Beetje domme vraag misschien maar slaapt een pasgeboren baby ook al in een slaapzakje? Of ligt die nog alleen onder dekentjes? (of slaapzakje en dekentje). Draagt de baby dan alleen een rompertje in de slaapzak of ook een pyjamatje. En wat voor slaapzakje is dan aan te raden voor een pas geboren baby die in april geboren word qua warmte?
Even een domme vraag misschien hoor, maar hoe doen jullie dat met jullie baby in de autostoel nu met dit koude weer? Heb gelezen dat een winterjas onveilig zou zijn in de autostoel, maar alleen een vestje ofzo is toch te koud als het straks echt gaat vriezen?
Ik hoor dat eerlijk gezegd voor het eerst? Maarja om antwoord te geven op je vraag wij deden altijd een dik vest + dekentje en als het echt koud was slofjes
ik had dit ook gelezen, ivm met vacuum ofzo? ik doe haar nu zonder jas in de stoel, en leg haar jas dan over haar beentjes heen.
Aan de mammas met oudere kinderen. Welke kinderzitje voor in de auto kunnen jullie mij aanraden? Wij hebben nu nog een draaibare Britax Ofzo. Die kan ip tot 18kg en 120 lengte, maar merk dat mijn zoontje van 4 er toch minder fijn in zit. Er is zo ontzettend veel keus. Van 50 euro tot 300 euro.
In principe in het begin onder lakentje/dekentje. Slaapzak is vaak nog te groot bij de hals. Onze dochter kroop echt al heel snel door der bed en dan wordt dat gevaarlijk ivm onder de dekens komen, dus toen heb ik de slaapzakken ik de hals strakker genaaid.
@Cellardoor dat hoor ik ook voor het eerst. Zolang jij je auto niet bloedheet stookt, ben ik benieuwd wat de reden daarvoor is. Maar als je zelf een jas draagt in de auto doe je dat ook niet. K. was begin vd de winter al een half jaar en droeg wel ene winterjasje. Op hele koude dagen deden we haar in de voetenzak die we bij de maxicosi kregen en anders gewoon een dekentje mee. Die voetenzak kun je evt in de auto ook makkelijk openritsen als het daar veel warmer is.
Ik ga binnenkort bevallen en we hebben voor de baby (voor het korte stukje van ziekenhuis naar auto) een vestje bij, warm dekentje en de voetenzak vd maxicosi. Zien we dan wel wat we gebruiken.
Edit: ik lees op internet dat dat is omdat je met winterjas aan de gordels niet straks genoeg zou kunnen krijgen door de dikte ervan en het daardoor minder veilig is.
Hier staat het uitgelegd:
@nutsaboutbeauty
De eerste maand of 2 maanden sliepen ze hier onder een lakentje + dekentje in bed. Gewoon in hun normale kleren, veel te veel moeite om om te kleden naar een pyjama . Vanaf 2 maanden zijn we over gegaan naar een slaapzak, ook daarin gewoon hun normale kleren min de broek.
Wij zijn pas rond 8 maanden echt pyjamaâs gaan gebruiken maar ik ben dan ook een heel lui persoon.
@Cellardoor voor een autorit langer dan 30 minuten doe ik de jassen wel uit bij onze kinderen. Korter laat ik ze gewoon in hun winterjas in de autostoeltjes zitten.
Toen ze nog in de maxi cosi zaten gebruikte ik trouwens standaard een voetenzak van Jollein, dus dan droegen ze sowieso bijna nooit een jas in de maxi cosi.
@Broodrooster wij hebben de âMaxi-Cosi RodiFix Air Protect Black Grid 2019â en die bevalt heel goed. Oudste is denk ik ongeveer 120 cm en weegt zoân 24 kg en past prima in die stoel.
Thanks!! Ziet er goed uit.
Ik las toevallig vandaag ook nog dit over winterjassen in je auto. (Ook voor volwassenen geldt dit)
Geloof dat er bij de hele kleintjes werd gezegd dat ze ook door de gordels heen kunnen schieten omdat je de gordels nooit helemaal strak tegen het lijfje aan kan trekken.
Bij de gewone gordels is het gevaar dat de gordel zo strak in je buik kan trekken dat het verwondingen aan de organen kan toebrengen. Dit laatste had ik ook nog nooit gehoord.
Ga nu denk ik maar weer een omslagdoek in de maxicosi doen. Liep er zelf van de week ook al mee te hannesen wat nou handig is met de kou.
@Broodrooster Misschien was je het ook al van plan maar ik raad je aan om je zoon mee te nemen om autostoelen te passen. Als ze erin zitten, zie je snel waar hij goed in past, dat kan echt verschil maken ook met bijv hoe de gordel over het lijf loopt. Bij sommige stoelen zat de gordel bij L echt heel hoog, bijna tegen haar nek aan en dat vond ik niet prettig.
Wij hebben uiteindelijk voor de cybex solution z-fix gekozen. Deze wordt ook breder op schouderhoogte als je de hoofdsteun omhoog zet bij een groter kind terwijl bij de meeste stoelen alleen de hoofdsteun omhoog schuift en de bescherming aan de zijkant even breed blijft (terwijl je kind wel groter wordt).
Ok lang verhaal, ik ga plaatjes toevoegen om het duidelijk te maken
Thanks!!! We zijn vandaag echt heel snel naar Prenatal geweest en daar stoelen bekeken zonder zoontje haha. Zag die van Cybex idd en leek wat breder. Goed om te weten!
Het was zo druk daar, dat ik het maar online ga kopen op de gok.
Ik weet effe niet hoe oud W is! Maar als je het zou willen doen zo dat ie meer kan zien, is rugdragen wel iets misschien :)!
Volgens mij is naar voren dragen sowieso niet zo goed voor de rug. Omdat dat op die manier nooit goed kan buigen.
Op mân rug deed ik T er over heen! Dan zijn ze ook al ouder (moeten zelf in zit kunnen komen), dus veel beter zichzelf warm houden haha.
Ik klikte de âbuik bandâ eerst, en dan ging ik voor over hangen met T op mân rug en deed de rest. Wel effe zweten hahaha en met zân tweeĂ«n tig keer makkelijker ja
Volgens mij vanaf dat ze goed zelf kunnen zitten. Beetje zelfde als fiets richtlijnen dacht ik!
Het gaat erom dat ze zelf hun zit moeten kunnen corrigeren volgens mij, net als met fietsen.
Ik vond op mn buik voorwaarts dragen niet heel chill, maar hebben het heel af en toe wel korte stukjes gedaan. Zou het geen uren doen.
@June88 ik deed haar dan ook gewoon op mn rug erover. Heb nu een zwangerschaps/draagjas waarbij je dat draagstuk ook op de rug er tussen kunt zetten, maar ze zijn dan natuurlijk al stuk groter dus denk niet dat ik dan nog een winterjas draag maar misschien volgend jaar.
Hier hadden wij het vandaag ook over! Maar zoals ik het nu lees dus nog even wachten tot ze op de rug kan. De draagzak wordt de laatste maanden nog amper gebruikt omdat ze zich steeds gefrustreerd probeert om te draaien om de wereld te kunnen zien in dat ding.
Shoesme!
Ik had leren slofjes van Aapie, maar ik weet niet of die in de winter fijn zijn als het buiten koud en nat is⊠die van mij leerde lopen in de zomer!