Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Holztiger of Ostheimer

Holztiger🥰

@poesch soms vraag ik me af waar wij speelgoed voor hebben. Er zijn een paar keukenlades die geen kinderslot hebben, want liggen alleen handdoeken, slabbers, plastic bakjes etc in. Dit is haar favoriete activiteit als ik in de keuken ben. Of alle verschillende formaten bakjes eruit trekken, deksels erop, eraf, bakjes als een toren op elkaar etc.

@360 echt super vet!!! Heb daar ook wel eens naar zitten kijken, maar nog nooit van gekomen. Jouw K. Is iets ouder dan de onze toch? (Die is nu net 17m). Hoor graag hoe die het vindt!

@anon18050057 mijn zusje heeft van jongs af aan echt tot ze in groep 8 zat Schleichpaarden gespaard. Voordeel daarvan is dat ze ze op heel veel fysieke plekken verkopen en er bv bij de paarden ook veel verschillende soorten zijn. Als je voor hout wilt gaan zou ik idd kijken naar Holtziger of Ostenheimer.

4 likes

ohhhhh dit is tof!! Thanks!

1 like

Heb vanmiddag dit gekocht. Nu nog het bord en ophang systeem. Dit was trouwens al €40 bij elkaar. :flushed: Kan wel echt goedkoper maar ik wilde per se alles zwart en wit.

14 likes

Haha die van jou kan ook meteen op pinterest, ik denk dat ik mijn resultaat niet online ga zetten :joy:

1 like

Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn dochter is nu 9,5 maand en spuugt nog steeds af en toe. Denk wel dagelijks nog steeds.
Het wordt wel wat minder, qua hoeveelheid en frequentie, maar ze spuugt nog vaak. En vaak ook komt het omhoog en hoor ik het haar doorslikken.
Het was zeker wel tot 8 maanden dat ze echt veel spuugde, alleen het kunnen gaan zitten of vast voedsel maakte allemaal geen verschil. Het heeft hier gewoon veel tijd nodig. Ik hoop uiteraard dat het bij jou sneller over is! (En dat het hier ook over is binnenkort :grimacing:)

1 like

Ik liet dit aan mijn man zien en hij is meteen geinfluenct en wil nu ook zoiets maken. Hij heeft al allerlei dingen uit zijn gereedschapskist getrokken. :sweat_smile:

3 likes

Hier ook twee baby’s van vier maanden en vooral Z spuugde altijd al veel. Nu toch maar (bij allebei) begonnen met 1,5 schepjes Johannes Brood Pitmeel bij elke fles en dat scheelt echt de wereld. Gebruiken het nu bij allebei en er komt nog nauwelijks wat terug. Hadden we eerder moeten doen.

Ah wat fijn! Stom hè, dat je daar dan niet eerder op bent gewezen/bent gaan proberen. Wij gebruiken al ingedikte voeding en dat heeft hier inderdaad ook wel geholpen.

Nog indirect bedankt voor de boekentips! Ik heb Slaap! bij de bieb gereserveerd en Wat baby’s nodig hebben bij de boekhandel. Lijken een beetje tegengesteld te zijn qua visie, dus ik ben heel benieuwd wat me meer trekt :nerd_face:

Welke (betaalbare) kinderstoeltjes raden jullie aan?

Superleuk zeg! Succes en ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat! en love it dat alles zwart wit moet haha

@Printemps haha herkenbaar, ik zeg ook steeds boem als ze ergens mee slaat, heel handig not maar wel grappig

2 likes

Wow wat een goed idee. Dit is ook echt iets voor S! Ga kijken of iemand dit voor mij wil maken :innocent: ben zelf echt niet goed hier in.

Vraagje,hebben jullie aanraders voor een leuke treinbaan? Er zijn er zoveel. Wil dat als kerstcadeautje geven maar kom er niet helemaal uit welke nou het leukst/beste is.

Aah ik vind het echt zo leuk!! Misschien een hele domme hoor vraag maar zijn sommige dingen niet scherp uit een bouwmarkt? Of zou je dat scherpe stukjes glad kunnen vijlen oid?

1 like

Wij hebben lidl, ikea en brio onderdelen gecombineerd. Sluit op een enkel stukje perfect aan :slight_smile:

1 like

Brio! De houten onderdelen maakt nog niet zoveel uit (zelfs op Ali expres wat besteld, en hebben daarnaast ook Ikea en Lidl onderdelen) maar ik vind de treintjes qua kwaliteit echt wel verschil maken.
Voordeel van de brio treintjes vind ik dat ze oplaadbaar zijn met usb, en de treintjes van Ikea gaan volgens mij op batterij.
Er staat veel op marktplaats te koop!

1 like

Raad gevraagd: of misschien eerder een hart onder de riem.

Schoonmoeder past een dag in de week op, en dat gaat na wat opstart problemen in het begin inmiddels best oké.
Nu is mijn probleem dat dochter (2j) als oma er is mij geen blik waardig gunt. Als ik de deur uit ga kan er nog geen kus of knuffel af en idem wanneer ik einde dag weer thuiskom.
Ze kruipt meteen bij oma op schoot en wendt zich van mij af. Oma gloeit natuurlijk van trots als dit weer gebeurt (:confounded::confounded::confounded::confounded::confounded:) en ik voel me zo afgewezen.
Sterker nog, ik krijg alleen de hysterische jankbuien van dochter te verwerken en naar oma is ze echt zo zoet als een engeltje.
Godzijdank is er dan nog wel zoon (7m) die tenminste wel blij is me te zien bij terugkomst :rofl:

Help me out. Herkent iemand dit? Weet dat het niet iets is dat perse ‘verholpen’ kan worden, maar stiekem gun ik mijn schoonmoeder (we hebben nogal wat meegemaakt) dit genot niet dat dochter naar haar toe kruipt en mij afwijst.

Ik herken het wel, mijn dochter (van augustus 2017) heeft dit heel erg met mijn moeder. Zodra ze daar is wilt ze ook niet meer mee terug en ook huilen als we weg moeten. Ze zit aan mijn moeder vast gekleefd. Nu is de relatie tussen mij en m’n moeder wel heel erg goed, dus ik kan hier opzich wel van genieten. Maar het moment dat we weg gaan, dan vind ik het zo frustrerend. Want wat je zegt, wij krijgen alle huilbuien en bij oma zo gezellig.
Maar we zijn nu iets verder en het gaat steeds beter gelukkig! Dus ik heb ook wel bemoedigende woorden dat het (deels) voorbij gaat

1 like

Hema en prenatal meestal

Ik heb ook 1 puckababy 4 seizoenen die is ook wel fijn.

2 likes