Wij zijn begonnen met de erker als speelhoek, daar ligt zo’n mat en legden we al het losse speelgoed neer (zit in een mand). Nu staat daar standaard de bak met duplo en wat ander speelgoed waar ze veel mee speelt. De rest zit in de mand of in de tvkast, die bij de erker staat. Ook het boekenrekje staat daar.
In de erker wordt nog steeds het meeste gespeeld (of er net voor want waarom zou je op een kleed gaan zitten als je ook op de houten vloer kunt zitten). Is ook aan de voorkant van ons huis, dus kan ze ook lekker naar buiten kijken.
Het keukentje staat in een eigen hoekje en daar heb ik ook alles staan wat met eten/huis te maken heeft (dus bv ook der schoonmaakkarretje en der theesetje) en we hebben dan nog een hoekje waar de poppenspullen (bedje, wagen, stoel) staan. Vaak speelt ze daarmee in die hoekjes, maar regelmatig wordt het ook door heel de woonkamer gesleept, dus heb gewoon overla viltjes onder gedaan 
Edit: ze zit trouwens ook vaak aan de salontafel met een stoeltje. Bv als ze een koekje eet of een boekje te lezen. Ze heeft ook een eigen tafeltje, maar daar staat nu de kerstboom op
als we volgend jaar gaan verhuizen wil ik in de speelhoek graag zo’n lange plank met opbergruimte eronder. Ikea heeft geloof ik ook van dat soort systemen