Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wij hebben het met de eerste verjaardag gegeven. Ik vind het dan al wel een leuk cadeau, maar je moet je er nog niet te veel bij voorstellen denk ik. Hier vond hij deurtje open, deurtje dicht fantastisch. Nu hij twee is gaat hij echt koken, water uit de kraan halen enzo.

Ja dat is ook wat ik in m’n hoofd had inderdaad. Dat ze dan iets heeft voor zichzelf waar ze overal aan mag zitten, deurtjes 100x open en dicht, alles eruit halen etc. Duurt nog wel even voordat ze gaat koken. Dus wat jij schrijft bevestigt eigenlijk precies wat ik dacht, denk dat ik maar op zoek ga naar een leuk keukentje :hugs:

Hier ook rond 1e gekocht maar deurtjes open en dicht zijn hier niet zo interessant als het echte werk helaas. Ze is nu 17m en speelt er nog steeds niet heel erg mee.

1 like

Net gegeven voor eerste verjaardag. Deurtjes open en dicht. In pannetjes roeren, echt een hit hier.
Alles in de wasbak doen en eruit halen.

1 like

Hier heeft ze er 1 met sint gekregen, ze was toen 17m. Grote hit. Wij hebben er ook meteen van dat houten eten met klittenband in gedaan, dat vindt ze nog wel het allermooiste. Snijden, weer aan elkaar, weer snijden etc. Alles eruit halen, wasbak vullen en weer leeg, pannetjes vullen.

2 likes

Haha dat kan natuurlijk ook nog, niet aan gedacht :sweat_smile:
Ik ga t toch maar proberen, maar wel bedankt voor je reactie. Kan ik m’n enthousiasme enigszins temperen :face_with_hand_over_mouth:
@lichtknopje @Suikerklontje ook bedankt!
M’n moeder is een heel creatief, die gaat van vilt allemaal fruit en groenten maken, eitjes, broodjes etc. Zou ze echt geld voor moeten vragen, ze doet dat zo professioneel.

2 likes

Oooh dat klinkt geweldig! Zou zeker even vragen of ze er dan dus ook een paar kan maken met klittenband er tussen :ok_hand:t3:

Haha ja, en een paar dagen. Tijd gaat zo snel.

1 like

Yes ga ik doen! Nog andere hitcadeaus voor een 1-jarige?

1 like

M’n vader heeft een loopauto van Mercedes gewonnen ergens, die staat al sinds m’n zwangerschap op haar te wachten haha

4 likes

Hier waren een pop, poppenwagen en de magic touch piano van hape de grootste hits. Wordt ook nog steeds veel mee gespeeld.

We gaven haar zelf een learning tower (ikea hackversie) en houten stapelkubussen van Grimms. Die kubussen zijn nu ook een grote hit en worden voor van alles gebruikt (als bakjes, om te stapelen, als huisjes) maar waren in het begin nog te zwaar voor haar.

Oh en duplo! Had ze al (van mij vroeger) maar daar speelt ze al vanaf maand of 10 mee (toen vooral voelen en ontdekken, nu echt bouwen).

3 likes

Onze kinderkamer krijgt een bos thema en heb vandaag deze versie van Sophie de Giraffe kregen voor de baby. Vind hem zó schattig :heart_eyes:

29 likes

Jaaaa die is leuk he! K. heeft sophie van mn moeder gekregen toen en R. nu ook Fanfan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wij hebben L. gister een keukentje voor kerst gegeven en het is een dikke hit. Maar ze kan ook net een paar dagen zelfstandig lopen en is nu 15 mnd.
Twijfelde zelf ook over een cadeau voor haar 1sye verjaardag, maar toen had ze er nog niet zoveel mee kunnen doen denk ik.

2 likes

Baby kan zich optrekken maar wij hebben niet echt meubels waar hij goed aan kan staan. Salontafel is bijv niet stabiel. Zijn er producten die geschikt zijn hiervoor, weet iemand dat? We hebben wel een loopkar maar die trekt hij zo omver

Blokken of boeken in de loopkar als tegengewicht?

Het is geen blokkenkar ofzo, er zit geen ruimte bij voor boeken. Anders was dat idd een goeie optie :slight_smile:

Misschien zo’n activiteiten tafel? Het maakt vaak wel een hoop herrie, maar hier was het een succes

Aah jammer, bij ons passen er onderin evt een paar boeken. Hier liep ze in het begin trouwens met krukjes enzo door het huis, loopkar vond ze pas interessant toen het echt goed ging :sweat_smile:

Ze is zooooooo schattig. :heart::see_no_evil:

1 like