Even een tip:
Ik volg biglittlefeelings op Instagram en ik vind hun tips zo fijn. Hun huidige story staat vol met 10 minute miracle uitleg en ik ga dat vandaag toepassen bij de oudste. Ik ben heel benieuwd.
Verder hebben ze superrrr veel hoogte punten over allerlei mogelijke situaties en hoe je daar op kan reageren. Ik vind het echt een fijn account.
Ja! Wij zijn er net uit! (Hij is nu 16 mnd)
Niet echt tips want wat bij de middelste hielp (hem uit bed pakken, 15 minuten troosten en sussen, daarna speen + knuffel geven (die gooide hij tijdens die 15 minuten telkens op de grond) en weer sussen en dan kon hij terug in bed. En dat zo’n 2 á 3 keer per nacht.
Bij de jongste hielp deze aanpak niet. Hij bleef hysterisch. Na de 4e nacht hebben we hem laten huilen. We waren kapot.
Elke 5 tot 10 minuten er naar toe, alleen maar gezegd ‘het is nu tijd op te slapen, papa en mama zijn hier, ga maar liggen en slapen’ en daarna liepen we weer de kamer uit. Na anderhalf uur gaf hij het op. De nacht daarna gaf hij na 15 minuten op en de nacht daarna sliep hij weer door.
Ik heb doekjes van Billies box. Totaal 30 doekjes volgens mij en daar red ik het echt prima mee. Vaak gebruik ik maar 1 doekje per verschoonbeurt dus dan kun je wel even vooruit.
Ik zou het gewoon proberen. Mijn man was heel skeptisch maar was al heel snel enthousiast en loopt nu te mopperen op wegwerp. En als je het niks vind kun je ze goed gebruiken als wasbaar gezichtsdoekje/snoetenpoetser/etc
Nou ze slaapt hoor. Om 05:30 even opgestaan en wat melk gedronken en Fenna gekeken en om 06:45 met wat gehuil in bed. Alleen is nu het hele ritme natuurlijk weer van slag
Dit riedeltje met proberen of 1 slaapje?
Sinds vorige week woensdag is ze zo.
@LunaLovegood
Dat klinkt ook pittig, maar gaan we ook maar eens proberen.
Gewoon benieuwd: wat maakt die studio Noos tassen zo geweldig?
Yes, veel zware slaapregressie rond die tijd. Dochter kon net lopen, overgang van 2 naar 1 slaapje speelde toen, ze kreeg kiezen. Ik huiver nogsteeds bij de gedachte.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij ons duurde deze fase zo’n 2 maand.
Herken precies wat je zegt, alles uit bed gooien om aandacht te krijgen en ons bij haar te houden.
Uiteindelijk op een matras ernaast gaan liggen en zo weinig mogelijk interactie opzoeken. Gewoon er zijn en ssshhhhh als ze begon te huilen. Als ze echt hysterisch werd pakte ik haar eruit maar zei ik niks, en wiegde niet.
Daarna weer terugleggen.
Heel lang heb ik haar nog weer in slaap gewiegd maar dat was soms 3x in een nacht. Werd er helemaal doodop van.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat als ik hoger stond dan haar er voor haar steeds een prikkel was om op te staan. Dus zodoende naast haar op de grond gaan liggen, heel veel geduld opbrengen en consequent zijn.
We zijn resoluut afgestapt van 2 slaapjes toen. En het heeft vrij lang geduurd voordat ze zich herpakte. Ze sliep heel lang toen maar 1,5u tussen de middag geslapen, wat eigenlijk te kort was. Uiteindeljk heeft het zich hersteld, slaapt ze weer normaal door ‘s nachts, en doet ze een Middagdut van zo’n 2,5u.
Zet m op!
Heb je haar benen en voetjes al eens gevoeld als jullie buiten lopen of hebben gelopen?
Hier heeft ze altijd heerlijk warme voeten en benen en als ik haar uit de kinderwagen met voetenzak haal.
Ik zou wel een maatje groter doen.
Die superheldenpakken van bijvoorbeeld de H&M krimpen ook nog wat in de was.
Ik snap het echt niet, het is gewoon een grote zak… zo’n netje dat je aan de kinderwagen hangt of een katoenen tas met lange hengels werkt net zo goed haha. Ik ben sowieso te cheap voor deze trend
Oh, daar hebben wij juist goede ervaringen mee. Wel de nieuwe versie, die je kunt wassen.
Oh die is leuk! goede aanbieding ook… twijfel haha
Iemand nog tips voor custom geboortekaartjes?
We zoeken eigenlijk iets waarbij dingen die met ons te maken hebben en voor ons belangrijk zijn worden verwerkt. Liefst tekeningen met veel details. Ik vind het werk van teken_ing bijv prachtig, maar zij zit helaas al vol
Heb Instagram en etsy al afgespeurd maar tot nu toe zonder succes.
Jaaa die onderste ken ik van @anon50301661, dat zijn ook mooie kaartjes! Die andere ga ik opzoeken, bedankt!
Heb even door haar instagram gescrolld, mooie dingen zeg. Hele mooie kleuren. Bedankt voor de tip!
Studio Sjim vind ik ook heel leuk. Of Liefs Femke, maar weet niet of zij ook andere dingen dan dieren doet.
Doet me denken aan bladergoud, maar die doet volgens mij geen custom meer. Ze heeft wel een hele handige editor.
Alijt Emmens en Ninamaakt tekenen ook mooie dingen in die stijl, zij doen volgens mij wel custom
Kijk, dit zijn nog eens handige opmerkingen. Ik ben hier zelf echt super slecht in, maar ik heb wél een hele handiger moeder die ik nu ga bellen
Wij hebben een illustrator gevonden vanuit de lokale kunstacademie. Misschien kun je dat eens proberen. Daar zit veel talent en dan betaal je ook niet meteen de hoofdprijs. En ook leuk om iemand uit de buurt te supporten. Ons kaartje is gemaakt door iemand die net is afgestudeerd. Het is echt super mooi geworden!
Deze 2 volg ik op Insta, leveren beide heel leuk werk:
Marliesdebaat
Angelicadejong