In de jip&janneke slaapzak van hema, nu nog zonder mouwen. Mouwen zitten gewoon in haar tas dus als het nodig is ritsen ze die eraan. Het is daar best warm (kdv zit in een verzorgingstehuis). Van de zomer had ze een hydrofiele slaapzak mee.
Eentje van de kruidvat bambino merk zonder mouwen wel gewatteerd. Of van de hema zo’n dikke zonder mouwen.
Zomers zo’n variant on gewatteerd.
Thuis de puck a baby.
Ik heb ook drie keer de slaapzak van Prenatal (1 voor thuis, 1 voor KDV en 1 voor de wasmand).
Geen stomme vraag hoor! Maar heb vooral ronde haakjes enzo. En vooral de schroefjes goed diep in het hout schroeven. De zijkanten van de plank goed opschuren en dan zou het wel voldoende moeten zijn denk ik.
@Avocadotoast cooooool! Echt heel erg tof!
Van het weekend gaan we nog even naar de bouwmarkt. Ik zal je het eindresultaat laten zien zodra het af is
Ik heb een vraag! Ben momenteel zwanger van mijn eerste kindje en midden juni uitgerekend. Afgelopen jaren was het dan elke keer bloedheet. Wat koop je dan voor de eerste paar weken? Wel lange mouwen toch? En dan korte mouwen rompers?
Is een warme omslagdoek nodig? Zoveel vragen … haha
Lastig hè! De eerste dagen (weken?) kan een kindje zijn temperatuur nog niet zelf regelen dus trek je hem wel lange mouwen aan inderdaad. Ik zou in de kleinere maten gewoon wat rompers aanschaffen met lange en korte mouwen, die hoeven niet duur te zijn. En dan wat vestjes erbij, zodat je laagjes aan kunt trekken.
Ik was zelf begin juli uitgerekend (midden mei bevallen uiteindelijk) dus met de echte hitte was mijn baby al zo’n twee maanden oud. Toen heeft ze wel heel veel in enkel een romper gelegen of met hele luchtige kleertjes, maar die eerste weken moet je ze wel goed warm houden!
Ik ga je een antwoord geven wat het nog lastiger maakt: K. Is van 1 juli 2019 en toen was er vrij snel een hittegolf. Zij kon zich vanaf dag een goed op temperatuur houden en heeft bv ook weinig mutsjes gedragen. Ze droeg enkele laagjes kleding, soms wel lange mouwen maar dunne dingen en als er een windje stond buiten een vestje. Maar veel korte mouwen of bv een rompertje met Spaghettibandjes en dan een bloomer erover.
Maar nu komt het gedeelte waar je niks aan hebt; het scheet zo per baby. 3 weken later kregen vrienden van ons een kleine en die kon zichzelf niet warm houden. 38gr en zij zat met 3 lagen (romper, kleding, vest) en een muts in een warme wikkeldoek en had dan nog een lage temperatuur… andere baby in onze vriendengroep is tussen die twee geboren en die zat er tussen in; romper, dun broekje en top met lange mouwen plus evt mutsje was voor haar voldoende.
Ik zou dus vooral zorgen voor dingen die je als laagjes kunt gebruiken. Als het echt heel heet is zijn wat extra echt leuke zomerse dingen zo bijgekocht/gevraagd aan kraamvisite.
Ha, heb zelf ook een dochter van 1 juli 2019! Herken je verhaal wel. Meestal toch wel een paar laagjes, en op enkele superhete 30+ graden dagen alleen een luiertje.
Maar mijn beste advies is tegenwoordig, koop vooral niet teveel. Want binnen 24u heb je via bol of met een wandeling langs de Hema zo nieuwe kleren/ baby items in huis. Als ik bij mijn eerste niet voor álle mogelijke weer scenario’s kleding had aangeschaft , maar gewoon op het moment had gekeken wat nodig was, dan was ik een stuk goedkoper uit geweest. Maar goed, ik snap het wel want je wilt gewoon als in orde hebben. Geeft rust ofzo, vooraf.
Vanaf hoeveel weken zijn jullie de puckababy piep slaapzakjes gaan gebruiken?
Bij bepaalde gerechten eet F. (bijna 17 maanden) heel langzaam. Zijn eten is dan soms koud. Ik heb geen idee wat ik hier mee moet, want koud vindt hij ook niet altijd lekker. Hoe doen jullie dat?
Je hebt volgens mij van die warmhoud bordjes voor kids!
O ja, dat is misschien wel een goede ja!
Ik wilde even zeggen dat ik het zo fijn vind om hier mee te lezen en om te zien hoe jullie elkaar adviseren en geruststellen!
In april verwacht ik m’n eerste kindje en leer hier al veel, haha.
Wij ook vanaf twee weken. Dat gaf wel wat rust voor het slapen. Aantrekken vind ie nog steeds stom, maar uiteindelijk ligt ie wel kalmer in zn bedje.
Het verandert het gedrag van je dochter niet, maar besef dat ze bij jou volledig zichzelf durft te zijn. Bij oma let ze op dat ze zich goed gedraagt, bij jou laat ze alle spanningen gaan. Oma krijgt het leuke gedrag, jij de huilbuien. Niet leuk, maar wel fijn dat ze zich zo voelt bij jou dat ze zichzelf helemaal mag zijn
Zo had ik het nog niet bekeken, maar het klinkt heel logisch wat je zegt. Dank!
Ohja slim! Dankje voor je reactie. Klinkt alsof ik dat zelf ook wel zou kunnen haha
Mag ik jullie om advies vragen?
Wij willen onze baby flesvoeding gaan geven. Omdat ik niet weet of Difrax of Dr. Brown het beste voor hem zal gaan werken, heb ik nu van beide merken eenmaal het kleinste flesjes gekocht. Zo kunnen we het testen en daarna bij de plaatselijke drogist om de hoek extra flesjes aanschaffen.
Heb me namelijk laten vertellen dat het niet handig is om direct een startersset aan te schaffen, omdat je dus niet weet waar jouw baby het beste uit drinkt.
Zijn er meer van jullie die dit zo gedaan hebben? Of raden jullie wat anders aan?
Ben echt nog zo’n leek, haha