Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Haha ja idd. Alleen andere kleurtinten en geen slofjes :joy:

zijn die boxpakjes fijn eigenlijk? Ik heb er al een aantal nu maar weet niet of ze wel handig zijn in gebruik

Ik heb niks met boxpakjes haha. Vind het zo onhandig dat het open is bij die beentjes tussen de knoopjes en als ze niet in de verhouding van het pakje zijn, zit t al snel niet meer goed haha.

Maar was hier ons geboortepakje haha, maar dus maar 2-3x aangehad😅

1 like

Wij hadden deze box. Ik moet zeggen dat onze kinderen er tot ca 5 maanden regelmatig in lagen, maar daarna vanwege de beperkte bewegingsruimte om bijv een babygym neer te zetten en wat om te rollen hij wel wat klein is. Ik vond hem ook behoorlijk licht, dus als een ouder kind er per ongeluk tegenaan loopt/ stoot vliegt dat ding al alle kanten op ( ondanks een rem). Ik zou hem dus voor 6 maanden niet meer aanraden. Eerder voor echt de eerste paar maanden in een kleiner huis; anders een iets stevige grotere ( marktplaats misschien??).

Waar letten jullie op bij een matrasje? Bij de co-sleeper zat er een bij, maar bij het ledikantje niet. De prijsverschillen zijn zo bizar, volgens prenatal is die van 140 euro de meestverkochte standaard, met verzwaarde randen aan de buitenkant voor het optrekken en staan in bed. Is zoiets prima of echt de basis?

Zo veel keus :sweat_smile:

De test vd consumentenbond :stuck_out_tongue_winking_eye: daar komen die van ikea trouwens als beste uit! De himlav (rond de €100) is de beste uit de test en de pelleput a €20 de beste koop. De krummelur (€40) zit in de ranking daartussen en geeft de consumentenbond zelf aan als alternatief voor de himalav.

De top 10 vd consumentenbond bestaat uit bijna alleen maar ikea-matrassen trouwens.

1 like

Oh super! Dankjewel ik ga eens bij Ikea kijken, stuk leukere prijzen ook :grin:

1 like

Wij hebben voor beiden dames de krummelur en tevreden mee! Geloof dat wel meer dames hier de ikea-matrasjes hebben.

1 like

Wij hebben ook één van de Ikea voor beide kids. Vind ze meer dan prima! Ook fijn dat je de tijk kan wassen bij ongelukjes.
Ik was bij mijn eerste ook mega gestresst rondom de matrasjes, maar uiteindelijk met een gerust hart de Ikea matrassen aangeschaft :slight_smile: Wij hebben de Skonast trouwens!

1 like

Ik heb een hekel aan losse broekjes en truitjes, vooral het verschonen is dan extra gedoe. Ik heb wel het liefst boxpakjes zonder voetjes, maar mijn man weer met voetjes want hij heeft een hekel aan sokjes. Die met voetjes zijn vaak wel beter in een maatje groter.

1 like

Ja mij lijken broekjes ook heel lastig! Maar dat komt misschien omdat ik gewend ben om volwassenen aan te kleden terwijl ze liggen en dan zijn broeken echt vreselijk :joy: koop maar van alles wat dus.

Aten jullie tonijn? Was best een shock voor me dat ik geen tonijn mag eten tijdens mijn zwangerschap. En heb echt zo’n enorme zin in een pizza tonijn :pleading_face:

Nee heb ik niet gegeten maar dat was wel één van de lastigste dingen vond ik haha, ik miste de spicy tuna sushi.

1 like

Oh schei uit daar had ik nog niet aan gedacht :pleading_face:

Ja je kunt heel makkelijk bijkopen, dus ik zou gewoon van alles wat kopen en dan koop je meer van wat je fijn vindt.

Ik at wel tonijn, een keer per maand ongeveer en niet rauw. Maar ik was sowieso wat losser daarin, gewoon doen wat goed voelt voor jou.

1 like

Bij mijn eerste ‘mocht’ ik nog wel tonijn eten tijdens de zwangerschap, dit deed ik ook zeker 1x per week.
Bij mijn laatste zwangerschap was dit dus net ingevoerd dat dit niet meer ‘mocht’ dus heb ik het ook niet gedaan. Maar ik denk echt dat dit geen enkel probleem is als je om de week een blikje tonijn eet. Het gaat om het gehalte aan kwik, en dat zal reuze meevallen als je niet dagelijks een blik tonijn weg werkt.

1 like

Als iemand nog effen zwarte long sleeves zoekt, zeeman heeft ze!

Ja, maar ik moet er bij zeggen dat ik eigenlijk alles wel gewoon at, hetzij met mate.

1 like

Wat zijn jullie aanraders voor zwangerschapsbeha’s? Volgens mij kan ik wel een hijskraan gebruiken onderhand. Maar ik ben pas in week 8 dus welke maat koop je in vredesnaam?

Ik ben bij een lingeriezaak geweest. Daar heb ik twee prachtige aangemeten gekregen. Zijn wel meer ‘standaard’ bh’s ipv die zachte. Ik heb een grote cup dus dan is wat ondersteuning ook wel fijn.

1 like

Oke ik eet vanavond een halve pizza tonno :crazy_face:

6 likes