Wij hadden de wagen dan helemaal plat, toen hij nog niet kon zitten.
Ga ik wel proberen ja. Het was ook een beetje een wanhopige aankoop.
L is bijna 15 mnd en slaapt sinds vorige week ineens heel slecht. Gister zat ik van 02:30 tot 05:15 naast haar bed. Bij elke beweging stond ze huilend in bed. Ff laten huilen werkt nu niet meer. De babyfoon had het begeven en dat was haar nachtlampje en muziekje voor het slapen gaan. Dus dit leek me wel iets. We gaan maar op zoek naar een ander lampje/knuffel en hopen dat deze fase snel voorbij is, want ik ben zo moe
Wat zijn leuke babywebshops voor kleren en speelgoed? Nu de fysieke winkels dicht zijn wil ik graag bij (lokale) ondernemers dingen kopen en niet op de grote websites als zara/h&m etc. Ik ben dus op zoek naar tips!
Weet iemand een mooi kinderboek over geloof / religie? Een soort kinderbijbel, maar dan over verschillende geloofsovertuigingen en niet alleen christendom?
Hier zit ze vanaf 6 maand in de wandelwagen. Toen kon ze nog niet helemaal zelf zitten maar ik kon de wagen platter leggen dus dan lag ze prima!
@Ketel maar ook aan de rest: hoe beslis je of je kindje ‘klaar’ is voor de kinderstoel? N kan nog helemaal niet los zitten maar met één vinger onder haar oksel bijvoorbeeld zit ze wel goed rechtop. Maar zodra ik haar dan los in de hoek van de bank probeer te zetten, valt ze om. Ze vindt zitten wel helemaal geweldig verder, maar hoe weet ik wanneer ik haar in de stoel kan zetten? Ik wil ook niet dat ik iets beschadig of zo. De newborn set is ze wel een beetje klaar mee inmiddels haha
Hier zit ze al zo goed als zelf maar in de kinderstoel wiebelt ze heen en weer omdat ze nog veel ruimte heeft. Dus ik doe een handdoek erbij in en dan zit ze stevig! Zegmaar tussen haar en de stoel in oefening baart kunst ook want ineens kon ze goed zitten terwijl ze eerder nog vaak naar achteren viel uit omdat ze zo enthousiast was dat ze zat haha
Kwestie van uitproberen denk ik!
Ik had een kussentje gekocht voor de stokke die daarbik hielp. En evt handdoek ertussen kan ook.
@Minnepin @Lichtknopje dank je! Ik kan het eens proberen met een kussentje of zo. Ik ben overigens niet bang dat ik de kinderstoel beschadig, maar eerder voor haar nek of rug haha. Dat dat even duidelijk is.
Hahah ja dat snapte ik hoor. Zou ook niet weten hoe zo’n kleine baby die stoel zou kunnen beschadigen als ze er gewoon in zit
Bij ons kon ze wel op de bank zitten en toen dacht ik nou in de kinderstoel lukt misschien ook wel en dat gaat heel goed. Ze blijft nu ook los op de grond redelijk zitten, buigt nog wel een beetje voorover en kukelt soms naar achteren. Ik was ook heel bang of het wel goed was voor de ontwikkeling van haar spieren maar op een gegeven moment vond ze die newbornset ook niks meer dus toen zijn we over gegaan. Haha en ik snap dat je de rug van N bedoelde niet de stoel
JutenJuul
Kidsdepartment
OrangeMayonnaise
Wel allemaal wat duurdere merkjes maar ook veel sale al. Bovenste twee zijn beide van vrouwelijke ondernemers, nog extra leuk feitje (3e weet ik niet zo goed).
Derde is ook van een vrouw!
@Eendagsvlieg Als aanvulling op bovenstaande lijst:
Petozzi
MickyBlue
Littlethingsonline
Wonderforkids
9up9down
https://www.kloffiesenkoffies.nl heb ik vanochtend in het kledingtopic getipt voor sale
Verder de Gele Flamingo vind ik ook heel fijn en Ziloen voor wol
Pippa Mae ook met fijne duurzame merken
Weten jullie goede wanten voor peuters? Zijn vingers vriezen eraf op de fiets
Ik vind die van Barts het beste.
K pikt geen wanten. Dus ik prop zijn handjes zo veel mogelijk in zijn mouwen haha.
Hier ook zo’n K. pas als het écht ijsklontjes zijn misschien even 2 minuten in de wagen maar verder… echt niet. Meteen uit. Gelukkig zijn de mouwen van der jas nu nog wat lang, dus dan doe ik het elastiek idd over der vingers ipv der pols ze zal het vanzelf wel leren toch als ze steeds ijsklompjes heeft?
Sinds vorige week slaapt L ineens heel erg slecht. Nooit een moeilijke slaper geweest, wel eens een fase af en toe wakker, maar dat was snel opgelost door er even bij te zitten of even in de stoel te zitten en haar even bij me te laten slapen.
Maar nu is ze minimaal 3 keer klaarwakker tussen 22 en 02:00 en staat ze rechtop in bed. Vaak krijg ik haar dan nog wel weer aan het slapen de eerste paar keer, maar de afgelopen nachten was ze om 03:00 uur klaarwakker en ik krijg haar niet meer rustig… Niks helpt
Wiegen, tegen me aan leggen, hand op de rug, zingen, lampje aan, zingen, wat drinken… ze is heel onrustig en gooit de hele tijd haar speen en knuffeldoekje uit bed. Even laten huilen werkt ook niet, ze wordt helemaal hysterisch. Ze slaapt sochtends een uurtje en in de middag nog 1,5 tot 2 uur. Gister wilde ze sochtends ook niet slapen, het lijkt er op dat van 2 naar 1 slaapjes ook nog niet werkt.
Ik ben echt kapot en begin een beetje wanhopig te worden.Het zal vast een fase zijn of een 15 mnd sprong… maar kan wel wat tips gebruiken. Iemand ervaring met slaapregressie rond deze leeftijd?
Oh ja herkenbaar, hier was het rond die tijd ook drama. Dat was wel de leeftijd dat wij naar 1 slaapje zijn gegaan. Je zegt dat dat nog niet werkt, hoe lang heb je het geprobeerd? Het was hier echt wel even een paar weken kloten voor hij in het goede ritme zat! Ik weet natuurlijk niet of dat de oplossing is, maar het zou goed kunnen. Snap dat je er helemaal klaar mee bent.