Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Een badeendje? Bellenblaas, vingerpoppetje?

1 like

Of heb je toevallig een cooker? Wij weten nu precies hoeveel kokend en koud water we in een fles moeten doen voor de juiste temperatuur. Je hebt dan ook binnen een minuut een flesje klaar.

Hopelijk hebben ze goede tips. Omeprazol zou goed werken, ik vergeet het echter steeds te nemen. Bij mij wisselt het per dag en soms helpt vla of een droge hap havermout wel, de andere dag maakt dat niets uit. Hetzelfde geldt voor Gaviscon. Wat bij mij wel helpt is om niet te ineengekrompen te zitten en liggen en echt je diafragma of hoe dat ook heet open te houden. En niet onderuit gezakt zitten.

Maar het is echt heel irritant ja.

Ok hier komt de domste vraag van dit jaar:

Gister even aan zoontje laten voelen hoe een onderbroek zit zonder luier en dat vond ie fantastisch. Dus willen in de kerstvakantie proberen of hij het aandurft om zonder luier verder te gaan.

Hebben opzetbril voor de wc maar wil voor het gemak ook gewoon het potje beschikbaar hebben staan (onze wc is zelfs met opstapje hoog en altijd hulp nodig)… maar… Hoe maak je zo’n potje elke keer schoon eigenlijk?

Heeft er wel eens los op gepoept en dan sopte ik alles meteen schoon. Blijf je dat eigenlijk doen?

Voel me super dom nu maar een wc doortrekken is zoveel makkelijker haha

1 like

Ik kan zelf al amper bij de grond bij onze en ik ben 1.73, even een trap bouwen haha

1 like

Oh mjeh nu al geen zin in :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

En voor het gemak altijd wc papier en schoonmaakdoekjes binnen handbereik leggen, zodat je niet elke x heen en weer hoeft te lopen voor het billen afvegen of ongelukjes !

2 likes

Goede!

Ik heb hier al eens iets gevraagd over het aantal laagjes dat een baby aanmoet en heb hier toen hele goede tips gehad. Ik vraag me alleen af of dezelfde regels geleden als ik haar in een draagdoek draag in een draagjas? Eergisteren paar keer in haar nekje gevoeld tijdens het wandelen en ze leek het lekker warm te hebben, alleen waren haar voetjes erna best koud. Ik had haar gewone sokjes aangedaan. Zijn van die beenwarmers beter?

De draagdoek/zak tel je gewoon als een laagje, dus in principe wel! Zon draagdoek lijkt dunner dan een lekker vest oid soms, maar baby zit ook dicht tegen jou aan dus dat geeft ook extra warmte. Als je nog een jas er dicht over draagt zou ik die ook als laag tellen.

Ik deed in de winter toen ze nog een baby was slofjes aan en als ik wist dat we langer buiten waren in de kou nog aan maillot onder haar broekje. Geloof dat aantal meiden hier ook van die beenwarmers gebruiken, dus komen zo vast wel tips over :slight_smile:

1 like

Oh ja maillot is een goede! Das eigelijk bijna t zelfde als die beenwarmers en dat heb ik al :grin:

Goed om te weten dat doek en jas al als twee laagjes tellen! Mijn man vond dat ik r te weinig had aangedaan, mij leek t wel oke door inderdaad de doek, de jas en ook de warmte van elkaar.

Ja en opzich hebben die kleintjes snel koude voetjes/handjes (bv ook sochtends na het slapen) Zolang de rest van het lijfje goed voelt, kan dat geen kwaad.

Wat ik dan niet fijn vond in de draagzak waren pakjes met voetjes eraan. Dat is alleen fijn als die nog ruim zitten. Beentjes zitten natuurlijk wat omhoog en dat ging dat bij pakjes die perfect paste veel te erg trekken en zat dat niet lekker voor der.

@Fredje leuke ideeƫn! Dankje :grin:

Heeft iemand ervaring met billendoekjes van NaĆÆf? Ik wil graag plasticvrije doekjes gebruiken, maar voordat ik groot insla ben ik benieuwd of ze fijn zijn in gebruik.

Wij hebben sinds vorige week ineens dat vrijwel iedere poepluier doorlekt. Inmiddels zitten we sinds zondag zelfs op 100% en vandaag en gisteren 3x bingo. Het maakt niet uit of ze net een schone luier aan heeft of hem al een paar uur aan heeft. Het is ook niet veel poep, dat is het gekke. Maar toch zit het steeds overal. De ene keer komt het er bij haar benen door, de andere keer bij haar billen of buik. Alsof het er met flinke kracht uit komt.

We zijn thuis net over op een maat groter omdat de vorige maat te klein was (pampers baby dry). Luierbroekjes zijn ook de oplossing niet helaas. Op de opvang gebruiken ze andere luiers (kruidvat droog&vertrouwd) , daar is het dus net zo goed en snappen ze het ook niet. Ik heb deze week maar 2 setjes reservekleding per dag meegegeven en die waren ook nodig.

Het ruikt ook flink en ik voel een achterste kies, Maar die voel ik al een paar weken en komt niet echt verder door… bij al haar andere 16 tanden nooit echt wat aan de ontlasting gemerkt, hoogstens een wat zuurdere lucht. Zou het gewoon die kies uitzitten en veel wassen zijn? Of iemand nog andere ideeĆ«n?

Ohja dat is wel een goede om te proberen als het langer aanhoudt. Vriendin van mij heeft ook wasbare luiers gebruikt, zal eens vragen of die wellicht nog heeft liggen!

Ik heb ze laatst besteld (nu 40% korting bij de wehkamp zag ik!), maar vond ze niet super fijn. Er komen best veel doekjes uit, en dan terugstoppen wordt een rommeltje vind ik.
Ik wil ook graag plastic vrij, en bedacht me dat ik misschien kan overgaan op ongeparfumeerd vochtig toiletpapier? Is volgens mij veel voordeliger ook?

Of is deze ā€˜oplossing’ te kort door de bocht?

1 like

Ja, door die 40% wilde ik gelijk een grote doos bestellen. Ik denk dat ik het toch maar bij een paar pakjes houd.

Geen idee of ongeparfumeerde doekjes een oplossing bieden, zou wel top zijn :grin:.

Of zijn er nog andere, fijne plasticvrije alternatieven?

Ik gebruik wasbare billendoekjes. Dat bevalt mij heel goed.

2 likes

En een dubbele luier (maat groter eroverheen) als ze enigszins vaste poeptijden heeft?