Oh wij eten gekruid en pittig, denk aan Indiaas eten maar dan wel ietsje milder. Op gegeven moment, ik denk ook rond zijn 1e zijn wij gestopt met potjes maken en overgaan met de pot mee eten. Dus rijst, linzen curry, kip etc. Niet gepureerd, maar iets geprakt met een vork. Wij zijn eigenlijk ook niets anders gewend, omdat onze keuken sowieso pittiger en gekruid is.
Hoe laat eten jullie dan? Lijkt mij zo leuk, maar onze man gaat zo vroeg tukken (18.30-19.00) en wij eten altijd later, hij eet echt om half 5 ofzo al warm. Lijkt me leuker om dat samen te kunnen doen!
Oh kijk helemaal super nu zie ik waar het probleem zit! Die metalen dingen zitten er bij mij helemaal niet aan ik dacht al hoe moet ik het nu vastmaken?
Zal wel een foutje zijn. Zal even contact opnemen met ze. Bedankt iig!
Ik wist het ook niet, ben uiteindelijk toch voor veel kleur gegaan: https://www.vanastenbabysuperstore.nl/muziekmobiel-infantino-gogaga-carousel
Hij is nog niet binnen, dus geen idee of het bevalt.
@Zora
Wij hebben kleintjes/rapley gedaan dus nooit gepureerd/gevoerd/afwijkend gekookt. En die kids kunnen echt meer dan je denkt!
Ip zijn ze vanuit jouw buik en je borstvoeding wel pittig gewend, (nouja mijn kind niet want ik ben een poesie, ik zweet en huil bij een peperkorrel).
In landen als Indonesië/Mexico etc eten kids ook pittig !
Dus je kan t opzich langzaam opbouwen denk ik met de kruiden na 1jr?
Ik zou gewoon stukjes geven, en zelf laten pakken. Of steeds grover prakken?
Rond een uur of 18.00/18.30! En daarna meteen naar bed. Soms eten wij zelf ook nog later hoor.
Bedankt, ik ga het langzaamaan ook eens proberen om ze met ons mee te laten eten.
Laatste vraag: krijgt M dan nog een avondfles?
Want hier eten ze nu vaak rond 17.30 warm, dan even spelen (wij eten dan vaak zelf in de tussentijd), dan rond 19.15 nog een fles en dan naar bed.
Ik zit net als @anon18050057 een beetje te worstelen met de planning. Liefst eet ik met zijn vieren maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Hoewel het qua tijd wel scheelt als ze gewoon met ons eten mee-eten natuurlijk.
De flessen zijn hier een beetje gek gegaan qua timing, ze krijgt er een om 17.00 en eet dan dus een uur later. Maar ze wordt altijd nog om 22.30/23.00 wakker voor een fles en krijgt dan eentje van 210+7. Zat er zelf een beetje over na te denken hoe ik dat zou kunnen veranderen, maar het gaat eigenlijk wel goed nu, dus misschien moet ik maar niks doen.
Wij eten rond 18:00u met zn drieën tegelijk (heel soms eten mijn man ik later). Dan gaat ons zoontje nog even een boekje lezen, wat spelen of in bad en dan om 19:00/19:15 een fles(150 of 180) en naar bed. Ene dag ligt hij om 19:00u al in bed, andere dag om 19:30u. Ligt eraan hoe moe hij is van de dag en hoeveel hij overdag geslapen heeft.
Oh wat slim! Dat is wel heel handig bedacht! Ik heb nu de hele diepvries nog vol met zelfgemaakte baby maaltijden waar hij dus niets van moet hebben
Ik kan zeker vooruit met alle tips die ik heb gekregen, bedankt iedereen! Ik vind het wel een spannende nieuwe fase moet ik zeggen
Ik lig half te slapen want ik dacht even dat je het over je man had die zo vroeg ging slapen. Dacht: oh lijkt me heerlijk, en wat voor werk zou hij doen dat ie zo vroeg naar bed gaat.
Hier zijden ze niet kopen want dat stimuleert niet genoeg om door te zetten en je grijpt dan sneller naar de kunstvoeding. Het is binnen 5 minuten gehaald.
De kraamzorg heeft ook kleine pakjes kv mocht het echt nodig zijn sowieso!
Vertrouw op jezelf en de baby, komt goed!
In de eerste 48u heeft je kleintje aan een paar druppeltjes genoeg
Ja dat is wat ze altijd zeggen, ook omdat ze zelf nog reserves hebben voor die periode. Hun maagjes zijn mega klein als ze pas geboren zijn.
Vaak wordt er met kv meer gegeven dan wat ze via borst krijgen op de een of andere manier
Ja! Want de melk komt vaak pas na 24-48u op gang. Daarvoor heb je bijna niks (tenzij tweede baby bijv en de eerste nog al die tijd gedronken heeft).
En dat ze meer drinken door de speen heeft oa te maken met de voed houding: de fles houd je vaak verticaal tov de baby waardoor de melk stroomt, en baby minder hard hoeft te zuigen. En omdat er minder hormoonstofjss in zitten die het “vol” gevoel aangeven, en de eerste moedermelk (dat gele, colostrum) is heeeeel dik/vet/geconcentreerd. Omdat het maagje dus zo klein is, zodat de baby aan een paar druppels genoeg heeft
Sidenote is wel, dat het een gezonde/normale baby is. Dus geen laag suikerwaarde of spoed keizersnede waarbij de navelstreng snel is afgekoppeld etc.
Ik lees dat er een paar van jullie al met 6 maanden met die rapley methode waren begonnen. Konden jullie kids al zitten?
Ik wil dat graag gaan proberen, maar ze heeft alleen een baby Björn wipper en kan nog niet zelfstandig zitten. Is dat dan nog te vroeg ?
Dit is zeker zo. Het maagje van een pas geboren baby is niet groter dan een volwassen duimnagel. Door ook te veel kunstvoeding aan te bieden rekt het maagje te veel op.
Misschien dat ik de uitzondering was, maar bij mij kwam de borstvoeding pas na drie dagen op gang en ons zoontje heeft de eerste dagen bijna alleen maar gehuild. Ik lag in het ziekenhuis, waar ze heel erg voorstander van borstvoeding waren en steeds maar zeiden “gewoon blijven aanleggen”. Uiteindelijk de derde nacht om kunstvoeding gesmeekt en bleek dat onze baby bijna uitgedroogd was. Ik weet, dit is vast een uitzondering, maar ik zou altijd een fles en kunstvoeding als alternatief in huis hebben.
Bij mij kwam het bij dag 4 in de avond pas op gang. Ik was blij dat we kv in huis hadden en toch beetjes met theelepel en spuitje hebben kunnen geven. Ze was daarmee al onwijs afgevallen en huilen van de honger. Heb achteraf spijt dat ik niet eerder flesje had gedaan. Had waarschijnlijk de ziekenhuis opname kunnen voorkomen. Daarna gekolfd en kv erbij, want was steeds niet genoeg.
Dus mijn advies is zelfde als jou. Om gewoon maar in huis te hebben.
Dat pushen zou niet mogen. Jij bent baas over je lichaam. Mijn schoonzussen hebben bij hun kinderen geen BV gegeven (om verschillende redenen) en heb niet gehoord dat ze gepusht werden om dit wel te doen. Ik heb het wel geprobeerd, maar na 4 weken ellende niet kunnen aanleggen en alleen maar kolven en mentaal erg in de dip (wat ik nooit eerder had ervaren en daar best angstig van werd) gestopt. Ook bij mij gaf iedereen, icl de kraamzorg, CB als verloskundige aan te kiezen voor mij zelf en niet te pushen met BV.