Lockdown tip; ik kwam gisteren het YT kanaal ‘Kijk, ik dans’ tegen toen ik zocht naar peuter/kleuter dans… Ze heeft leuke dansfilmpjes opgenomen die ook nog educatief zijn… Daarnaast beweeg ik ook 20 minuten mee
Dat Alfabet boek dat er onder staat, dát is pas gaaf! Heb dat laatst doorgekeken in een boekwinkel en het is echt fantastisch.
Was jij dat nou ook die hulp hadden gehad van die slaapcoach? En dat de kleine altijd om 3.30 wakker gemaakt werd en nu gingen ze voor het eerst proberen om dat een keer niet te doen? Ben zo benieuwd hoe dat afgelopen is
Ja dat boek hebben we laatst van de bieb geleend. Wel een tip om de bijhorende app te downloaden, veel woorden konden we niet op komen.
Nee dat was ik niet. Was dat niet @Krentenbol?
Ik kan het niet meer bijhoudeeeeeen haha
Hahaha @anon13937616
Ja dat waren wij! Lief dat je er nog aan dacht! Maar nouuuuu, het gaat niet zo best haha. Hij wordt gewoon weer 5.00u wakker en we krijgen hem pas na +/- 1,5 uur in slaap. We geven hem een schone luier en wat water en dan slaapt hij uiteindelijk wel nog 1,5 uur maar als we moeten werken is dit natuurlijk vrij matig. De eerste ochtend was het inclu gekrijs, vanochtend was het kletsen en beetje huilen, dus benieuwd hoe het morgen gaat…
We zijn alleen zo klaar met die wekker zetten om 3.30u, ook omdat hij al bijna 1 is, dus we gaan dit maar even doorzetten denk ik
Ben opzoek naar ervaringen… Namelijk die van de kinkhoest prik tijdens de zwangerschap? Hebben jullie die genomen en ben je ‘ziek’ geweest daarna?
Ga hem sowieso zetten hoor, maar was benieuwd of er mensen last hadden van bijwerkingen ofzo.
Maar super bedankt voor de antwoorden al zo snel!
Prik was vrijwel pijnloos, daarna wel twee dagen een stijve arm gehad
Allen plek van prik beetje beurs, verder niks.
Dat krijg ik van alle prikken.
Niet ziek van geweest. Wel een stijve arm daarna, maar viel reuze mee! Is ook maar een klein prikje, zit er zo in.
Hier ook harde gevoelige plek beiden keren, maar nergens last van verder. Dus de tip; als je op links slaapt laat hem rechts zetten, bevordert je nachtrust
Niet ziek geweest!
Dit inderdaad. Heb hem de 15e laten zetten. Harde plek er gekregen die wat pijnlijk was als ik er op lag. Die plek is nu eigenlijk pas weg. Verder geen last gehad.
Ik heb vanaf het zetten van de prik tot aan mijn bevalling continue gekucht. (Was erg onhandig ivm Corona)
Vandaag gehaald! Nergens last van. Misschien m’n bovenarm een beetje stijf/beurs, maar dat zeg ik vooral tegen m’n vriend om onder het koken uit te komen
Ik had ook alleen een wat stijve arm een paar dagen. Verder nergens last van!
Welke buggy’s zijn aan te raden? Wil onze Joolz set verkopen en overstappen naar een lichte en inklapbare buggy.
Update over het slapen:
Nog onrustig, maar soms slaapt ze vanzelf in en anders even kort aai over haar rug en speen erin. Af en toe wel huilen als ik weg loop… maar geen drama’s van uren. Ik laat haar even, kom dan weer even binnen en probeer het steeds langer te laten duren en dan geeft ze het op thanks voor alle tips.
Eten is wel weer een drama: ze wil geen boterhammen, maar ineens wel havermout.
En we hebben de box uit de woonkamer… zo heerlijk die ruimte! Weet niet of het er mee te maken heeft, maar ze ging dezelfde avond ineens lopen zonder vasthouden. Ben wel net als anderen hier soms moe van het constante entertainen binnen met dit weer. Ze begint een beetje zeur buien te krijgen, roept constant DIE DIE DIE en als het niet mag of het duurt haar te lang, dan is het brullen. Dramatisch op de grond liggen en zelfs met haar hoofd tegen de grond bonken. Ik snap wel dat ze soms slecht slaapt, ik ben zelf helemaal overprikkeld aan het einde van de dag.
Ik heb alleen twee dagen een stijve arm gehad, verder niets!
Thanks! Toch maar verder kijken dus
Zijn hier mama’s met kinderen die geen fruit eten?
Het enige wat we er in krijgen is banaan. Verder eet hij geen fruit. Ook op de opvang weigert hij. Ik heb geprobeerd smoothies te maken maar die wil hij ook niet. Hebben jullie tips? Of geruststelling dat dit vanzelf goedkomt?