Sorry ik heb het al vaker gevraagd afgelopen dagen maar herkent iemand dit? Baby (halfjaar oud) is sinds een paar dagen hysterisch zodra je haar in haar eigen bedje ligt. Pak je haar weer op of leg je haar naast je, slaapt ze direct want ze is doodop. Maar overleggen, hoe vast se ook lijkt te slapen, begint ze te krijsen en raakt ze overstuur. Ik weet zo langzamerhand echt niet meer wat ik moet doen, ik jank gewoon met haar mee. Is dit de fase van verlatingsangst of moet ik langs een dokter omdat ze misschien pijn heeft? Overgsag wegleggen op een speelkleed gaat probleemloos, enkel haar bedje is ineens een probleem. Tot drie dagen geleden sliep ze min of meer altijd in haar bedje.
Al geprobeerd: stevig vasthouden, blijven praten/zingen, lampje aan/uit. Ik vind het zó zielig voor haar.
Jawel, ik dacht alleen dat ze er net één achter de rug had haha. Ik worstel ook enorm met die weken (ze is prematuur en ik heb het gevoel dat ze met zowel haar echte als haar gecorrigeerde leeftijd overal precies buiten valt, terwijl die sprongetjes best ‘stipt’ zijn geloof ik. Ze heeft nu inderdaad drie nachten tussen ons in geslapen, dat ga ik straks ook maar weer doen denk ik. Ik vind het vooral zielig voor haar omdat ze overduidelijk zó moe is, maar dan neem ik haar toch weer mee naar beneden omdat ik zelf om half 7 nog niet in bed ga liggen.
Draagzak helpt wel inderdaad, box niet.
En klopt, je moet uitgaan van de gecorrigeerde leeftijd eigenlijk maar haar ‘sprongetjes’ (althans, wat ik vermoed) lijken altijd net drie weken eerder te komen. Komt wel goed hoor, het is gewoon zo zielig om te zien. Dankjewel voor je snelle reactie!
Pfff ik had echt een mental breakdown, normaal neemt mijn vriend het dan wel over maar zijn lontje is nog korter dan dat van mij momenteel. Ik ga ook even de huisarts bellen morgen want ze heeft nog steeds koorts/verhoging. Frustrerend ook voor jou! Hopelijk gaat het snel beter.
@Roggebrood naar hè. Tot drie dagen geleden ging ze altijd om half 7 naar bed en dat ging best prima. Ik moest er dan wel naast blijven zitten inderdaad en haar handjes stevig vasthouden maar als ze sliep, kon ik wegsneaken en sliep ze in elk geval de avond door. Nu ligt ze weer bovenop mijn vriend te slapen en ik leg haar straks tussen ons in. Sterkte ook voor jou!
Ik herken dit zelf nog met onze N van 11 maanden. Die sliep eerst prima in haar eigen bed. Nu valt ze nog steeds gewoon goed in slaap maar na een aantal uur. Soms al na 2 maar soms dus ook pas om 3u ‘s nachts wordt ze helemaal overstuur wakker. Knuffelen en terugleggen werkt dan ook niet. En ook hier valt ze vaak binnen no-time tussen ons in in slaap. Ik hoop maar dat het een fase is en dat ze snel weer de hele nacht in haar eigen bed slaapt.
Ohja. Maart is het hopelijk terug meet normaal inderdaad 
Weet niet of je de tip nog nodig hebt, maar je lichaam neemt ijzer beter op icm vitamine C. Dus bij je vlees bijvoorbeeld een glas sinaasappelsap drinken.
Yes heb ik idd gedaan steeds
thanks!
Er zijn twee soorten ijzer. Het ijzer in dierlijke producten heeft een soort bescherm laagje, daardoor wordt het door externe factoren niet tot nauwelijks beïnvloedt.
De ijzer uit plantaardige levensmiddelen heeft dit laagje niet. Deze wordt negatief beïnvloed door onder andere caffeine en rode wijn. Maar de opname wordt ook positief beïnvloed door vitamine c.
Dus havermout met sinaasappelsap, en er niet direct een kop koffie bij drinken. (half uurtje wachten)
Ooh dat van die koffie wist ik niet, thanks! Nou drink ik dat momenteel niet (totaal nog geen trek in) maar goed om te weten voor als ik het wel weer ga drinken 
Iemand gaf hier de tip om Biglittlefeelings te volgen op instagram en ik vind ze echt geweldig! Ze hebben nu ook een gastoptreden in de podcast Raising good humans. Aanrader!
Het gaat allemaal om hoe je met peuters en kleuters moet omgaan.
Hoeft geen sinasappelsap zijn natuurlijk, je kunt er ook een mandarijn of een stuk rode paprika naast eten. Het gaat in dit geval alleen om de vitamine c
Ik wordt echt helemaal gek van L. met verschonen. Ze wil niet meer liggen, draait zich gelijk om en probeert te staan. En dat lukt nog niet heel stabiel. Een luier aantrekken is echt een chaos. Ze zit te giebelen en dan weer te huilen en het is zo’n strijd om die luier aan te krijgen. Hoe doe je dit in godsnaam?! 
Tijd voor luierbroekjes? (zo ja welke zijn aan te raden? Of is dit normaal en moet ik er aan wennen?
O dit is zo herkenbaar. Hier werkt af en toen een speeltje geven wat op dat moment ‘nieuw’ is, maar 9 van de 10 keer draait ze zich om en kruipt ze weg. Is echt een klusje voor 2 personen geworden.
En als ik dan toch alleen ben duurt het een kwartier, flans ik op goed geluk terwijl ze half staat die luier er omheen en dan plak ik hem daarna recht. En als ik mazzel heb piest ze in het proces nog even over me heen.
Dus hier geen tips helaas maar wel herkenning.
Toen wij deze fase hadden (met name buiten de deur was het drama en moest je echt met 2 man zijn) zijn we idd luierbroekjes gaan gebruiken. Wij gebruiken pampers babydry en zijn toen die broekjes gaan gebruiken. Nadeel is wel dat om die aan te doen alles uit moet (je kunt ze wel openscheuren) maarja als anders de luier niet goed zit en doorlekt kan ook alles uit 
Ik geef haar steeds wat in haar handen. Boekje, potje sudocreme, een deksel, knuffel wat er ook ligt in de buurt. Soms mijn telefoon.
Het is echt een strijd soms. Ik wissel gewone luiers en luierbroekjes af.
Thanks allemaal, ik ben dus niet de enig! Misschien stom ,maar ik heb dat soms echt nodig om te horen. Ik haal ook van alles erbij als afleiding, maar sinds mevrouw wil staan is dat niet meer genoeg
Ik heb nog een hele voorraad gewone luiers, die ga ik eerst opmaken en als het nog steeds lastig is dan maar eens broekjes proberen. En hopelijk gaat ze dan ook wat steviger staan.
Ik geef/gaf bv, maar naar de opvang hebben we altijd maar 1 flesje gebruikt. Gewoon iedere avond in de vaatwasser. Maar ik snap dat als je vanaf te begin kv geeft, je wat meer flessen nodig hebt.
Wij hadden geloof ik 8 Difrax en 2 Dr Brown, maar wel voor 2 baby’s uiteraard
2 thuis en 1 op de opvang