Tips, ervaringen & aanraders #2

Goeie vraag, ik lees mee :smiley: “Oh hij heeft honger, ontdooi jij even 6 klonten?” Dan zijn die bakjes nog na 2 dagen leeg haha.

2 likes

Ik heb gewoon bij de xenos diepvries bakjes gekocht, niks speciaals ofzo.
150 gram bakjes in het begin. Gebruiken we nu voor het fruithapje. En 200 gram bakjes voor avondeten(/groenten hapje).

Ik weet wel dat mensen het in zakjes invriezen zoals met BV. Dan kan je het plat bewaren.

1 like

Wij hebben deze van Nuby. Die hadden ze toevallig in de babywinkel toen wij grotere bakjes nodig hadden.
https://www.bol.com/nl/p/nuby-herbruikbare-kommetjes-deksels-verschillende-kleuren/9200000002224216/?country=BE

Slimme meid wel! Q. kroop namelijk de bovenkant van zijn voeten helemaal open steeds :sweat_smile:

Ja ik gebruik borstvoedingszakjes idd en dan vries ik die in! Heel handig! @anon18050057

3 likes

Ja ontdooit meeegasnel idd

Hm, er is zeker geen duurzame mogelijkheid met de voordelen (makkelijk in de vriezer, snel ontdooid) van borstvoedingszakjes, hè? :thinking:

Ja want gooien jullie die zakjes elke keer weg of was je ze uit?

Ja ik heb die ook en idd dikke laag kookvocht steeds. Hangt wel beetje van het type groente af, maar ik had er nooit bij stil gestaan dat dat niet hoorde? Was eerst bij jou dus niet zo?

Hm misschien proberen met minder water of het dan verandert?

Wat trek je een kleintje van 6 maanden met dit weer aan? Ik ben nog zo gewend aan lekkere wollen truitjes en jasjes. En kan nog nergens echt een jasje vinden voor het voorjaar? Een muts kan nu wel vervangen worden voor zonnehoedjes of niet… En is zonnebrand eigenlijk al nodig?

Zoveel vragen weer… :see_no_evil:

1 like

Zonnebrand zeker doen! Zou er een halen speciaal voor baby’s.
Ik zou haar zo veel mogelijk in de schaduw zetten. En eventueel T-shirt met vestje. Of lange mouwen. Het hangt er net een beetje tussenin nog.

En mutsje is zeker niet nodig. Hoedje of petje is wel fijn tegen de zo’n

1 like

Aanraders voor zonnebrand voor baby’s?

@Peppie. Ik heb alleen maar lange mouwtjes in huis. Mevrouw huilt sowieso bijna altijd als er een jasje of trui aan moet. Maar des te meer reden om maar weer eens te gaan shoppen. :sweat_smile:

Ik heb een nivea roller factor 50 gehaald. Soort deoroller. Vind m wel handig. Maar kruidvat eigen merk factor 50 is net zo goed. Zou wel voor die factor gaan.

1 like

Ik heb ook factor 50 van Kruidvat huismerk in huis gehaald!

2 likes

Wij hebben Ladival ofzo? Smeert voor geen fluit. Maar van al het andere kreeg meneer uitslag op z’n wangen. Rest van z’n lijf wel gewoon met Etos/niveau/kruidvat whatever, maar dat gezicht is een drama hier!

Ga dit jaar eerst weer de normale merkjes proberen voor ik weer iets duurs koop (wat verrot smeert🤪)

1 like

Heeft iemand een goeie tip voor een babyfoon met camera? :blush:

Normaal gesproken zou ik dat natuurlijk in de winkel beoordelen maar met corona en een newborn doen we dat maar even niet…

Soms voeren we hem, maar zelf eten is inderdaad met de handen! Vandaag een lasagne klein gesneden en dat kan ie dan zelf in z’n mond steken :slight_smile: op een lepel gaat ie kauwen haha dus dat hebben we even opgegeven.

1 like

Onze dochter (wordt in mei 2) slaapt sinds februari in een eenpersoonsbed met dekbed plus de puckababy de lentevariant zegmaar. Dus alleen de dunne slaapzak met lange mouwen. Ze spookt nog rond door het bed, dus zonder slaapzak vind ik te koud, het is sowieso best koud op de slaapkamers bij ons. Straks in de zomer gaat de slaapzak uit.

1 like

Ali :slight_smile:
Bij de pre.natal precies zelfde voor 100 euro te koop

1 like