fout doen.
Dat âmeenemenâ hier ook al een keer gehad. Ze gaan âaltijd een weekend weg met alleen de kleinkinderenâ en onze dochter moest ook maar gauw mee.
Eeeehhhh, NEE! Ze is 11 maanden, en ik ga haar echt niet meegeven. Dat heb ik ook aangegeven.
Zij heeft er niets aan, en schoonouders doen dat echt puur uit eigen belang.